تور فرانسه: راهنمای سفر به شهر کن فرانسه، مرکز سینمایی دنیا

به گزارش آناسی، کافیست کمی به دنیای هنر و سینما علاقه داشته باشید تا نام جشنواره فیلم کن فرانسه را شنیده باشید. شهر کن فرانسه در منطقه ساحلی فرنچ ریویرا واقع شده و از سال 1946 میلادی با میزبانی این جشنواره و پذیرایی هر ساله از هنرمندان و سینماگران از سرتاسر دنیا، نامش با سینما گره خورده است. اما باید بدانید که شهر کن فرانسه از دیرباز به عنوان یک مقصد تفریحی برای طبقه ثروتمند اروپا شناخته می شد که قصد داشتند تعطیلات خود را در جنوب فرانسه و سواحل گرم و آفتابی دریای مدیترانه بگذرانند.

تور فرانسه: راهنمای سفر به شهر کن فرانسه، مرکز سینمایی دنیا

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

امروزه شهر کن در فرانسه به عنوان یک مقصد گردشگری لوکس شناخته می گردد و از جمله تفرجگاه های مجذوب نماینده در اروپا به شمار می رود. اگر شما نیز دوست دارید با جاذبه های گردشگری کن فرانسه آشنا شوید، تا انتهای این مقاله از وبلاگ ققنوس همراه ما باشید.

موقعیت جغرافیایی کن فرانسه

پیش از هرگونه صحبتی درباره کن (Cannes)، ابتدا باید ببینیم که شهر کن فرانسه کجاست؟ همانگونه که گفتیم، کن در منطقه فرنچ ریویرا واقع شده است. این شهر دقیقا در گوشه جنوب شرقی کشور فرانسه و ناحیه پروانس-آلپ-کوت دازور (Provence-Alpes-Côte dAzur) قرار گرفته است. این شهر حدود 50 کیلومتر با مرز ایتالیا و بیش از 680 کیلومتر با شهر پاریس فاصله دارد.

شهر کن فرانسه، مصداق شاخص شهرهای دوست داشتنی منطقه فرنچ ریویرا (French Riviera) چون نیس (Nice) و سن-تروپه (Saint Tropez) است؛ شهری با دریای آبی، ساحل آفتابی و گرمای لذتبخش آفتاب که تقریبا در تمام طول سال بر این شهر می تابد.

طبق آخرین آنالیز ها، بیش از 73 هزار نفر در این شهر زندگی می نمایند اما به علت مجذوب نمایندهیت سواحل کن فرانسه، سالانه بیش از 3 میلیون نفر برای لذت بردن از دیدنی های کن فرانسه به این شهر سفر می نمایند. از این تعداد، حدود 2 میلیون نفر حداقل یک شب در کن فرانسه اقامت دارند و یک میلیون نفر بدون اقامت و فقط به عنوان گشت نیمروزه از این شهر بازدید می نمایند. البته در حدود 320 هزار نفر نیز با کشتی های کروز و قایق های تفریحی به این شهر سر می زنند. بعلاوه برگزاری جشنواره کن فرانسه باعث می گردد هر سال 200 هزار نفر، از جمله هنرمندان، تماشاگران و خبرنگاران در این شهر گردهم می آیند.

تاریخچه شهر کن فرانسه

کن فرانسه همواره یک شهر پر زرق و برق و لوکس نبوده است و پیش از این، یک دهکده ماهیگیری کوچک در حاشیه دریای مدیترانه قرار داشته است. در قرن چهارم میلادی، این شهر به عنوان یک بندر تجاری کم کم اهمیت پیدا کرد و در سال 410 میلادی، دو راهبه به نام های Honorat و Caprais در این منطقه یک صومعه احداث کردند و پس از چند سال کنترل این شهر را به دست گرفتند. اما رونق مالی این شهر باعث شد تا دزدان دریایی سارازن (Saracens) به آن چشم داشته باشند. دزدان دریایی در سال 891 به شهر کن فرانسه حمله نمایند و تا انتهای قرن دهم آن را تحت سیطره داشته باشند.

اما راهبان توانستند مجددا حکمرانی بر شهر کن را بدست آورند و برای جلوگیری از سقوط مجدد شهر، یک دیوار دفاعی به دور شهر و چند برج مراقبت در بالای تپه شمالی شهر و جزیره های اطراف ساختند. اما در قرون بعدی، شهر کن فرانسه محل مناقشه حکومت های مختلف از جمله فرانسه، اسپانیا و انگلیس بود و میان این قدرت ها دست به دست شد.

اما اوج شکوفایی و رونق این شهر در قرن هجدهم و نوزدهم میلادی بود که آب و هوا کن فرانسه، ثروتمندان اروپایی را به خود جذب می کرد. در سال 1834 میلادی، Lord Brougham، سیاستمدار برجسته انگلیسی در طی سفر به کن فرانسه، شیفته آب و هوا و سواحل آفتابی این شهر شد و دستور داد تا ویلایی مجلل برایش بسازند. این اتفاق باعث شد سیاستمداران و ثروتمندان انگلیسی و به تبع آن دیگر افراد ثروتمند از دیگر منطقه ها اروپا، کن را به عنوان یکی از تفرجگاه ها و شهرهای فرانسه بشناسند و به این شهر سفر نمایند.

با توجه به افزایش ثروت و معروفیت شهر کن فرانسه، مسئولان فرانسوی در سال 1938 میلادی تصمیم گرفتند یک جشنواره بین المللی فیلم راه اندازی نمایند. البته راه اندازی جشنواره فیلم کن، بیشتر برای رقابت با جشنواره فیلم ونیز بود زیرا در آن موقع، جشنواره فیلم ونیز تنها جشنواره سینمایی بین المللی به شمار می رفت و با توجه تفکرات فاشیستی حاکم بر جو سیاسی ایتالیا، به شدت مورد انتقاد قرار داشت.

بنابراین در ماه می سال 1939 میلادی، شهر کن به عنوان محل برگزاری جشنواره بین المللی فیلم انتخاب شد. اولین دوره این فستیوال قرار بود از روز 1 تا 20 سپتامبر سال 1939 برگزار گردد. اما دقیقا در روز افتتاحیه این جشنواره، نیروهای آلمان نازی به کشور لهستان حمله کردند. مسئولان جشنواره تصمیم گرفتند شروع برنامه را 10 روز به تعویق بیاندازند تا شرایط مساعد گردد. اما روز 3 سپتامبر، انگلیس و فرانسه به آلمان نازی اعلام جنگ کردند و جنگ جهانی دوم شروع شد!

بنابراین مسئولان مجبور به لغو تمامی برنامه ها شدند و جشنواره فیلم کن تا خاتمه جنگ جهانی دوم به تعویق افتاد. 20 سپتامبر سال 1946 و پس از خاتمه جنگ جهانی دوم، اولین دوره جشنواره فیلم کن برگزار گردید. البته بد نیست بدانید که در سال های 1948 و 1950 میلادی و به علت مسائل تامین بودجه، این جشنواره برگزار نشد.

جشنواره فیلم کن تا خاتمه جنگ جهانی دوم به تعویق افتاد. 20 سپتامبر سال 1946 و پس از خاتمه جنگ جهانی دوم، اولین دوره جشنواره فیلم کن برگزار گردید.

دیدنی های شهر کن فرانسه

حال که با موقع مکانی و تاریخچه کن فرانسه آشنا شدید، بهتر است مروری بر دیدنی های شهر کن فرانسه نیز داشته باشیم. اگرچه بسیاری از اوقات شهر کن در برنامه تور فرانسه قرار ندارد، اما این شهر بسیار مجذوب نماینده و دیدنی است. کافیست تصاویر کن فرانسه را در اینترنت جستجو کنید تا متوجه زیبای غیرقابل وصف آن شوید.

  • La Croisette

به احتمال زیاد، خیابان La Croisette مهمترین و مشهورترین جاذبه کن فرانسه است. این خیابان از مشهورترین و دیدنی ترین خیابان های فرانسه به شمار می رود که با طول تقریبی یک مایل، در امتداد ساحل کن کشیده شده است.

این خیابان لوکس میزبان برترین هتل ها و تفرجگاه های شهر کن است که بیشتر آنها ساحل اختصاصی دارند و میزبان مهمانان ثروتمندی هستند. در واقع شاید بتوان این خیابان را با خیابان شانزلیزه پاریس که مقایسه کرد که زیباترین محل آمد و شد گردشگران و ساکنین این شهر است.

  • Marché Forville

یکی از اصلی ترین عناصر یک شهر فرانسوی، بازارهای روزانه مختلفی است که در سرتاسر این کشور قرار دارند و محصولات طبیعی و میوه و سبزیجات تازه را به مشتریان عرضه می نمایند. بازار Marché Forville کن فرانسه نیز از این قاعده مستثنی نیست و همه روزه (غیر از دوشنبه ها) می توانید به آن مراجعه نموده و تازه ترین محصولات دامی و گیاهی را بخرید.

  • La Croix-des-Gardes

هنگامی که کن تنها یک شهر کوچک بود و تازه ثروتمند انگلیسی آن را به عنوان یک مقصد تفریحی مجذوب نماینده شناسایی نموده بودند، یک عمارت اعیانی با باغی بزرگ در غرب این شهر ساخته شد که امروزه به یک باغ 80 هکتاری سرسبز و دیدنی تبدیل شده است. امروزه می توانید به این باغ بزرگ رفته و یک عصر دل انگیز را برای خود رقم بزنید.

  • Le Vieux Port

بندر قدیمی شهر کن فرانسه ترکیب جالبی از سنت و مدرنیته است؛ ترکیبی از زیبایی یک بندرگاه قدیمی و ثروت بی حد و حصر. می توانید در یکی از کافه های نزدیک این بندر بنشینید و یک فنجان قهوه و کروسان بخورید و همزمان شاهد رفت و آمد کشتی های تفریحی زیبا و مجللی باشید که در این بندر پهلو می گیرند.

بعلاوه این منطقه مکانی استثنایی برای تماشای طلوع و غروب آفتاب است و می توانید از سفر به کن فرانسه تصاویر بسیار زیبا و مجذوب نمایندهی خلق کنید.

سفر به کن فرانسه

اگر دوست دارید به کن سفر کنید و احیانا بعدا سفرنامه کن فرانسه را بنویسید، راه های مختلفی برای رسیدن به این شهر پیش روی شماست.

ساده ترین راه اینست که با استفاده از پرواز، به فرودگاه نیس (Nice Côte dAzur Airport) در 24 کیلومتری شمال شرق کن پرواز کنید. این فرودگاه دومین فرودگاه شلوغ فرانسه است و پروازهای داخلی و بین المللی متعددی به آن انجام می گردد. البته فرودگاه کن فرانسه (Cannes - Mandelieu Airport) نیز در 5 کیلومتری غرب کن واقع شده است، اما پروازهای آن کمتر است و تنها به پروازهای داخلی محدود می گردد.

شهر کن فرانسه به شبکه ریلی فرانسه نیز متصل است و تقریبا از تمامی شهرهای مهم فرانسه، می توانید خود را با استفاده از قطار به شهر کن

رسانده و از زیبایی های آن بازدید کنید. این خط ریلی از منطقه زیبای فرنچ ریویرا می گذرد و منظره ها بسیار شگفت انگیزی در طول جهت در انتظار شما خواهد بود.

منبع: ققنوس
انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2025

به "تور فرانسه: راهنمای سفر به شهر کن فرانسه، مرکز سینمایی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: راهنمای سفر به شهر کن فرانسه، مرکز سینمایی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید