صدرا صباحی: داستان خانواده راه رفتن روی لبه تیغ است

به گزارش آناسی، کارگردان نمایش داستان خانواده عنوان نمود اجرای این اثر نمایشی که به حمله نظامی 4 روزه کرواسی به صربستان می پردازد مانند راه رفتن روی لبه تیغ است.

صدرا صباحی: داستان خانواده راه رفتن روی لبه تیغ است

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، صدرا صباحی مترجم و کارگردان نمایش داستان خانواده درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: این نمایش از 15 مهرماه اجرای خود را در تئاتر مستقل تهران شروع خواهد نمود. داستان خانواده یک درام رئالیستی سیاسی اجتماعی نوشته بیلانا سربیلانوویچ است که برای اولین بار در ایران به صحنه می رود و من نیز برای ترجمه این متن تندیس و رتبه برگزیده ترجمه از بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی را دریافت نموده ام.

وی اضافه کرد: این نمایشنامه را سال 3 به پیشنهاد فارس باقری برای ترجمه انتخاب کردم و مهم ترین دلیل انتخاب این متن در وهله اول جذابیت فرم و موقعیت خاص نمایشنامه بود و پس از انجام پژوهش برای اجرا، نکات شگفت آور بسیاری از متن من را به خود جذب کرد از جمله اینکه جنگی که نویسنده به روایت آن پرداخته است تنها چهار روز طول کشیده و پیامد آن تقسیم یوگوسلاوی به شش کشور است و از این اتفاق کمتر از بیست سال می گذرد. دیگر نکته مهم این جنگ چهار روزه این است که در تاریخ نگاری آن، تمام روایت جنگ را چهار نفر کودک تعریف نموده اند.

صباحی یادآور شد: این اثر در سال 2002 عنوان بهترین نمایشنامه سال کشور صربستان را کسب نموده است و بعد از اجرای این نمایشنامه در تئاتر برادوی، یک سایت معتبر لقب باهوش ترین زن دنیا را به نویسنده داده است.

وی ادامه داد: هر چه بیشتر پژوهش کردم و بیشتر نشانه ها و کاشت های دراماتیک متن را شناختم همزمان اشتیاق و استرسم برای به خاتمه رساندن این پروژه بیشتر می شد چرا که اجرای این متن، راه رفتن بر لبه تیغی از تلفیق گونه های کاملا متفاوت است.

این کارگردان جوان در سرانجام درباره داستان نمایش شرح داد: در حین عملیات نظامی الوجا کرواسی به صربستان، چهار کودک از فضای جنگ به متروکه های دور از مناطق عملیاتی پناه می برند، آن ها مشغول خاله بازی می شوند و یکی از آن ها نقش سگ خانواده را انتخاب می نماید که ...

صدرا صباحی از فعالان تئاتر دانشگاهی است و پیش از این در چند دوره از جشنواره های دانشگاهی و تجربه شرکت داشته و چندبار در سمت های مخلتف برای دریافت جایزه کاندید شده است.

عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: مترجم، طراح و کارگردان: صدرا صباحی، دراماتورژ: رفیق نصرتی، نویسنده: بیلانا سربیلانوویچ، بازیگران: مهدی سقا، محمدحسین رضایی، موژان کردی، نیلوفر احدی، حسین عبدالهی، تهیه کننده: مانفرد اسماعیلی، مجری طرح: رسول حسینی، مدیر فراوری: ایمان یزدی، عکاس: مهدی آشنا، گرافیک: سینا سرمدی، طراح نور: حسن محمدی، تیزر: نوحی، صدرا صباحی، انتخاب موسیقی: سجاد صباحی، گروه کارگردانی: مهسا، ولی زاده، شیوا غلامعلیان، هستی تیشه گران، مشاور رسانه: بابک احمدی، روابط عمومی: مسعود محمدی.

این نمایش از 15 مهر تا 3 آبان هر روز ساعت 17 در قالب سومین رپرتوار عصر تجربه به صحنه می رود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 389

به "صدرا صباحی: داستان خانواده راه رفتن روی لبه تیغ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدرا صباحی: داستان خانواده راه رفتن روی لبه تیغ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید