معرفی فرودگاه بین المللی پاتایا در تایلند

به گزارش آناسی، با فرودگاه بین المللی پاتایا بیشتر آشنا شویم

فرودگاه بین المللی پاتایا که به اسم فرودگاه یو-تاپائو (U-Tapao International Airport) هم نامیده می گردد فرودگاهی بین المللی است که بین پاتایا و استان رایونگ (Rayong) واقع شده است. این فرودگاه کاربرد مسافربری و نظامی دارد و 45 دقیقه رانندگی با شهر پاتایا فاصله دارد. فرودگاه پاتایا در ارتفاع 13 متری از سطح دریا قرار گرفته و باند آسفالتی به طول 3505 کیلومتر دارد. با توجه به گسترش گردشگری تایلند و افزایش شمار گردشگران به این کشور تصمیم گرفتیم در این مطلب فرودگاه بین المللی یو-تاپائو یا همان فرودگاه پاتایا را به شما معرفی کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

معرفی فرودگاه بین المللی پاتایا در تایلند

شهر پاتایا شهر ساحلی و پرجاذبه در کشور تایلند است که در سال های اخیر توانسته گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب کند. این شهر با جذب بیش از 5 میلیون نفر گردشگر در سال یکی از شهرهای توریستی مهم کشور تایلند محسوب می گردد و بسیاری افراد در سفر به تایلند با رزرو تور پاتایا مستقیما به پاتایا سفر می نمایند. خیابان واکینگ استریت یکی از مراکز جذاب گردشگری است که به دلیل زندگی شبانه و پرهیاهویش شهرتی جهانی دارد. فرودگاه پاتایا علاوه بر کاربرد مسافربری همگانی برای ماموریت های نیروی هوایی سلطنتی تایلند نیز استفاده می گردد، به همین دلیل هنگام تیک-آف و فرود به مسافران توصیه می گردد از عکس دریافت خودداری نمایند.

در فرودگاه پاتایا روزانه چند پرواز داخلی و خارجی به مقاصد مختلف انجام می گردد. از جمله پروازهای این فرودگاه می توان به پرواز از این فرودگاه به مقاصد فرودگاه پوکت، چیانگ مای (Chiang Mai)، اوندون تانی (Udon Thani) و هات یای (Hat Yai) در کشور تایلند، شانگهای، ماکائو، نانچنگ و نانینگ در چین، کوالالامپور در مالزی و سنگاپور اشاره نمود. دولت تایلند در نظر دارد با گسترش و توسعه این فرودگاه، آن را به سومین فرودگاه اصلی تایلند تبدیل کند. در حال حاضر این فرودگاه یک ترمینال دارد که برای پروازهای خارجی و داخلی استفاده می گردد، اما ترمینال شماره 2 نیز در دست احداث است و به زودی افتتاح خواهد شد. با توجه به توجه گردشگران خارجی به پاتایا و افزایش ورود گردشگران به این شهر پروژه گسترش این فرودگاه در حال اجرا است و این فرودگاه ظرفیت جابجایی سالانه 5 میلیون نفر مسافر را خواهد داشت.

آدرس فرودگاه: 140 کیلومتری جنوب شرقی بانکوک

وبسایت: utapao.com

حمل و نقل فرودگاه پاتایا

فرودگاه پاتایا در بین دو شهر پاتایا و رایونگ قرار گرفته و با هر دو این شهرها 40 کیلومتر فاصله دارد. دسترسی از فرودگاه پاتایا به شهرهای نزدیک بسیار ساده است و به دلیل ورود گردشگران فراوان به این فرودگاه انواع وسایل حمل و نقل در اختیار مسافران قرار می گیرد. از فرودگاه پاتایا به روش های مختلفی می توانید خود را به شهر پاتایا و سایر شهرهای ساحلی نزدیک برسانید. در محوطه خروجی ترمینال فرودگاه دفتر خدمات اتوبوس و تاکسی وجود دارد و هماهنگی های لازم برای رساندن شما به شهرهای اطراف مثل بانکوک، پاتایا و … انجام خواهد داد. با 45 دقیقه رانندگی از فرودگاه پاتایا می توانید به شهر پاتایا برسید.

امکانات فرودگاه

فرودگاه یو-تاپائو فرودگاهی نسبتا کوچک است و تنها یک ساختمان ترمینال دارد. کلیه پروازهای ورودی و خروجی داخلی و بین المللی در همین ترمینال انجام می گردد. این ترمینال در مساحت 2610 متر مربع بنا شده است و گنجایش 400 مسافر را دارد. درست است که این ترمینال در مقایسه با سایر فرودگاه های دیگر خیلی بزرگ نیست اما امکانات و خدمات رفاهی مورد احتیاج مسافران را به خوبی فراهم نموده است. هر آنچه که به عنوان مسافر احتیاج داشته باشید در این ترمینال پیدا می گردد. از جمله امکانات رفاهی فرودگاه پاتایا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

صرافی و باجه تبدیل ارز: در ساختمان ترمینال فرودگاه دفتر خدمات ارزی وجود دارد که انواع خدمات تبدیل پول و چنج کردن را به مسافران ارائه می نماید.

اطلاعات فرودگاه: بخش اطلاعات فرودگاه در ترمینال فرودگاه وجود دارد و آماده ارائه خدمات و هدایت به مسافران است.

مرکز امداد و خدمات درمانی فرودگاه: در محوطه فرودگاه مرکز امداد و یاری های اولیه وجود دارد و در صورت لزوم درمان های اورژانسی و سرپایی را انجام می دهد.

پارکینگ: در فرودگاه بین المللی پاتایا امکان پارک موقت یا طولانی مدت اتومبیل وجود دارد. این پارکینگ دارای نگهبان و گشت زنی مداوم است تا امنیت وسایل نقلیه پارک شده را تضمین کند. هزینه پارک مقرون به صرفه است و به مدت زمان پارک بستگی دارد.

دفتر اشیاء گمشده: دفتر اشیاء گمشده فرودگاه در داخل ساختمان ترمینال قرار گرفته است و اشیاء و چمدان های گمشده و پیدا شده به این دفتر منتقل می شوند.

فروشگاه بدون مالیات یا دیوتی فری (Duty Free): در ترمینال فرودگاه پاتایا فروشگاه بدون مالیات یا دیوتی فری وجود دارد و انواع محصولات و کالاها را بدون احتساب هزینه مالیات به مسافران عرضه می نماید.

فروشگاه سوغاتی و صنایع دستی: در فرودگاه پاتایا چندین فروشگاه وجود دارد که می توانید سوغاتی های مختلف تایلند و آثار هنری و صنایع دستی را از آنجا تهیه کنید.

رستوران: در رستوران فرودگاه پاتایا می توانید انواع غذاهای تایلندی و بین المللی را میل کنید.

کافی شاپ: کافی شاپ فرودگاه پاتایا نیز به ارائه انواع اسنک و وعده های کوچک و همینطور نوشیدنی می پردازد.

کافی نت: برای دسترسی به اینترنت می توانید به کافی نت موجود در فرودگاه پاتایا بروید و با پرداخت هزینه از اینترنت بهره ببرید.

هتل و میز اطلاعات تور: در داخل ترمینال فرودگاه میز اطلاعات تور و هتل وجود دارد و در خصوص رزرو هتل و استفاده از خدمات تور پاتایا و راهنما به مسافران اطلاع رسانی می نماید.

خدمات پستی: یک باجه پست نیز در این فرودگاه وجود دارد که انواع خدمات پستی و ارسال محموله را انجام می دهد.

با تور تایلند همراه باشید
منبع: الی گشت
انتشار: 16 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 190

به "معرفی فرودگاه بین المللی پاتایا در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه بین المللی پاتایا در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید