سفید کردن دندان ها بدون استفاده از مسواک

به گزارش آناسی، برای سفید کردن دندان چه کنیم؟ حدود 18 درصد افراد می گویند که معمولا در هنگام عکس گرفتن سعی می نمایند دندان هایشان را پنهان نمایند. بیشتر آنها از رنگ زرد دندان هایشان ناراضی اند و خجالت می کشند. دندان های شما اولین چیزی است که به چشم دیگران می آید. بنابراین برترین راه سفید کردن دندان چیست؟ در ادامه همراه ما باشید تا با راهکارهای سفید کردن دندان بدون مسواک آشنا شوید.

سفید کردن دندان ها بدون استفاده از مسواک
عمدتا از دست دادن رنگ دندانها به علت مصرف نوشیدنی ها مانند چای و قهوه است.

افرادی که عادت به سیگار کشیدن دارندبیشتر اسیب پذیرند به علت محتوای نیکوتین موجود در تنباکو ست که باعث تغییر رنگ دندانها است.

بدست آوردن دندانهای سفیدتر چندان مشکل نیست . داروهای خانگی وجود دارد که بدون هزینه به شما یاری خواهد نمود دندانهای خود را سفید نگه دارید.

سفید کردن دندانها با یاری نمک طعامنمک به عنوان یک عامل سفید نماینده خوب شناخته شده و از این رو می تواند در سفیدکردن دندانها به شما یاری کند. مالیدن نمک طعام بر روی دندانهای خود در بعضی از زمانها و انجام این کار بطور منظم قطعا به شما برای به دست آوردن دندانهای سفید تر یاری خواهد نمود.

سفید کردن دندانها با محدود کردن مصرف چاینوشیدنیهای گرم مانند چای و قهوه مهم ترین علت تغییر رنگ دندانهاست. با محدود کردن چای و قهوه شما قطعا قادر خواهید بود دندانهای سفید خود را حفظ کنید.

سفید کردن دندانها با ترک سیگارسیگار کشیدن یکی از دلایل عمده تغییر رنگ دندانهاست . بنابراین اگر شما عادت به مصرف سیگار دارید بهتر است در اسرع وقت ترک کنید. انجام این کار علاوه بر یاری به داشتن دندانهای سفیدتر و تمیزتر از بیماریهایی که در اثر مصرف سیگار بوجود میایند نیز پیشگیری به عمل می آورد.

استفاده از پوست درخت گردوپوست درخت گردو را میتوان خرد و اسیاب کرد و برای مسواک زدن با خمیر دندان خود بکار برد . این کار می تواند هر روز انجام گردد و برای حفظ سفیدی دندان و پیشگیری از تشکیل پلاک بر روی دندانها بسیار موثر است.1

استفاده از جوش شیرینجوش شیرین می تواند به آرامی لکه های سطح دندان را از بین ببرد. بعضی افراد نگران این هستند که جوش شیرین خیلی خشن است و ممکن است مینای دندان را خرد کند، اما تحقیقات سال 2017 نشان داد که این یک راه ایمن برای از بین بردن لکه ها است.

جوش شیرین بعلاوه ممکن است به مبارزه با باکتری ها یاری کند ، این نشان می دهد که ممکن است بتواند پلاک را کاهش داده و از پوسیدگی دندان جلوگیری کند.

استفاده از پراکسید هیدروژنپراکسید هیدروژن یک سفید نماینده خفیف است که می تواند به سفیدتر شدن دندانهای لکه دار یاری کند. برای سفید کردن بهینه، فرد می تواند به مدت 1-2 دقیقه دو بار در روز به مدت یک هفته با ترکیبی از جوش شیرین و پراکسید هیدروژن مسواک بزند. آنها فقط باید گاه به گاه این کار را انجام دهند.

پراکسید هیدروژن ممکن است حساسیت دندان را افزایش دهد، بنابراین برای استفاده طولانی مدت یا برای افرادی که قبلاً دندانهای حساس دارند مناسب نیست.

خوردن کرفس و سیبخوردن کرفس و سیب؛ این دو خوردنی حاوی سلولزهای رشته ای هستند که مانند یک مسواک طبیعی می توانند به آرامی و بدون ضرر، دندانها را تمیز و سفید نمایند. این خوردنی ها اثر رنگدانه های ناشی از مواد غذایی را از روی دندانها پاک می نمایند.

توت فرنگی بخوریداین میوه خوشمزه و پرطرفدار تابستانی به علت اینکه حاوی ماده ای موسوم به اسید مالیک است در سفید کردن دندانها نقش موثری دارد. برای بهره مند شدن بیشتر از این خاصیت توت فرنگی هفته یکبار دستورالعمل زیر را انجام دهید:

ابتدا یک عدد توت فرنگی را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب کنید تا یک خمیر قرمز رنگ حاصل گردد. این خمیر را روی مسواک قرار داده و آن را مدت 5 دقیقه روی دندانهایتان بگذارید.2

استفاده از روغن نارگیلهمانند زمانی که از دهانشویه استفاده می کنید، شما می توانید میزانی روغن نارگیل را برای چند دقیقه در دهان خود بچرخانید. روغن نارگیل به عنوان یک سفیدنماینده دندان طبیعی شناخته می گردد و مطالعه ای تازه به فواید آن برای سلامت دهان و دندان اشاره داشته است. چرخاندن روغن نارگیل در دهان به کاهش تشکیل پلاک روی دندان ها و بعلاوه خطر بیماری لثه یاری می نماید.

استفاده از پوست پرتقالمالش دادن بخش داخلی پوست پرتقال به دندان ها به عنوان روشی امن و طبیعی برای سفید کردن دندان ها در خانه شناخته می گردد. بخش سفید پوست پرتقال حاوی لیمونن، ماده ای حاوی پاک نماینده های حلال طبیعی، است و در بسیاری از محصولات سفیدنماینده دندان تجاری نیز استفاده می گردد. بر خلاف گوشت میوه پرتقال، پوست آن اسیدی نیست و بدون نگرانی از خطر اسیدیته میوه که ممکن است به مینای دندان آسیب وارد کند، می توان از آن استفاده کرد.

استفاده از سرکه سیبسرکه سیب دارای فواید سلامت مختلفی است، اما بسیاری مطلع نیستند که این ماده می تواند به عنوان یک سفیدنماینده دندان طبیعی نیز استفاده گردد. مسواک زدن دندان ها با یک قاشق غذاخوری سرکه سیب به از بین بردن لکه ها یاری می نماید و غرغره کردن آن در بهبود بوی دهان و کشتن باکتری های اطراف لثه ها نقش دارد.

استفاده از پودر زردچوبهزردچوبه به عنوان یک سفیدنماینده دندان طبیعی استفاده می گردد، زیرا دارای خواص ضد میکروب، ضد التهاب و حاوی آنتی اکسیدان ها است که آن را به گزینه ای کارآمد برای درمان مسائل دهان و دندان مانند بیماری لثه تبدیل می نماید. در حالت پودر، زردچوبه به عنوان یک ساینده ملایم عمل می نماید و به از بین بردن لکه های روی دندان و سفید کردن دندان ها یاری می نماید.3

استفاده از پوست موزمی توانید از قسمت داخلی پوست موز بهره ببرید زیرا این قسمت سرشار از پتاسیم، منیزیم، منگنز و دیگر مواد معدنی است و تمام این مواد باعث سفید شدن دندان می شوند. مواد معدنی غنی موجود در موز، جذب مینای دندان شده و تاثیر شگرفی در سفید شدن دندان دارد. پس از مسواک زدن عادی می توانید تکه ای از پوست موز را دو دقیقه روی دندان های خود بکشید، سپس دهان خود را آبکشی کنید و پیش از خوابیدن یک بار دیگر این کار را تکرار کنید.

استفاده از آبلیموروش دیگر استفاده از محافظ دهانی است که می توانید آن را از داروخانه تهیه کنید . بوکسور ها برای محافظت از دندانهایشان هنگام مسابقه از این وسیله استفاده می نمایند . کافی است کمی جوش شیرین و آبلیمو را مخلوط کنید (اگر مخلوط خیلی دوام داشت ، میزان کمی آب اضافه کنید) سپس ترکیب به دست آمده را درون محافظ دهان بریزید و برای 10 تا 15 دقیقه در دهان خود قرار دهید پس از شستشوی دهان متوجه تاثیر این ترکیب خواهید شد . به جای استفاده از محافظ می توانید محلول را داخل دهانتان برای چند دقیقه نگه دارید تا به نتیجه دلخواه برسید.4

پی نوشت:

1.www.jadidtarin.com

2.www.beytoote.com

3.www.bartarinha.ir

4.www.drmehrdad.ir

منبع: راسخون
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1973

به "سفید کردن دندان ها بدون استفاده از مسواک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفید کردن دندان ها بدون استفاده از مسواک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید