غوغای فیلم پسران بد 4 در گیشه (باکس آفیس هفته)

به گزارش آناسی، پسران بد: بران یا بمیر (Bad Boys: Ride or Die) چهارمین قسمت از مجموعه فیلم های رفقای پلیس با بازی ویل اسمیت و مارتین لارنس، با فروش 56 میلیون دلاری از 3885 سینما در اولین نمایش داخلی کار خود را قدرتمند شروع کرد. پسران بد 4 بعلاوه در گیشه بین المللی با 48.6 میلیون دلار به روی پرده رفت و مجموع فروش جهانی خود را به 104.6 میلیون دلار رساند.

غوغای فیلم پسران بد 4 در گیشه (باکس آفیس هفته)

دنباله فیلم پسران بد محصول 1995، فیلم پسران بد 2 محصول 2003 و پسران بد تا ابد (Bad Boys for Life) محصول 2020، به عنوان اولین فیلم بزرگ ویل اسمیت پس از سیلی زدن به کریس راک در مراسم اسکار 2022 شناخته می گردد. پس پسران بد 4 چه چیزی را ثابت می نماید؟ خب، به نظر نمی رسد مخاطبان از اسمیت دلزده شده باشند و بازگشت او به سینما در یک فرنچایز پرطرفدار عموما مورد استقبال نهاده شده است.

با وجود اینکه پسران بد 4 هیچ رکوردی برای فرنچایز ثبت نمی نماید (فیلم پسران بد تا ابد با فروش افتتاحیه 62 میلیون دلاری همچنان پرفروش ترین فیلم مجموعه است)، اما کمی دل گرمی برای صاحبان سینما به ارمغان می آورد. با این حال با وجود آغاز خوب فیلم، مجموع فروش نسبت به سال 2023 در این هفته بدتر شده است، زیرا طبق گفته کام اسکور فروش بلیت هم اکنون 26 درصد از سال 2023 عقب تر است.

ماه های می و ژوئن با کمبود هیجان و عملکرد ضعیف فیلم های پرفروشی مانند کمدی اکشن مرد ساده لوح (The Fall Guy) از یونیورسال و پیش عایدی علمی-تخیلی فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه (Furiosa: A Mad Max Saga) از برادران وارنر، به طور نگران نماینده ای کند بودند. بنابراین هالیوود و نمایش دهندگان امیدوارند که پسران بد در به جامانده ماه ژوئن - با اکران هایی مانند درون بیرون 2 (Inside Out 2) از پیکسار (14 ژوئن) و یک مکان ساکت: روز یک (A Quiet Place: Day One) (28 ژوئن) - تا ماه اوت همچنان پویا بماند و تنور سینماها را گرم نگه دارد.

تماشاگران سینما نسبت به منتقدان بیشتر از پسران بد 4 استقبال کردند. این فیلم امتیاز A- از سینما اسکور کسب کرد، اما در وبسایت راتن تومیتوز امتیاز میانه 64% را دریافت کرد. عادل العربی و بلال فلاح برای کارگردانی چهارمین فیلم بازگشتند و ماجرای کارآگاهان مایک و مارکوس را در حین تحقیق در خصوص فساد درون اداره پلیس میامی دنبال می نمایند. اما زمانی که عملیاتشان اشتباه پیش می رود و آن ها مجبور به فرار می شوند، حالا باید به اجبار و با عمل خارج از چارچوب قانون پرونده را حل نمایند. با بودجه 100 میلیون دلاری، بران یا بمیر در اکران سینمایی خود عملکرد خوبی را تجربه خواهد نمود. با این حال، بعید است بتواند از پسران بد تا ابد به عنوان پرفروش ترین فیلم فرنچایز با فروش داخلی 206 میلیون دلار و فروش جهانی 426 میلیون دلار پیشی بگیرد.

این هفته برای استودیو سونی عالی بود چرا که با کسب مقام های اول و دوم باکس آفیس حسابی پیروز ظاهر شدند؛ فیلم گارفیلد (The Garfield Movie) با 10 میلیون دلار در جایگاه دوم نهاده شد. پس از سه هفته اکران، انیمیشن فیلم گارفیلد در آمریکای شمالی 68.6 میلیون دلار و در سطح جهانی 192 میلیون دلار فروخته است. این رقم برای یک فیلم خانوادگی با بودجه 60 میلیون دلاری عملکردی قابل قبول است.

تازه وارد دیگر این هفته، فیلم ترسناک فراطبیعی نگهبانان (The Watchers) با بازی داکوتا فانینگ، با فروش ضعیف 7 میلیون دلاری از 3351 سالن، در جایگاه چهارم نهاده شد. این فیلم در سطح بین المللی نیز با 4.7 میلیون دلار فروش ناامیدنماینده ای را تجربه کرد و به مجموع 11.7 میلیون دلار در سطح جهانی دست یافت. نه منتقدان و نه مخاطبان فیلم نگهبانان را دوست نداشتند و این فیلم امتیاز C- از سینما اسکور و 29% در راتن تومیتوز را کسب نموده است. این فیلم به کارگردانی ایشانا نایت شیامالان، دختر فیلمساز ام نایت شیامالان، برای کمپانی برادران وارنر ساخته شده است. داستان این فیلم درباره یک هنرمند 28 ساله است که در یک جنگل دورافتاده در ایرلند گرفتار می گردد و سپس مورد تعقیب موجودات مرموزی قرار می گیرد.

فیلم نگهبانان در جدول باکس آفیس بعد از فیلم بچگانه پارامونت با عنوان ایف (IF) نهاده شد که با 8 میلیون دلار فروش از 3582 سالن نمایش در چهارمین هفته اکران خود، جایگاه سوم را به خود اختصاص داد. این فیلم به کارگردانی جان کرازینسکی و با بازی رایان رینولدز، آغاز آرامی داشت، اما از آن موقع تا به امروز با فروش داخلی 93.5 میلیون دلار و فروش جهانی 160.7 میلیون دلار شرایط بهتری دارد. با این حال، استودیو برای فراوری ایف 110 میلیون دلار هزینه نموده است، بنابراین این فیلم همچنان برای توجیه بودجه اش به بازدهی بسیار بالایی احتیاج دارد.

دیزنی و استودیوی قرن بیستم با فیلم پادشاهی سیاره میمون ها (Kingdom of the Planet of the Apes) با فروش 5.4 میلیون دلاری از 3155 سالن نمایش، جمع پنج فیلم برتر را تکمیل کردند. پس از پنج هفته نمایش روی پرده های سینما، چهارمین فصل از فرنچایز بازراه اندازی شده میمون ها 149 میلیون دلار در آمریکای شمالی و 359.8 میلیون دلار در سطح جهانی به دست آورده است. این فیلم در جایگاه چهارمین فیلم پرفروش سال واقع شده است. اما به هیچ وجه به سطح باکس آفیس پیشینیان این فرنچایز نزدیک نمی گردد. علاوه بر این، جدیدترین فیلم این مجموعه، هزینه ساخت هنگفت 160 میلیون دلاری را به دوش می کشد، بنابراین اگرچه پادشاهی در اکران سینمایی عملکرد خوبی داشته، اما برای رسیدن به سودآوری احتیاجمند ادامه نمایش روی پرده های سینماست.

فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه در سومین هفته اکران در جایگاه ششم نهاده شد. این پیش عایدی مهیج این هفته 4.24 میلیون دلار فروخت و مجموع عایدی خود را در آمریکای شمالی به 58.7 میلیون دلار رساند.

کمدی اکشن مرد ساده لوح با بازی رایان گاسلینگ هفتمین عنوان باکس آفیس این هفته است. این فیلم در ششمین هفته اکران 2.7 میلیون دلار عایدی داشت و مجموعا در بازار داخلی 85.12 میلیون دلار بدست آورد، آن هم در حالی که هنوز باید برای جبران بودجه 140 میلیون دلاری اش کوشش کند.

فیلم ترسناک غریبه ها: بخش 1 (The Strangers: Chapter 1) محصول لاینزگیت فیلمز در چهارمین هفته اکران 1.84 میلیون دلار بدست آورد و در رتبه هشتم نهاده شد. این فیلم که اولین قسمت از یک سه گانه ترسناک است تا این هفته در آمریکای شمالی 32.2 میلیون دلار بدست آورده است.

فیلم هایکیو: نبرد زباله دان (Haikyuu!! The Dumpster Battle) که اقتباسی از مانگایی به همین نام است، در دومین هفته اکران به رتبه نهم سقوط کرد و با احتساب 820 هزار دلار مجموع عایدی خود را در آمریکای شمالی به 5.78 میلیون دلار رساند.

در نهایت فیلم ترسناک در طبیعت خشن (In a Violent Nature) دهمین عنوان این هفته است. این فیلم محصول آی اف سی فیلمز که در راتن تومیتوز 83 از 100 و در IMDb امتیاز 6.2 از 10 کسب نموده است، در دومین هفته اکرانش 640 هزاز دلار بدست آورد و مجموع عایدی داخلی خود را به 3.64 میلیون دلار رساند.

نام فیلمهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کلی
پسران بد 4

Bad Boys: Ride or Die

156.0056.00
فیلم گارفیلد

The Garfield Movie

210.0068.61
ایف

IF

48.0093.52
نگهبانان

The Watchers

17.007.00
پادشاهی سیاره میمون ها

Kingdom of the Planet of the Apes

55.40149.77
فیورسوسا: حماسه مکس دیوانه

Furiosa: A Mad Max Saga

34.2458.70
مرد ساده لوح

The Fall Guy

62.7085.12
غریبه ها: بخش 1

The Strangers: Chapter 1

41.8432.20
هایکیو: نبرد زباله دان

Haikyuu!! The Dumpster Battle

20.825.78
در طبیعت خشن

In a Violent Nature

20.643.64

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است و فروش داخلی فیلم ها در آمریکای شمالی را شامل می گردد.

منبع: boxofficemojo

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 خرداد 1403 بروزرسانی: 21 خرداد 1403 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2421

به "غوغای فیلم پسران بد 4 در گیشه (باکس آفیس هفته)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غوغای فیلم پسران بد 4 در گیشه (باکس آفیس هفته)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید