نصیرزاده: بیشترین قرارداد داخلی در کشتی 300 میلیون تومان بود، از آمریکا برای حضور در ایران دعوت کردیم

به گزارش آناسی، رئیس سازمان لیگ کشتی گفت: بیشترین قرارداد خارجی در لیگ برای پتریاشویلی بود و بیشترین قرارداد داخلی 300 میلیون تومان بود.

نصیرزاده: بیشترین قرارداد داخلی در کشتی 300 میلیون تومان بود، از آمریکا برای حضور در ایران دعوت کردیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، نشست خبری رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی ظهر امروز (یکشنبه) برگزار گردید. در ابتدای این نشست یزدانی نایب رئیس سازمان لیگ گفت: کشتی ما رو به نابودی رفته بود لیگ حتی دفتر کار نداشت اما در زمان کم، سازمان لیگ تجهیز شد. با یاری علیرضا دبیر تنور مسابقات داغ شد. در 8 سال گذشته این قدر پخش زنده نداشتیم. امیدوارم سازمان لیگ در سال های آینده بهتر از این به مسیرش ادامه دهد.

سپس عبدالمهدی نصیرزاده تاکید نمود: زمان برگزاری مسابقات باشگاه های دنیا در رشته فرنگی تغییر کرد به خاطر نزدیکی با جام دنیای، اینکه جام دنیای لغو شد خارج از اختیارات فدراسیون کشتی بود. ما برای 15 تیم دعوتنامه فرستادیم و امروز با کوبا هم صحبت شد. این تیم قول داد که در مسابقات شرکت کند، آنها فردا تهران را ترک می نمایند و دغدغه شان بحث هزینه ها بود، چین در دو رشته آزاد و فرنگی و چند تیم دیگر نیز دعوت شده اند. مازیار رضایی نماینده ما با روسیه صحبت می نماید و کوشش می کنیم تیم های خوبی بیاوریم.

وی ادامه داد: روز گذشته در جلسه با استاندار دغدغه تیم ها را برای هزینه ترانسفر گفتیم و وی او قول داد این دغدغه حل گردد البته مشروط بر کیفیت خوب تیم ها. حتی اگر آمریکا تیم خوبی بیاورد از نظر پرداخت هزینه مسئله ای نداریم. از دیشب کوشش شد صرفا حضور خارجی ها توریستی و تفریحی نباشد.

وی در خصوص تیم های شرکت نماینده در مسابقات باشگاه های دنیا گفت: در آیین نامه ذکر شده بود تیم های اول و دوم جواز حضور در مسابقات را دریافت نمایند. طبق جلسه ای که داشتیم سه تیم برتر تیم دانشگاه و توس هم تیم خوبی بود که بتوانند تنور لیگ را داغ نمایند. سیرجان و سیناصنعت هم رقابت نزدیک به این نتیجه رسیدیم که با 3 تیم داخلی در مسابقات شرکت نمایند که بیشتر نمی شوند. در این زمینه فردا قرار است جلسه ای با حضور مدیر فنی آزاد و فرنگی و علیرضا دبیر داشته باشیم که در خصوص سیدبندی تصمیم گرفته گردد. سال جاری مسابقات قرعه کشی خواهد شد شاید هر سه تیم داخلی در یک گروه قرار بگیرند.

نصیرزاده در خصوص اینکه همه کشتی گیران شاخص در یک تیم (بازار بزرگ) جمع شده بودند، اظهار داشت باید بپذیریم ایران مال حرفه ای رفتار می نماید. سرپرست تیمش رابطه تنگاتنگی با سازمان لیگ داشت و همه کارهایش حرفه ای بود. چون چند سال تیم داری نموده اند تمام فوت و فن تیم داری را یاد گرفته اند، این تیم شرایط خوبی هم برای کشتی گیر فراهم نموده است. ما دوست نداشتیم سفره سال جاری لیگ را تنگ کنیم. ما در سال آینده در کوششیم کاری انجام دهیم که کشتی گیران با نام استان خودشان در مسابقات شرکت نمایند. ما دوست داشتیم استان های کشتی خیز خودشان تیم دهند و این اصلی ترین نقطه ضعف لیگ بود، که کشتی گیران بتوانند در استان خود مبارزه نمایند. در اساسنامه بازنگری انجام می گردد که استان صاحب کشتی مجاب به تیم داری گردد. می خواهیم 4-5 استان را شناسایی و از همین فردا حامیان مالی را راضی به تیم داری کنیم.

نصیرزاده در خصوص اینکه در لیگ کشتی باید به سمت باشگاه داری پیش برویم، گفت: ما باید بپذیریم برند فدراسیون کشتی ضعیف شده و فدراسیون های والیبال و ... گوی سبقت را از ما ربوده اند. در چند سالی که مسابقات فصلی برگزار گردید ماهیت لیگ زیر سوال رفت ما کمیته باشگاه ها را در سازمان لیگ دایر نموده ایم. باید از سیناایذه تشکر کنم که باشگاه داری می نماید و هروقت تیم می دهد از نیروهای بومی استفاده می نماید و یا آسانسور و پله برقی که این کار را انجام می دهد. درست است اتفاقاتی رخ داد و اینها ادغام شدند اما آنها به سمت باشگاه داری پیش می فرایند. اترک و سیرجان هم به همین سمت حرکت می نمایند.

وی اضافه نمود: مابه هرحال محدودیت هایی در لیگ داشتیم که خارج از حوزه کاری ما است. به لحاظ مالی مسائلی بود، ضمن اینکه بنیه کشتی هم افت نموده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا هزینه تیم های خارجی را ایران پرداخت خواهد نمود، توضیح داد: دعوت نامه ها را هدفمند ارسال کردیم. 13 کشور که در سنوات گذشته در مسابقات حضور داشتند و آمدن آنها به بار فنی مسابقات یاری می نماید. از هند، فرانسه، آلمان؛ ترکمنستان، ارمنستان، کوبا و گرجستان دعوت کردیم. از تیم های کشتی آزاد و فرنگی آمریکا نیز دعوت کردیم. در صورتیکه تیم های آمریکا و روسیه با نفرات مطرح خود به ایران بیایند تمامی هزینه های آنها از جمله بلیت پرواز رفت و برگشت از سوی ایران پرداخت خواهد شد. روسیه قرار است با تیم اصلی خود بیاید ولی آمریکایی ها هنوز جواب نداده اند.

نصیرزاده ادامه داد: دعوت از قهرمانان لیگ های فعال و پویا و برگزاری مسابقه ای تخت عنوان جام ستارگان آسیا در دستور کار واقع شده است. در بجنورد کوشش می کنیم با تیم های دیگر رایزنی کنیم برای مسابقات بعدی.

وی ادامه داد: برای کشورهای ترکیه، گرجستان، آذربایجان، روسیه، بلاروس، اوکراین، ارمنستان، آمریکا، هند، فرانسه، آلمان، ترکمنستان، هلند، چین، ایتالیا، قرقیزستان و کوبا به منظور حضور در مسابقات باشگاه های دنیا دعوتنامه فرستاده ایم.

نصیرزاده همچنین در خصوص مسائل ایجادشده از سوی تیم های نظامی در لیگ سال جاری اظهار داشت: ما نشستی سه ساعته با تربیت بدنی نیروهای مسلح داشتیم. تربیت بدنی نیروهای مسلح در کمال احترام پذیرفت که اسانسور اسپانسر آنها گردد. توافق کردند اسم تیم همین باشد همه مسابقات این تیم هم پخش زنده بود اما وسط راه دیدیم که این تیم انصراف داد و تا این لحظه دلیل قانع نماینده نمی بینم. البته شانسی هم برای صعود نداشتند. تیم های نظامی از سربازها استفاده می نمایند و از کشتی گیر خارجی استفاده نمی نمایند. مثلا نوید زنگنه 50 گرم اضافه داشته، پرسیدیم چون سونا نداشتند توافق شده بود که در مسابقات حضور داشته باشد. هیچ کدام از نقدها شان منطقی نبود. اگر از اول خود تیم ها بدون ادغام شدن شرکت می کردند. این را می پذیرم از اول جلوی ادغام را می گرفتیم این مشکل پیش نمی آمد. در خصوص رعد هم سال گذشته هم همین روال رخ داد. یک مقداری از طرف تربیت بدنی نیروهای مسلح دیر به ما اعلام کردند و گرنه اجازه عقد قرارداد نمی دادم و خودم هم اسم این تیم را نمی دانم. این تیم هم شانسی برای صعود نداشت.

وی در خصوص ضمانت نامه هایی که از تیم ها گرفتند، تاکید نمود: ما در آغاز لیگ از هر تیم 200 میلیون چک گرفتیم و همه به تعهدات شان عمل کردند. مشکل خراسان شمالی هم حل شده است و هیچ مسئله ای بابت مطالبات کشتی گیران، مربیان و داوران وجود ندارد. ما تیم های دیگری هم داشتیم که خواهان تیم داری بودند اما آنالیز کردیم بودجه ندارند و موافقت نکردیم. ما مطمئن هستیم این تیم ها به تعهدات شان عمل می نمایند، فقط فرآیند پرداخت قراردادها کمی زمان بر است اما در لیگ سال جاری کمتر روبرو هستیم. ما مدام هم جلسه می گذاریم که باشگاه ها به تعهدات شان عمل نمایند، استناد ما به رقمی است که در قراردادها ذکر شده است.

نصیرزاده توضیح داد: بیشترین قرارداد خارجی برای پتریاشویلی بود و بیشترین قرارداد داخلی 300 میلیون تومان بود. نسبت به سال گذشته 200 درصد افزایش داشتیم. سال گذشته سقف قرارداد دو و نیم برابر افزایش داشتیم. 30 میلیارد تومان گردش مالی داشتیم، اگر رنگرز گفته 18 میلیارد شاید فقط لیگ فرنگی را گفته و یا قرارداد ثبت شده در سازمان لیگ را اعلام نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 665

به "نصیرزاده: بیشترین قرارداد داخلی در کشتی 300 میلیون تومان بود، از آمریکا برای حضور در ایران دعوت کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصیرزاده: بیشترین قرارداد داخلی در کشتی 300 میلیون تومان بود، از آمریکا برای حضور در ایران دعوت کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید