اجاره واحدهای مسکونی 2 ساله می گردد، 2.6 میلیون واحد خالی داریم

به گزارش آناسی، به گزارش خبرنگاران، حامد مظاهریان در جمع خبرنگاران در سخنانی با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که شهرهای کشور از آن رنج می برد بحث فرسودگی بافت های اصلی شهر و بافت های میانی شهرها است، گفت: شهرها در کشور از این بافت ها آغاز گردیده اند و هویت شهرهای ما مدیون این بافت های فرسوده است.

اجاره واحدهای مسکونی 2 ساله می گردد، 2.6 میلیون واحد خالی داریم

سکونت 11 میلیون نفر از جمعیت شهری در بافت های فرسوده

وی با بیان اینکه این بافت ها طی زمان دچار فرسودگی گردیده اند و سرمایه گذاری لازم روی آنها صورت نگرفته است، گفت: در این راستا طی پنج سال گذشته تحولی بر روی این بافت ها اجرا شده، به طوری که توسعه مسکن در بافت های متصل شهری و بیرون شهر و جاهایی که زیر بنا و زیرساخت ها وجود ندارند معطوف به سرمایه گذاری در درون این بافت های فرسوده گردیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه با سرمایه گذاری در بافت های فرسوده هم ناپایداری این بافت ها و هم بخشی از نیاز به مسکن از طریق این بافت ها برطرف می گردد، گفت: بافت های فرسوده دارای زیرساخت های لازم شامل راه، آب، برق، گاز و... هستند و نیاز به تقویت دارند و از طرف دیگر روبناهای شهری مانند مدرسه، مسجد، مرکز خرید و... در آنها وجود دارد.

مظاهریان با تاکید بر اینکه طی پنج سال گذشته تفاهم کاملی بین همه ارکان شامل دولت، مجلس و شهرداری ها اجرا شده که سرمایه گذاری را در درون این بافت های فرسوده معطوف کنیم، گفت: در مجموع 11 میلیون نفر از جمعیت شهری کشور در بافت های فرسوده ساکن هستند.

وی با تاکید بر اینکه این امر نشان می دهد که بخش بزرگی از جمعیت ما تحت تاثیر این بافت های ناپایدار قرار دارند، ادامه داد: در برنامه ششم توسعه مجلس شورای اسلامی بودجه مناسبی برای احیای این بافت ها قرار داده و وظایف دستگاهها را نیز در این رابطه تعیین نموده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه کل محله بافت های فرسوده مورد بازسازی قرار می گیرد، گفت: توجه اصلی به حیات شهری و افزایش کیفیت زندگی در شهرها مدنظر است.

اجاره واحدهای مسکونی 2 ساله می گردد

مظاهریان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه لایحه ای از سوی وزیر راه و شهرسازی به دولت با قید دو فوریت تقدیم گردیده که در قالب آن مدت اجازه واحدهای مسکونی که همیشه یک ساله بوده به دو ساله افزایش پیدا کند، ادامه داد: افزایش میزان اجاره بها نیز با این اقدام طی سال جاری عدد تعیینی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه همچنین کسانی که واحدهای خود را دو ساله اجاره می دهند تخفیف مالیاتی شامل حال آنها می گردد، گفت: این لایحه تقدیم دولت گردیده و در کمیسیون اصلی لوایح دولت نیز تصویب گردیده و برای آنالیز در هیئت دولت ارسال گردیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به واحدهای مسکونی خالی در کشور نیز اشاره نمود و گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار بیش از دو میلیون و 600 هزار واحد خالی در کشور داریم و مطابق لایحه جدید که تقدیم دولت گردیده تشخیص این واحدها به دلیل اینکه کار دشوار و پیچیده ای است بر عهده شهرداری ها قرار گرفته است.

مظاهریان، گفت: در این راستا کسی که اگر خانه خود را خالی نگه داشته باشد و به بازار عرضه ننموده باشد مطابق فرمولی که مجلس هم آن را تصویب نموده در هر سال میزانی مالیات به آن تعلق می گیرد و در هر شهری جداگانه اخذ و در همان شهر نیز هزینه می گردد.

وی، توضیح داد: همچنین بحث زمین هایی که در آنها ساخت و ساز در آنها صورت نگرفته نیز در قالب یک لایحه که به دولت ارائه گردیده مورد آنالیز قرار گرفته و راه چاره اجرایی برای اخذ مالیات از زمین های شهری که بیار هستند پیش بینی گردیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 17

به "اجاره واحدهای مسکونی 2 ساله می گردد، 2.6 میلیون واحد خالی داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجاره واحدهای مسکونی 2 ساله می گردد، 2.6 میلیون واحد خالی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید