فیلم برادر و خواهر با بازی گلشیفته فراهانی ناامید کننده ظاهر شد (جشنواره کن 2022)

به گزارش آناسی، فیلم برادر و خواهر (Brother and Sister) به کارگردانی ارنو دپلشن با بازی گلشیفته فراهانی برخلاف انتظارات چندان در کسب رضایت منتقدان پیروز نبود.

فیلم برادر و خواهر با بازی گلشیفته فراهانی ناامید کننده ظاهر شد (جشنواره کن 2022)

ارنو دپلشن در دوازدهمین فیلم خود به سراغ روایت داستان زندگی برادر و خواهری رفته است که مهر و محبت آن ها به یکدیگر تبدیل به نفرت می گردد تا از پس این داستان در ظاهر ساده به معضل گسست عاطفی در خانواده و تبعات آن برای جامعه و افراد مختلف بپردازد. برادر و خواهر از جایی شروع می گردد که آلیس (با بازی ماریون کوتیار) و لوئیس (با بازی ملویل پوپو) پس از بیست سال دوری به خاطر بیماری پدرشان دوباره با یکدیگر دیدار می نمایند و این دیدار ناخواسته سرشروع اتفاقات عجیب، تلخ و پیچیده ای است که از روان ملتهب این خواهر و برادر خبر می دهد. گلشیفته فراهانی در نقش یکی از شخصیت های فرعی به نام فونیا، همسر لوئیس ظاهر شده است که رابطه ای محوری با شخصیت های اصلی داستان دارد.

تا به این ساعت برای فیلم برادر و خواهر در پایگاه راتن تومیتوز بر اساس 11 آنالیز امتیاز 45 از 100 به ثبت رسیده است و عموم منتقدان از گرفتار شدن فیلم در دام سانتیمانتالیسم و بیش از حد بودن وجه های احساسی داستان گله نموده اند. این طور که پیداست علی رعم بازی درخشان ماریون کوتیار شخصیت های فیلم چندان باورپذیر از آب در نیامده اند و رابطه خواهر و برادر در پیش داستان درست و اصولی شکل نمی گیرد. در جدول منتقدانی که مجله اسکرین منتشر می نماید تا به این ساعت کم ترین امتیاز به فیلم های هشت کوه و برادر و خواهر تعلق دارد و فیلم های ای او ساخته یرژی اسکولیموفسکی و زمان آرماگدون به کارگردانی جیمز گری به ترتیب با میانگین 2.7 از 4 و 2.8 از 4 در صدر جدول امتیازات منتقدان بین المللی ایستاده اند.

البته منتقدان فرانسوی بیشتر از منتقدان انگلیسی زبان و بین المللی فیلم را دوست داشته اند. به عنوان نمونه منتقد مجله فیگارو در بخشی از یادداشت خود نوشته است: دپلشین از ابتدا تا خاتمه بر سوژه اش تسلط دارد. تصاویر، زبان طبیعی او هستند، اما از کلمات (دیالوگ ها) هم ترسی ندارد. دپلشین مرد قدرتمند تمام و کمال سینما و میراث دار تروفو است و در جهت تبدیل شدن به برگمان سینمای فرانسه قدم برمی دارد.

والری کمپلکس از ددلاین

ماریون کوتیار نمونه ای است که نشان می دهد استعداد بازیگری چگونه با تکنیک های این حرفه ترکیب می گردد، اما متاسفانه او هم برای نجات فیلم کافی نیست. در 10 دقیقه خاتمهی به این نتیجه می رسید که بسیاری از سوالات داستان بی پاسخ مانده اند و با یک خاتمه بندی شتاب زده روبرو هستیم و از خودتان می پرسید: این همه برای چه بود؟

بوید وَن هوِی از فیلم وِردیکت

برادر و خواهر اثری با لایه های متراکم و مملو از کنایه ها و مضامینی است که به موضوعاتی همانند معروفیت، حسادت و حریم خصوصی می پردازند، اما شیوه داستان سرایی فیلم ناامیدنماینده است و مخاطب را از شخصیت ها و رفتار اغلب تاریخی و نمایشی شان دور نگه می دارد.

مجله پره مییر

بعد از یک فیلم ناامیدنماینده، آرنو دپلشین با داستانی درباره عشق و نفرتِ خانوادگی را با مهارتی کماکان شگفت انگیز روایت می نماید؛ دپلشین به اوج بازگشته است. بعلاوه ماریون کوتیار یکی از برترین نقش آفرینی های کارنامه خود را ارائه داده است.

جشنواره کن 2022 از 27 اردیبهشت شروع شده و تا 7 خرداد (17 تا 28 می) ادامه خواهد داشت. طی این روزها برای اطلاع از جدیدترین اخبار، اتفاقات و حواشی این رویداد و آگاهی از نظر منتقدان و سینمادوستان درباره فیلم های نمایش داده شده در جشنواره کن سال جاری به بخش فرهنگ و هنر خبرنگاران مگ سر بزنید.

جشنواره کن 2022 از 27 اردیبهشت شروع شده و تا 7 خرداد (17 تا 28 می) ادامه خواهد داشت. طی این روزها برای اطلاع از جدیدترین اخبار، اتفاقات و حواشی این رویداد و آگاهی از نظر منتقدان و سینمادوستان درباره فیلم های نمایش داده شده در جشنواره کن سال جاری به بخش فرهنگ و هنر خبرنگاران مگ سر بزنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2192

به "فیلم برادر و خواهر با بازی گلشیفته فراهانی ناامید کننده ظاهر شد (جشنواره کن 2022)" امتیاز دهید

1 کاربر به "فیلم برادر و خواهر با بازی گلشیفته فراهانی ناامید کننده ظاهر شد (جشنواره کن 2022)" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم برادر و خواهر با بازی گلشیفته فراهانی ناامید کننده ظاهر شد (جشنواره کن 2022)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید