نمایشگاه اکسپو2015 میلان افتتاح شد

به گزارش آناسی، خبرنگاران: نمایشگاه اکسپو2015 میلان با حضور نخست وزیر ایتالیا و وزیر صنعت ایران با موضوع تغذیه زمین، انرژی برای حیات افتتاح شد و به مدت 6 ماه ادامه خواهد داشت.

نمایشگاه اکسپو2015 میلان افتتاح شد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران ، درمراسم افتتاح این رویداد مهم دنیای در شهر میلان، نمایندگان 145 کشور، سه سازمان بین المللی و 13 سازمان مدنی حضور داشتند.

این نمایشگاه از 11 اردیبهشت جاری به مدت 6 ماه فعالیت خود را با موضوع تغذیه زمین، انرژی برای حیات ادامه می دهد؛ پیش بینی می گردد تا 20 میلیون نفر از آن بازدید نمایند.

در این نمایشگاه نوآوری ها و توانمندی های کشورهای مختلف دنیا از جمله ایران در زمینه تعذیه، انرژی و محیط زیست به نمایش گذاشته شده است و می توان اطلاعات مفیدی از غذاهای آینده و آنچه تا 100 سال دیگر در سفره غذایی انسان خواهد بود، به دست آورد.

روز اول شهریور ماه مصادف با روز بزرگداشت ابن سینا، حکیم، فیلسوف و پزشک نامدار کشورمان، به عنوان روز ملی ایران در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

سالن ایران در اکسپو میلان همانند یک سفره طراحی شده است که ریشه در باور ایرانی پیرامون میهمانی الهی و گستردگی نعمات سفره خداوندی است که حاصل کوشش شبانه روزی یک تیم 50 نفره و متخصص کشورمان است.

سطح داخلی این فضا با طرح هایی مزین شده که یادآور هنرهای دستی و گلدوزی های رنگارنگ سفره های سنتی ایرانی است و در تار و پود این سفره، روایت انواع خوراک ایرانی و همچنین کشاورزی مردمان این مرز و بوم را از دیرباز تا به امروز می توان یافت.

جمهوری اسلامی ایران برخلاف دوره های گذشته، برای نخستین بار توانسته است خود اقدام به ساخت و ساز غرفه در این رویداد دنیای کند. این نمایشگاه هر پنج سال یکبار در یکی از کشورهای دنیا برگزار می گردد.

در این نمایشگاه 150 رستوران در 9 منطقه وجود دارد که به طور متوسط هر ساعت پنج هزار و 887 پرس غذا سرو می نمایند و در طول مدت فعالیت این نمایشگاه، 26 میلیون پرس غذا برای تغذیه 20 میلیون بازدید نماینده سرو خواهد شد.

یکی از موارد جالب در این نمایشگاه معرفی حشراتی است که در می توانند در آینده جزو سبد غذایی انسان باشند. در دنیا بیش از یک هزار و 900 گونه حشره وجود دارد که قابل خوردن است و می تواند غذای 2 میلیارد نفر در دنیا را تشکیل دهد.

در داخل این نمایشگاه 12 هزار درخت کاشته شده و در مجموع یک میلیارد یورو از سوی کشورهای شرکت نماینده هزینه شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 540

به "نمایشگاه اکسپو2015 میلان افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه اکسپو2015 میلان افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید