رفتار دولت جدید یونان غیرمسئولانه است؛ آتن به شرکای خود توهین می نماید

به گزارش آناسی، خبرنگاران: وزیر دارایی آلمان با تاکید بر اینکه دولت جدید یونان نسبتا غیر مسئولانه رفتار نموده و به شرکای خود توهین می نماید درباره دستیابی به توافق با آتن در مناقشات بر سر بدهی های این کشور ابراز تردید کرد.

رفتار دولت جدید یونان غیرمسئولانه است؛ آتن به شرکای خود توهین می نماید

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه هندلز بلات آلمان، وولفگانگ شایبله وزیر دارایی آلمان قبل از برگزاری نشست وزرای دارایی اتحادیه اروپا که قرار است به مسئله مناقشات بر سر بدهی های یونان بپردازد بار دیگر فشارها بر آتن را افزایش داد.

وی در این باره ابراز شک و تردید کرد که کشورهای عضو منطقه یورو در مناقشات بدهی ها با یونان و در تبادل نظرها در این باره که قرار است امروز انجام گیرد به توافق دست یابند.

وزرای دارایی منطقه یورو قرار است امروز(دوشنبه) در ساعت 15 به وقت محلی در بروکسل با هم دیدار نمایند و به مسئله بدهی های یونان بپردازند.

وولفگانگ شایبله که در تبادل نظر با رادیو آلمان سخن می گفت همچنین به دولت جدید یونان این انتقاد را وارد کرد که نسبتا غیر مسئولانه رفتار نموده و به شرکای خود توهین می نماید.

وی همچنین تاکید نمود که خواستار جدایی یونان از منطقه یورو نیست؛ اما این کشور باید حداقل اقدامات را برای اینکه بخصوص خواسته های شخصی خود را برطرف کند انجام دهد.

وزیر دارایی آلمان همچنین گفت در دیدار با همتای یونانی اش مسئله توافق کردن روی توافقات سابق مطرح نیست؛ بلکه بیشتر باید راهی پیدا گردد که یونان این شایستگی را به دست آورد که زمانی بدون یاری خارجی سر کند. دولت یونان باید رویکردی را دنبال کند که اقتصاد این کشور با بدهی بالا را دوباره شایسته رقابت کند.

وی همچنین این انتقاد را به دولت جدید یونان وارد کرد که این کشور در راستا خوبی در حرکت بود تا اینکه دولت جدید گفت که همه تعهدات را نمی خواهد انجام دهد. به جای آن دولت جدید یونان به آن هایی که در سال های اخیر به این کشور یاری نموده اند توهین می نماید.

امروز قرار است وزرای دارایی منطقه یورو با همتای خود از یونان درباره یک راه حل خروج از بحران مناقشات برسر بدهی های این کشور مذاکره نمایند. تا خاتمه این ماه موعد برنامه های یاریی شرکای یونان در منطقه یورو برای این کشور خاتمه می یابد و بدون توافق درباره ادامه این سیاست ها یونان در معرض تهدید ورشکستگی قرار خواهد گرفت.

کارشناسان شانس دستیابی به یک توافق در این نشست را اندک ارزیابی می نمایند.

روزنامه زوددویچه سایتونگ به نقل از یک دیپلمات اتحادیه اروپا می نویسد که شانس بسیار بسیار پایین است که در روز دوشنبه یک توافق درباره ادامه همکاری های اقتصادی امضا گردد.

وزیر دارایی اتریش هم امروز در تبادل نظر با مجله صبح زد دی اف آلمان موضع محتاطانه ای را نشان داده و گفت: ما از ابتدا گفته ایم که توپ در زمین یونانی ها قرار گرفته است. هنوز به اندازه کافی پیشنهادات واقعی از طرف یونان ارائه نشده است. بعضا همچنین مسئله سبک و سیاق مشکل ساز است. ما در این راستا کار می کنیم که مبنای اعتماد دوباره ایجاد گردد.

وی اضافه کرد: پیشنهادات سابق وزیر دارایی یونان بیشتر برای برنامه های آینده مناسب هستند. دولت جدید یونان هنوز کاملا در واقعیات به سر نمی برد و بیشتر در دوران مبارزات انتخاباتی خود به سر می برد.

وزیر دارایی اتریش همچنین از ماندن یونان درمنطقه یورو حمایت کرد.

کمیسیون اتحادیه اروپا نیز اخیرا کوشش نموده است در این مناقشات نقش میانجی بین دولت یونان و وام دهندگان بین المللی را بر عهده گیرد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 369

به "رفتار دولت جدید یونان غیرمسئولانه است؛ آتن به شرکای خود توهین می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفتار دولت جدید یونان غیرمسئولانه است؛ آتن به شرکای خود توهین می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید