معرفی خوراک های سنتی فارس در قالب یک نمایشگاه

به گزارش آناسی، خبرنگاران/فارس سومین جشنواره خوراک های سنتی استان فارس در محل باغ ملی شیراز برپا شده است.

معرفی خوراک های سنتی فارس در قالب یک نمایشگاه

به گزارش ایسنا ، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: این جشنواره، یک رویداد تخصصی گردشگری است که در زمان کم مسافر استان با هدف جذب گردشگر و آشنایی با خوراک های سنتی استان برگزار می گردد.

او با اشاره به برپایی جشنواره کشوری سفره ایرانی؛ فرهنگ گردشگری، استقبال از این جشنواره را خوب ارزیابی و افزود: در 2 سال گذشته جشنواره ملی سفره ایرانی فرهنگ گردشگری در شیراز برگزار شده است.

امیری گفت: با توجه به همین استقبال، سومین جشنواره خوراک های سنتی فارس را از 28 تا 30 آذرماه، با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری شیراز و خانه فرهنگ جاودان برگزار کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس، برپایی نشست تخصصی اندراحوالات شیخ ابواسحاق اطعمه شیرازی را از برنامه جنبی این نمایشگاه، اعلام و افزود: در این جشنواره تعداد 51 غرفه پیش بینی شده که در آنها، خوراک های سنتی اقوام و ساکنان شهرستان های استان فارس معرفی و عرضه خواهد می گردد.

به گفته امیری، معرفی و شناساندن غذاهای سنتی فارس به عموم مردم به ویژه گردشگران داخلی و خارجی و نیز نسل جوان، کوشش برای حفظ و احیای غذاهای سنتی و محلی فارس در میان مردم به عنوان بخشی از میراث معنوی ایرانی، ایجاد رونق بیشتر گردشگری، ترویج استفاده از غذهای سنتی ایرانی در میان مردم، آشنا کردن بازدیدکنندگان با روش های پخت خوراک های سنتی و محلی استان فارس و معرفی ویژگی های فرهنگی عشایر فارس شامل خوراک های سنتی به عنوان بخشی از پتانسیل های گردشگری عشایری و آئینی استان فارس را از اهداف این جشنواره مطرح نمود.

به گزارش ایسنا، شیخ ابواسحاق اطعمه شیرازی، از شاعران شیراز است که در نیمه دوم سده هشتم هجری قمری در شیراز به دنیا آمد و چون به شغل پنبه زنی اشتغال داشت به حلاج معروف بود.

شیخ اشعار خود را در احوال انواع اغذیه و خوراکی ها سروده و به همین سبب او را اطعمه لقب داده اند. ابواسحاق اطعمه، مبتکر شعر اطعمه و اشربه است که یکی از بدیع ترین انواع ادبی قرن نهم تلقی می گردد و شامل اشعاری هزل آمیز و طنزگونه بوده و غالبا در پاسخ به اشعار شعرای پیشین و تضمین ابیات سروده شده آنان است.

مقبره شیخ اطعمه، در محل بنای چهل تنان، قرار گرفته است و متاسفانه طی سال های اخیر مورد بی مهری قرار گرفته و ناشناس مانده است.

انتهای پیغام

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 925

به "معرفی خوراک های سنتی فارس در قالب یک نمایشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی خوراک های سنتی فارس در قالب یک نمایشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید