راهنمای خرید توالت فرنگی به نقل از آی بس

به گزارش آناسی، امروزه استفاده از توالت فرنگی خیلی در خانه ها معمول شده است. در واقع به نوعی در تمامی منازل و در دستشویی و حمام از آن استفاده می گردد. شاخص های مختلفی است برای خرید توالت فرنگی است که در هنگام خرید باید به آن ها توجه کرد. از جمله این شاخص ها می توان از کیفیت لعاب، عدم موجدار بودن لعاب، عدم وجود ترک روی بدنه لعاب، بهداشتی بودن قطعات، سهولت نصب و لوازم جانبی، سیستم تخلیه، میزان آکس، میزان خروجی، سیستم فلاش، نوع درب نشیمن، بیده داخلی، خدمات پس ازفروش، حسن معروفیت، سابقه شرکت تولیدکننده (مانند توالت فرنگی مروارید - توالت فرنگی گلسار - توالت فرنگی چینی کرد و…) و قیمت توالت فرنگی نام برد. طبیعی است که تعویض تعویض توالت فرنگی هزینه ببالایی دارد. بنابراین بهتر است به تمامی موارد پیش از خرید دقت کرد. در ادامه با مصاحبه با کارشناسان آی بس به آنالیز این عوامل می پردازیم.

راهنمای خرید توالت فرنگی به نقل از آی بس

مدل توالت فرنگی

اولین مورد در انتخاب توالت فرنگی ، نوع آن می باشد. معمولا سه مدل در بازار ایران مرسوم می باشد، توالت فرنگی یک تکه ، توالت فرنگی دوتکه و وال هنگ. در واقع برمبنای مخزن توالت فرنگی، مدل آن تعیین می گردد. در توالت فرنگی های یک تکه، مخزن و کاسه آن به هم چسبیده هستند و در دو تکه آن ها از هم جدا هستند. نوع تازه توالت فرنگی که در سال های اخیر در بازار رایج شده مدل وال هنگ است. در وال هنگ مکانیزم در داخل دیوار تعبیه می گردد و نیازمند آن است که درهنگام ساخت خانه، شرایط نصب آن تعبیه گردد.

راهنمای انتخاب توالت فرنگی از لحاظ ابعاد

آکس

آکس توالت فرنگی به فاصله دیوار تا مرکز مجرای خروجی گفته می گردد. از مهمترین موارد در انتخاب توالت فرنگی، آکس می باشد. برای خرید پیش از هرکاری باید حد فاصله بین دیواری که پشت توالت فرنگی به آن نصب می گردد تا مرکز تخلیه را میزان گرفت. مدل های مختلف با آکس های مختلف در بازار موجود می باشد که تنوع منطقی جهت انتخاب برای مصرف کنندگان ایجاد می نماید که در سایت آی بس به معرفی برند و مدل های آن اشاره شده است. فرض کنید که محل مورد نظر شما برای نصب توالت فرنگی 25 سانتیمتر باشد، در اینصورت شما توالت فرنگی را می توانید انتخاب کنید که آکس تخلیه آنها 25 سانتیمتر و یا کتر از آن باشد، مانند توالت فرنگی مروارید مدل مگا.

پایه و نشیمن

میزان استاندارد نشیمن در حدود 40 سانتی متر است و معمولا بین 37 تا 41 می باشند.

طول و عرض توالت فرنگی

ابعاد طول و عرض باید متناسب با محل نصل آن باشد.

مکانیزم دو زمانه

در محصولات فراوری داخلی مانند توالت فرنگی مروارید و یا توالت فرنگی گلسار کلید تخلیه توالت فرنگی در کنار یا بالای مخزن توالت فرنگی قرار می گیرد. امروزه بیشتر فلاش ها دو کلید جداگانه دارند و در واقع دو زمانه هستند. برای کنترل بهتر مصرف آب و کاهش هزینه آب از توالت فرنگی دو زمانه استفاده می گردد. از این دو کلید، یکی برای تخلیه کل حجم آب و دیگری برای تخلیه نصف حجم آب استفاده می گردد.

مکانیزم تخلیه توالت فرنگی

چند مدل مکانیز تخلیه در بازار موجود می باشد

1) سیستم تخلیه آبشاری که به آن ریزشی نیز گفته می گردد

در سیستم تخلیه آبشاری آب از مخزن به طرف آبریز کاسه فرنگی راهنمایی می گردد و سپس به وسیله سوراخ هایی که در لبه آبریز کاسه در فواصل تعیین ایجاد شده خارج شده و شستشوی کامل کاسه از بالا به پائین صورت می گیرد. در این سیستم خروجی نسبتاً بزرگ است و به تخلیه بهتر یاری می نماید.

2) سیستم تخلیه واترجت

در سیستم تخلیه واترجت، آب به وسیله کانالی که از مخزن آب به شوتینگ ریم که در عمق کاسه ایجاد شده می رود و همزمان بوسیله آبی که از آبریز بالای کاسه برای شستشوی کاسه جاری می گردد، فشار مضاعفی ایجاد کرده و عمل تخلیه در مدت زمان کوتاه و با حجم آب کمتری نسبت به دیگر سیستم ها انجام می گیرد و از جمله مزیت های این سیستم کم صدا بودن تخلیه می باشد.

4) سیستم تخلیه توربوجت

سیستم توربوجت مانند سیستم واترجت می باشد با این تفاوت که به جای آبریز معمولی دو کانال شستشوی ریم جت همزمان در بالای کاسه ایجاد شده که عمل تخلیه همزمان با دورشوئی کاسه و با استفاده از فشار آب بالا از سه کانال ریم جت در مدت زمانی کوتاه و با مصرف آب کمتر نسبت به دیگر سیستم ها، صورت می گیرد.

5) مکانیزم سوپرجت

مکانیز سوپرجت ضمن داشتن خصوصیات فرنگی های واترجت، به علت طراحی ویژه کانال تخلیه و نیز داشتن مکانیزم مخصوص به خود، دارای حداقل مصرف آب نسبت به سایر توالت های فرنگی می باشد. مکانیزم این نوع فرنگی بعلت حداقل مصرف آب نسبت به سایر فرنگی ها بصورت یک زمانه بوده و نیازی به مکانیزم دو زمانه ندارند.

5) سیستم تخلیه پنتاجت

این سیستم مانند سیستم توربوجت بوده با این تفاوت که به جای آبریز معمولی چهار کانال شستشوی ریم جت همزمان در بالا چهار طرف کاسه ایجاد شده که عمل تخلیه همزمان با دور شوئی کاسه و با استفاده از فشار آب بالا از چهار کانال ریم جت در مدت زمانی کوتاه و با مصرف آب کمتر نسبت به دیگر سیستم ها، صورت می گیرد.

میزان خروجی

قطر خروجی فاضلاب (سیفون) توالت فرنگی در مدل های واترجت، توربوجت و در کل مدل هایی که دارای شوتینگ می باشند، در حدود 6 تا 8.5 سانتی متر می باشد و در سیستم تخلیه آبشاری در حدود 9 تا 10 سانتی مترا می باشد.

درب آرام بند

امروزه تقریبا تمامی توالت های فرنگی برندخهای معتبر دارای درب آرام بند هستند و وقتی که درب را رها می کنید، به آرامی بسته می شوند.

انواع توالت فرنگی در آی بس

برای خرید انواع توالت فرنگی در ابتدا پیشنهاد می کنیم که حتما از برندهای معتبر مانند چینی بهداشتی مروارید و گلسار فارس و چینی کرد و از نمایندگی ها و یا مراکز و فروشگاه های معتبری مانند دیجی کالا و یا فروشگاه های تخصصی مانند آی بس بخرید. با خرید محصولات با کیفیت بالا مانند توالت فرنگی و یا روشویی کابینتی مانند فروشگاه آی بس، می توانید برترین قیمت ها و کیفیت تضمینی را در دسترس داشته باشید. از جمله مزیت های فروشگاه های تخصصی مانند آی بس آن است که به صورت 24 ساعته آماده ارائه مشاوره هستند و می توانید انتخاب بهتری داشته باشید، تلفن با خط ویژه آی بس 91018986-021 به طور 24 ساعته آماده پاسخگویی می باشد.

منبع: اتاق
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2205

به "راهنمای خرید توالت فرنگی به نقل از آی بس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید توالت فرنگی به نقل از آی بس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید