عملکرد مدل اگزینوس و اسنپدراگون گلکسی S22 اولترا تقریبا یکسان است

به گزارش آناسی، در رابطه با مسائل اگزینوس 2200 شایعه های زیادی منتشر شده و حتی یکی از افشاگران مدعی شد که در بسیاری از کشورها گوشی های سری گلکسی S22 همراه با اسنپدراگون 8 نسل 1 به دست کاربران می رسند. اما بر اساس جدیدترین گزارش های منتشر شده، مطابق معمول بیشتر کشورهای دنیا مدل های مبتنی بر اگزینوس 2200 را دریافت خواهند کرد. همان طور که احتمالا می دانید، این چیپست اولین تراشه موبایل مجهز به پردازنده گرافیکی AMD محسوب می گردد.

عملکرد مدل اگزینوس و اسنپدراگون گلکسی S22 اولترا تقریبا یکسان است

روی هم رفته شایعه مربوط به مسائل اگزینوس 2200 کاربران زیادی را نگران نموده است ولی به لطف نوترین بنچمارک های اجرا شده، با خیال راحت می توانیم عملکرد پردازنده این دو تراشه را مقایسه کنیم. به طور تعیین، برای این مقایسه از نتایج مربوط به گوشی گلکسی S22 اولترا استفاده می کنیم که در پایگاه بنچمارک Geekbench 5 ثبت شده اند. در این سایت، مدل SM-S908B همان S22 اولترا مبتنی بر اگزینوس 2200 است و مدل SM-S908U همان نسخه مبتنی بر اسنپدراگون 8 نسل 1 محسوب می گردد.

مدتی قبل بنچمارک های منتسب به این دو تراشه تصویر نگران نماینده ای را برای چیپست پرچم دار سامسونگ ترسیم می کرد. اما در همان زمان بعضی کارشناسان اعلام کردند که این بنچمارک ها به احتمال زیاد با مدل های اولیه سری گلکسی S22 انجام شده و به همین دلیل تمام توان تراشه موردنظر مورد استفاده قرار نگرفته است. اما حالا با توجه به اینکه فقط 7 روز دیگر شاهد رونمایی از این گوشی ها خواهیم بود، به نظر می رسد این بنچمارک های نو که در ادامه به آن ها می پردازیم، با استفاده از مدل های نهایی گلکسی S22 اولترا اجرا شده است.

همان طور که در اسکرین شات منتشر شده می توانید ببینید، امتیاز بنچمارک مدل اگزینوس گلکسی S22 اولترا عملا تفاوت چندانی با امتیاز مدل اسنپدراگون ندارد. بعد از عرضه سری S22، مطمئنا این گوشی ها مورد آنالیز بیشتری قرار می گیرند و در این زمینه می توانیم با قاطعیت بیشتری صحبت کنیم.

البته باید خاطرنشان کنیم که بنچمارک Geekbench 5 عمدتا روی پردازنده تمرکز دارد ولی مهم ترین تفاوت این دو تراشه، پردازنده گرافیکی آن هاست که از دو معماری کاملا متفاوت بهره می برند. از بین مهم ترین ویژگی های اگزینوس 2200 می توانیم به بهره گیری پردازنده گرافیکی آن از قابلیت ری تریسینگ اشاره کنیم که برای اولین بار کاربران می توانند از یک تراشه مبتنی بر این قابلیت بهره ببرند.

با وجود اینکه هفته ها از معرفی اگزینوس 2200 می گذرد، اما سامسونگ هنوز جزئیات زیادی از آن فاش ننموده است. به عنوان مثال اگرچه از نام هسته های پردازشی موجود در پردازنده خبر داریم، ولی در خصوص سرعت آن ها نمی توانیم صحبت کنیم. در هر صورت باید بگوییم که پردازنده موجود در این دو تراشه از 8 هسته بهره می برند که در این میان Cortex-X2 به عنوان هسته اصلی انجام وظیفه می نماید. بعلاوه در کنار آن 3 هسته A710 و 4 هسته A510 قرار گرفته است. به همین دلیل عملکرد مشابه این دو پردازنده کاملا طبیعی محسوب می گردد.

با توجه به اینکه اگزینوس 2200 برای اولین بار از پردازنده گرافیکی AMD استفاده می نماید، احتمالا عملکرد آن ضعیف تر از پردازنده گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 1 خواهد بود. با این حال، به لطف قابلیت هایی مانند پشتیبانی از ری تریسینگ و سایه زنی متغیر احتمالا بعضی بازی ها با بهره گیری از این تعیینه ها می توانند تجربه لذت بخش تری را برای کاربران ارائه نمایند. طبق اعلام سامسونگ، گوشی های سری S22 در تاریخ 9 فوریه (20 بهمن) رسما معرفی می شوند و باید ببینیم آیا تا آن موقع گزارش های موثقی درباره عملکرد پردازنده گرافیکی اگزینوس 2200 منتشر می گردد یا نه.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2095

به "عملکرد مدل اگزینوس و اسنپدراگون گلکسی S22 اولترا تقریبا یکسان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد مدل اگزینوس و اسنپدراگون گلکسی S22 اولترا تقریبا یکسان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید