طعم متفاوت ایران

به گزارش آناسی، با ارزان شدن هزینه های سفر برای خارجی ها در ایران و تبلیغ آن در شبکه های اجتماعی، پای گردشگران جوان تر که به تنها سفر کردن عادت نموده اند به ایران باز شده است؛ گردشگرانی که بیشتر اهل ماجراجویی هستند، ریسک بالاتری در انتخاب مقصد دارند، در شبکه های اجتماعی و دریافت اطلاعات به روزترند و ارزان بودن مقصد ملاک مهمی برای انتخاب مقصد سفرشان است. گردشگرانی که با روش های سنتی برنامه ریزی و بازاریابی در ایران، چندان سنخیتی ندارند.

طعم متفاوت ایران

به گزارش خبرنگاران، تغییر سلیقه در دنیای گردشگری، راه ایده های نو را هم باز نموده است. هرچند که این موضوع در نظام سنتی جذب گردشگر در ایران سخت پذیرفته می گردد، همانند استارت آپ هایی که در بخش فروش تور و بلیت وسایل حمل و نقل شکل گرفته اند اما پذیرش آن ها در بازار گردشگری ایران با مقاومت هایی از سوی جامعه سنتی که در تصمیم گیری ها نقشی اثرگذار دارند، روبرو شده است. به هر حال دنیای پویای گردشگری این محدودیت ها را برنمی تابد و حتی فرصت را از ایده های نسخه برداری شده سایر کشورها و یا نمونه مشابه داخلی، نمی گیرد.

امین کریمی، ایده پرداز یک پلتفرم آنلاین گردشگری ورودی است که به همراه تعدادی از افراد دغدغه مند پایه گذار استارت آپی برای توسعه گردشگری پایدار ایران به وسیله جذب توریست های خارجی بوده اند. آن ها با به اشتراک گذاشتن تجربه های کمتر شناخته شده و داستان های کمتر روایت شده از ایران، می خواهند گامی برای بهبود روش جذب گردشگران خارجی بردارند و قصد دارند با مشارکت جوامع محلی، تصویر متفاوتی از ایران را نشان دهد.

مدیر این پلتفرم گردشگری درباره انگیزه ای که پشت این ایده پردازی بوده است به خبرنگاران گفت: تصور بسیاری از مردم در خارج از مرزها بر این است که ایران، کشوری با بیابان های وسیع و مسطح است، عده زیادی همچنان گمان می نمایند بخشی از حمل و نقل در ایران با شتر انجام می گردد و پوشش مردم ایران عبا و برقع است. بیشتر توریست ها وقتی به ایران می آیند از طبیعت بکر و جنگل های گسترده حیرت زده می شوند و باور نمی نمایند در ایران برف ببارد. تمام تصوراتشان بهم می ریزد وقتی می شوند تنها در اطراف تهران شش پیست اسکی وجود دارد. وی ادامه داد: آنالیز های ما در چهار پنج ماهی که صرف طراحی و آماده سازی این پلتفرم شده است نشان می دهد فرصت های گردشگری ورودی در ایران بسیار بیشتر از فعالیت فعلی آژانس های سنتی است و جهتهایی که آن ها معمولا برنامه ریزی می نمایند به جهت کلاسیک تهران، کاشان، یزد، اصفهان و شیراز محدود می گردد. ما می خواستیم تصویر دیگری از دیدنی ها و تجربه های ایران را نشان دهیم و بین گردشگر خارجی و جوامع محلی ارتباط برقرار کنیم. کریمی اعلام کرد: سعی ما این است که داستان های کمتر گفته شده ایران را نقل کنیم و تجربه های منحصر به فردی را از آداب و رسوم، نغمه ها، خوراک و عروسک های بومی را با یاری جوامع محلی با گردشگران خارجی به اشتراک بگذاریم. رویکردمان توسعه گردشگری پایدار و تمرکز بر اکوتوریسم و حفط محیط زیست است که می تواند منفعت متقابلی هم برای مردم بومی و هم گردشگر داشته باشد. هم بنیانگذار این پلتفرم گردشگری ادامه داد: TasteIran فقط محیطی برای فروش تورهای متداول نیست، ویژگی اصلی آن تابوشکنی در جهتهای کلاسیک گردشگری ایران و تجربه گرایی است. ما مثل یک آژانس برنامه کامل سفر ایران را به گردشگر نمی فروشیم. آژانس ها در این زمینه روشی کلاسیک دارند، ویزا و یک تور مشخصی از ایران را می فروشند که معمولا مشتریانشان افرادی میانسال و یا بازنشسته هستند که استاندارد خاصی را در سفر می طلبند، درصورتی که مخاطب یا جامعه هدف ما گردشگران جوان تر هستند که معمولا سفر خود را با جستجو در اینترنت برنامه ریزی می نمایند تا تجربه ای متفاوت را لمس نمایند. گردشگرانی که قصد دارند خودشان به ایران سفر نمایند و ویزا و بلیت را از قبل گرفته اند اما پیروز نشده اند اطلاعات، تجربه و تور غیر روتین از ایران پیدا نمایند و محتوا و داستان های مرتبط با آن را بشنوند. وی اضافه نمود: همزمان با این پروژه روی داستان سرایی برای ایران کار می کنیم چون تا به حال به این بخش خوب پرداخته نشده، حتی معروف ترین لندمارک های ایران بدون داستان به گردشگران معرفی می گردد، داستان ناگفته زیادی از آثار تاریخی ایران وجود دارد. بع عقیده ما دیگر صرفا صحبت درباره مساحت، ارتفاع، تعداد ستون ها و زمان ساخت اثر برای گردشگر جذاب و کافی نیست. ما نغمه ها، عروسک ها، مراسم ها و خوراک ها و زندگی محلی را با تجربه های سفر درآمیخته ایم. کریمی اضافه نمود: تا به حال 40 داستان از جاذبه های گردشگری ایران گردآوری شده که 20 داستان در این سایت گردشگری به همراه تجربه و تور مرتبط با آن در دسترس گردشگران قرار گرفته، حدود 20 برنامه مبتنی بر گردشگری پایدار هم معرفی شده می توانند آنها را به صورت آنلاین خریداری نمایند و پس از ورود به ایران با همراهی راهنمای محلی آن را تجربه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 138

به "طعم متفاوت ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طعم متفاوت ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید