مراکز علمی کاربردی موظف به تعریف رشته های جدیدبا توجه به موقعیت مناطق شدند

به گزارش آناسی، سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی یکی از برنامه های شاخص و اصلی این دانشگاه را افزایش رشته با توجه به توانمندی های هر استان خاطرنشان کرد و افزود: روسای مراکز دانشگاه علمی کاربردی در سراسر کشور مکلف شدند تا در مدت یکسال رشته های جدید با توجه به موقعیت منطقه تعریف و براساس این رشته ها اقدام به پذیرش دانشجو کنند.

مراکز علمی کاربردی موظف به تعریف رشته های جدیدبا توجه به موقعیت مناطق شدند

به گزارش خبرنگاران، دکتر محمدحسین امید طی سخنانیدر نشست با روسای مراکز دانشگاه علمی کاربردی در رشت گفت: گیلان جزء استان های توانمند و با پتانسیل بالا برای ایجاد رشته های جدید بر اساس موقعیت گردشگری، صیادی، هتل داری، کشاورزی و منابع طبیعی است.

دکتر امید با بیان اینکه در دنیا نزدیک به 18 هزار شغل تعریف شده درحالی که این آمار در کشورمان حدود 3 هزار شغل را نشان می دهد، تاکید کرد: یکی از سیاست های کلی دولت و نظام آموزشی ایجاد مشاغل جدید و کار آفرینی است که دانشگاه جامع علمی کاربردی می تواند در این زمینه پیشگام باشد.

وی از راه اندازی معاونت نظارت و سنجش در دانشگاه برای نظارت و ارزیابی بیش از پیش مراکز علمی کاربردی کشور خبر داد و گفت: با راه اندازی این معاونت، تضمین کیفیت آموزش و پژوهش در مراکز علمی کاربردی دانشگاه قابل دستیابی خواهد بود.

دکتر صادقی سرپرست دانشگاه علمی کاربردی گیلان نیز با اشاره به اینکه 17 هزار دانشجو در 220 کد رشته در 34 مراکز آموزشی این دانشگاه تحصیل می کنند، گفت: 2 هزار و 200 استاد، وظیفه آموزش این دانشجویان را بر عهده دارند.

وی بیان نمود: در تلاشیم تا با توجه به موقعیت و پتانسیل بالای استان گیلان کد رشته های تحصیلی در زمینه های صیادی، گردشگردی، هتل داری و کشاورزی را در دانشگاه علمی کاربردی راه اندازی کنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، وی همچنین از برنامه جذب دانشجو خارجی در مراکز علمی کاربردی استان خبر داد و گفت: در تلاشیم با انعقاد تفاهم نامه زمینه پذیرش دانشجویان کشورهای حاشیه خزر را در گیلان فراهم کنیم.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی گیلان همچنین از راه اندازی مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی در دانشگاه علمی کاربردی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با راه اندازی این مرکز کارشناسان ضمن هدایت دانشجویان در تحصیل رشته های اشتغال زا زمینه مهارت آموزی دانشجویان را نیز فراهم می کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 866

به "مراکز علمی کاربردی موظف به تعریف رشته های جدیدبا توجه به موقعیت مناطق شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز علمی کاربردی موظف به تعریف رشته های جدیدبا توجه به موقعیت مناطق شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید