رهاشدگی مجموعه تفریحی سراب نیلوفر

به گزارش آناسی، یک فعال گردشگری کرمانشاه با انتقاد از رهاشدگی مجموعه تفریحی سراب نیلوفر، گفت:در حال حاضر این مجموعه هیچ جاذبه ای برای گردشگران ندارد.

رهاشدگی مجموعه تفریحی سراب نیلوفر

حمیدرضا کرمی فعال گردشگری کرمانشاه با اشاره به خشک شدن سراب نیلوفرگفت:از دیرباز تا به امروز سراب نیلوفر در کنار تاق بستان و تکیه معاون الملک به عنوان یکی از نماد های گردشگری کرمانشاه شناخته می شده و همواره از تفرجگاه های اصلی مردم و گردشگران بوده است.

وی ادامه داد:گل مقدس نیلوفر که نماد آن در نقش برجسته های تاق بستان وجود دارد تنها در این سراب رشد می کند که این مسئله هم باعث اهمیت تاریخی آن شده است.

این راهنمای گردشگری کرمانشاه با تاکید بر اینکه بی برنامگی ها شرایط این روز های سراب نیلوفر را ناگوار کرده، اضافه کرد: علیرغم اهمیت این جاذبه گردشگری، متاسفانه بی توجهی و بی برنامگی در حوزه مدیریت کشاورزی و منابع آبی شرایط سراب نیلوفر را بحرانی کرده است.

وی اضافه کرد: آنطور که مسئولین عنوان می کنند حدود 90 درصد از مصارف آب ما در بخش کشاورزی است که بخش قابل توجهی از آن هدر می رود، چراکه هیچ ضابطه ای برای کنترل و مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی نداریم و نتیجه آن خشک شدن سراب های مهمی همچون سراب نیلوفر، سراب روانسر، سراب قنبر و سراب بیستون شده است، با اینحال خشک شدن سراب نیلوفر به واسطه سبقه تاریخی آن اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

کرمی تاکید کرد: اگر شرایط فعلی سراب نیلوفر را با سال های گذشته مقایسه کنیم خواهیم دید که این مجموعه دیگر هیچ جاذبه ای برای جذب گردشگران ندارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سراب این مجموعه خشک شده و تنها در اطراف آن یک بوستان درجه سوم وجود دارد که در حد بوستان های داخل شهر هم نیست، بنابراین با این وضع موجود نمی توان سراب نیلوفر را در چرخه گردشگری وارد کرد.

این فعال گردشگری کرمانشاه با بیان اینکه طی سال های اخیر رها شدگی این مجموعه بیشتر به چشم می آمد، بیان نمود: بنظر می رسد که باتوجه به نوستالژیک بودن این مجموعه برای مردم کرمانشاه و اهمیت تاریخی و گردشگری آن باید بازتعریفی برای گردشگری سراب نیلوفر انجام گیرد، چرا که هم اکنون بیشتر گردشگران را فراری می دهد تا اینکه آن ها را جذب کند.

وی با تاکید براینکه سراب نیلوفر قابلیت های بسیار بالایی در حوزه گردشگری ورزشی هم دارد، گفت: اگر امکانات و زیرساخت های لازم با بازگشت دوران پرآبی در این سراب فراهم شود، می توان گردشگری ورزشی را در آن توسعه داد.

کرمی یادآورشد: در گذشته نبود رعایت برخی اصول اخلاقی از سوی تعدادی از مراجعه کنندگان به سراب که با پوشش نامناسب به منظور شنا وارد آن می شدند، باعث نارضایتی بسیاری از گردشگران شده بود که این مسئله باید اصلاح شود و از طرفی سگ های ولگرد داخل محوطه را که برای خانواده ها احساس ناامنی بوجود می آورند، جمع آوری کرد .

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 مهر 1401 بروزرسانی: 4 مهر 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2254

به "رهاشدگی مجموعه تفریحی سراب نیلوفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهاشدگی مجموعه تفریحی سراب نیلوفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید