سفیر ژاپن به کره جنوبی باز می شود

به گزارش آناسی، ژاپن سه ماه پس از آنکه سفیرش را بر سر جنجال مجسمه زنان آسایشگر از کره جنوبی فراخواند، اکنون بار دیگر نماینده دیپلماتیک خود را به سئول باز می گرداند.

سفیر ژاپن به کره جنوبی باز می شود

برای سفر به ارزانترین تور ژاپن 99 با بهترین ها مشورت کنید، از سرزمین آفتاب تابان دیدن کنید با فرهنگ سامورایی آشنا شوید و از خوردن سوشی لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، مجسمه جنجالی یادآور دوران نظامی گری ژاپن و سوءاستفاده از زنان سایر کشورها از جمله کره جنوبی، چین، فیلیپین، اندونزی و تایوان به عنوان برده جنسی است.

سئول و توکیو نهایتا دسامبر 2015 توافق کردند تا به قربانیان این سوءاستفاده جنسی در دوران جنگ جهانی دوم غرامت پرداخت شود.

این مجسمه برنزی زنی را نشان می داد که با پای برهنه روی جایگاه نشسته است. گفته می شد 37 مجسمه دیگر نیز در نقاط مختلف کره جنوبی، از جمله در مجاورت سفارت ژاپن در سئول نصب شد که با اعتراض مقام های این کشور و خروج سفیر آن در اوایل ژانویه همراه شد.

فومیو کیشیدا، وزیر امور خارجه ژاپن به خبرنگاران گفت، یاسوماسا ناگامین روز سه شنبه به عنوان سفیر به کره جنوبی باز می شود.

او همچنین گفت، در دوره بی ثباتی سیاسی پس از بازداشت رئیس جمهوری عزل شده کره جنوبی حضور سفیر ژاپن برای جمع آوری اطلاعات و نیز حفظ روابط نزدیک در مقابل برنامه های موشکی و اتمی کره شمالی لازم است.

ژاپن ماه ژانویه به جز فراخواندن سفیر، رایزنی مالی عالی رتبه با کره جنوبی را هم به تعویق انداخت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 755

به "سفیر ژاپن به کره جنوبی باز می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ژاپن به کره جنوبی باز می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید