سفر مقرون به صرفه به روسیه، بزرگترین کشور دنیا

به گزارش آناسی، قصد دارید به روسیه سفر کنید ولی بودجه ی کمی در اختیار دارید. ما به شما یاری می کنیم با چند ترفند ساده و با هزینه ای اندک به بزرگ ترین کشور دنیا سفر کنید.

سفر مقرون به صرفه به روسیه، بزرگترین کشور دنیا

شاید تصور کنید سفر کردن به روسیه یا سایر کشورهای اروپایی هزینه ی زیادی خواهد داشت؛ ولی واقعیت این است که با دانستن چند ترفند از هر کشور می توانید مخارجتان را به حداقل برسانید و در عین حال سفری خاطره انگیز داشته باشید. اگر برای سفر بعدی خود تور روسیه را انتخاب نموده اید، باید بدانید که جاهای تماشای روسیه به قدری زیبا و متنوع هستند که نباید هیچ کدام از آن ها را از دست بدهید.

تورهای سن پترزبورگ

دعوتنامه ی کار داوطلبانه بگیرید

مانند سایر نقاط دنیا، روس ها هم حاضر هستند در ازای دریافت غذا، سرپناه و یا برای کسب تجربیات تازه کار داوطلبانه انجام بدهند. به عنوان مثال سرویس تبلیغاتی نوعی کار داوطلبانه محسوب می گردد. مردم از نقاط مختلف دنیا به عنوان داوطلب از سوی شرکت های کوچک، خانواده ها و اردوی بچه ها دعوت می شوند. انتخاب کردن یک موقعیت مناسب کار ساده ای نیست. باید مدام پیشنهادات مختلف را زیر نظر داشته باشید و خیلی زود به آن ها جواب بدهید.

کارت گردشگری خریداری کنید و کمتر پول خرج کنید

کارت گردشگری روسیه که در مسکو و سن پترزبورگ ارائه می گردد، به شما اجازه می دهد به صورت رایگان از موزه ها تماشا کنید یا با کشتی به رودخانه بروید. به علاوه تخفیف کرایه ی تاکسی و رستوران هم در اختیار شما قرار می گیرد. حتی می توانید در روسیه تماس های تلفنی رایگان داشته باشید و از مزیت های فوق العاده ی دیگر آن بهره ببرید. این کارت حدود 3500 روبل است.

روزهای پذیرش آزاد موزه را چک کنید

حتی بدون کارت توریستی هم می توانید صرفه جویی کنید. به خاطر داشته باشید که در روسیه می توانید از در خروجی به هر موزه یا پارکی وارد شوید. معمولا درهای خروجی حفاظت نمی شوند. اگر خجالتی هستید و این شیوه را دوست ندارید، هر موزه روزهای پذیرش آزاد دارد. موزه ی ارمیتاژ (Hermitage) اولین پنج شنبه ی هر ماه و نگارخانه ترتیاکوف (Tretiakov) سه شنبه ی هر هفته رایگان هستند.

از روس ها بخواهید برای شما بلیط بخرند، راهنمای صوتی نگیرید

بر اساس قانون، بلیط موزه و گالری هنری برای خارجی ها گران تر است. اگر دوست ندارید پول اضافی بپردازید، از یکی از روس ها بخواهید برای شما بلیط بخرد. به علاوه، برای خریدن راهنمای صوتی پول هدر ندهید؛ چرا که اصلا به آن نیازی پیدا نخواهید کرد. می توانید راهنمای صوتی موزه های مشهور را به زبان انگلیسی از اپ استور دانلود کنید.

در رستوران هایی غذا بخورید که پیشنهاد ویژه دارند

می توانید در هر ساعتی از روز در رستوران های روسیه پیشنهاد ویژه پیدا کنید. در رستوران هایی که غذای خانگی سرو می نمایند، سوپ، غذای اصلی، نوشیدنی و دسر همه با هم به قیمت معمولی ارائه می گردد. می توانید از 2Gis بهره ببرید که نوعی سرویس دیجیتالی است که نقشه ی شهر را به شما نمایش می دهد و قیمت غذای رستوران های مختلف را مقایسه می نماید. بعضی از رستوران های روسیه بین ساعت های 12 ظهر تا پنج عصر غذای مقرون به صرفه قیمت به فروش می رسانند. حتی می توانید از سوپر مارکت خرید کنید و غذای مورد علاقه ی خودتان را بپزید.

بنزین به همراه داشته باشید

در شرق کشور روسیه بنزین گران تر است. اگر قصد دارید با ماشین سفر کنید چند بشکه بنزین، برترین دوست شما در سفر خواهد بود. در ابتدای سفر بشکه ها را پر کنید. حتما از بشکه های فلزی بهره ببرید.

قوانین خاص قطارهای روسیه را بدانید

قطارهای روسیه و فاصله ی زیاد بین شهرهای آن یک ترکیب فوق العاده را به وجود می آورند. اگر می خواهید با یک تیر دو نشان بزنید، سفر شبانه با قطار را انتخاب کنید. نه تنها هزینه ای بابت هتل پرداخت نمی کنید، بلکه یک راستا طولانی را هم پشت سر گذاشته اید. بهتر است زودتر بلیط خود را تهیه کنید. با این حال اگر پیروز به خرید بلیط نشدید، راه آهن روسیه هر دوشنبه به مسافران تخفیف می دهد. در راستاهای کوتاه تر یعنی کمتر از 9 ساعت، اگر قصد دارید هزینه ی خود را کاهش دهید، ملافه نخرید. به جای آن از یک کیسه خواب بهره ببرید. همواره جایگاه های 37/38 را انتخاب کنید چون این کوپه ها دو تخت دارند. سایر کوپه ها چهار تخته هستند.

خطوط هوایی مقرون به صرفه روسیه را انتخاب کنید

روسیه فقط یک خط هوایی مقرون به صرفه قیمت به نام پوبدا (Pobeda) دارد. در این خط هوایی بلیط هواپیما دو تا سه برابر مقرون به صرفه تر به فروش می رسد. می توانید به تمام نقاط روسیه سفر کنید و تنها بابت غذایی که میل می کنید پول بپردازید. به خاطر داشته باشید که در این خط هوایی نباید وسایل زیادی به همراه داشته باشید چون بابت بار اضافی پول زیادی دریافت می نماید.

از قطار ساپسان (Sapsan) بهره ببرید و 50 درصد تخفیف بگیرید

ساپسان یک قطار سریع السیر است که می تواند شما را در عرض چهار ساعت از مسکو به سن پترزبورگ برساند. اگر تولدتان نزدیک است یا به تازگی وارد سن تازه شده اید، می توانید 50 درصد تخفیف بگیرید. سه نفر از دوستانتان هم می توانند از این تخفیف استفاده نمایند. این بلیط فقط هفت روز قبل و هفت روز بعد از تولد شما قابل استفاده است. به علاوه، کسانی که به تازگی ازدواج نموده اند هم می توانند 50 درصد تخفیف بگیرند. پس سند اصلی ازدواج تان را به همراه داشته باشید.

هر ایستگاهی که تمایل دارید از قطار پیاده شوید

این مورد را حتی خیلی از روس ها هم نمی دانند. در راستا سفر با قطار هر جایی که تمایل دارید از قطار پیاده شوید. تا چهار ساعت فرصت دارید خودتان را به یک ایستگاه برسانید و به آن ها اطلاع دهید. می توانید تا ده روز در جایی که از قطار پیاده شدید بمانید و بلیط شما همچنان اعتبار خواهد داشت. به این ترتیب اصلا ضرر نمی کنید. فقط هنگام سوار شدن دوباره به قطار، باید مبلغ ناچیزی بپردازید.

حین سفر با دوچرخه لازم نیست مقصدتان را به بقیه اعلام کنید

سفر با دوچرخه در روسیه کاملا عملی است. با این حال بهتر است شیوه ی قدیمی نوشتن مقصد روی تابلو و نشان دادن آن به خودروهایی که رد می شوند را فراموش کنید. این کار نه تنها احتمال توقف یک خودرو و سوار کردن شما را افزایش نمی دهد، بلکه ممکن است هیچ کس حاضر نباشد شما را به مقصد برساند. اگر مقصد راننده ها از شما نزدیک تر باشد، زحمت رساندن شما را به خودشان نمی دهند.

گزینه ی دیگر این است که از سرویس بلابلاکار (BlaBlaCar) بهره ببرید. به این ترتیب با کسانی که با شما مقصد یکسانی دارند همسفر می شوید و هزینه ی بنزین را تقسیم می کنید.

منبع: کجارو / rbth.com
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2124

به "سفر مقرون به صرفه به روسیه، بزرگترین کشور دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر مقرون به صرفه به روسیه، بزرگترین کشور دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید