دولت به بازار سیب زمینی و برنج ورود کرد

به گزارش آناسی، خبرنگاران- مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که از شنبه هفته آینده سیب زمینی با قیمت 10 هزار تومان در سطح میادین تره بار عرضه می گردد، توضیح داد: مقرر شد سامانه بازارگام توزیع هوشمند سیب زمینی با قیمت 9 هزار و 800 تومان برای تحویل درب منازل را از امروز شروع کند.

دولت به بازار سیب زمینی و برنج ورود کرد

به گزارش خبرنگاران، مشاور وزیر جهاد کشاورزی از فروش اینترنتی سیب زمینی از امروز به قیمت 9800 تومان اطلاع داد و گفت: تا شب عید 200 هزار تن برنج برای تنظیم بازار توزیع می گردد.

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، مشاور وزیر جهاد از برگزاری نشست فوق العاده قرارگاه امنیت غذایی پیرو دستور ریاست جمهوری به وزیر جهاد کشاورزی در مورد مدیریت بازار محصولات کشاورزی اطلاع داد.

علیرضا رضازاده در مورد مصوبات این قرارگاه گفت: در این نشست مقرر شد 100 هزار تن سیب زمینی از مزارع گواهی شده خارج از کشور با رعایت پروتکل های قرنطینه ای و تحت نظارت سازمان حفظ نباتات برای مصارف صنعتی، خوراکی و بذری وارد کشور گردد.

وی اضافه نمود: بعلاوه معین عوارض صادراتی برای صادرات سیب زمینی در دستور کار کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی نهاده شد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که از شنبه هفته آینده سیب زمینی با قیمت 10 هزار تومان در سطح میادین تره بار عرضه می گردد، توضیح داد: مقرر شد سامانه بازارگام توزیع هوشمند سیب زمینی با قیمت 9 هزار و 800 تومان برای تحویل درب منازل را از امروز شروع کند.

رضازاده در ادامه از توزیع 200 هزار تن برنج تایلندی، پاکستانی و هندی تا شب عید در بازار اطلاع داد.

به گفته وی، بعلاوه مقرر شد فروشگاه های زنجیره ای و سازمان میادین تره بار تهران، برنج خارجی با نرخ تنظیم بازار به مصرف نمایندگان عرضه نمایند.

مشاور وزیر اعلام کرد: با توجه به عدم کمبود برنج و ذخایر بالای 300 هزار تنی برنج ایرانی در مازندران و گیلان، عرضه گسترده برنج ایرانی نیز از هفته آینده به وسیله اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای و اتحادیه استان های مازندران و گیلان انجام می گردد.

وی با اشاره به توزیع هوشمند برنج تایلندی، هندی و پاکستانی به درب منازل، یادآور شد: این برنج ها با تخفیف ویژه توزیع می شوند.

رضازاده نظارت سازمان تعزیرات حکومتی بر بازار و برخورد جدی با گرانفروشی و احتکار برنج را از دیگر مصوبات این نشست مطرح نمود.

وی در سرانجام گفت: واردات برنج از پاکستان نیز در دستور کار ستاد تنظیم بازار نهاده شده است.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2098

به "دولت به بازار سیب زمینی و برنج ورود کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت به بازار سیب زمینی و برنج ورود کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید