هر آنچه در مالزی می توان نوش جان کرد(بخش دوم)

به گزارش آناسی، اگر خورد و خوراک را از سفرهای تفریحی و سیاحتی حذف کنیم بخش جذاب و رنگارنگی از سفر از دست می رود.

پس دانستن فوت و فن های پیدا کردن غذای خوب، خوشمزه، سالم و ارزان قیمت در مکان های توریستی من جمله کشور مالزی از ضروریات پای گذاشتن در راه سفر است. ایرانی ها ذائقه و البته فرهنگ خاصی در غذاخوری دارند. همچنین اعتقادات مذهبی در آن ها باعث می گردد لب به هر نوع غذایی نزنند. در این مطلب ما می خواهیم الفبای غذاخوری گردشگران ایرانی را در کشور مالزی به شما گوشزد نماییم.

هر آنچه در مالزی می توان نوش جان کرد(بخش دوم)

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

همبرگر و استیک

فقط فست فود فروشی ها نیستند که همبرگر سرو می کنند. همبرگر واقعی با گوشت تازه و شیوه طبخ صحیح، یک چیز دیگر است. با پرداخت حدود 30 رینگیت می توانید همبرگری واقعی با یک سبد سیب زمینی و یک نوشیدنی خنک نوش جان کنید. می گویند بهترین همبرگر کوالالامپور را هاردراک کافه دارد؛ اما به نظر من به جز هاردراک کافه، کیفیت همبرگر رستوران های t.g.i fridays و chilis نیز عالی است

اگر chilis می روید حتمن بیف چیلی سس همراه با چیپس هم سفارش دهید. یادتان باشد نوشیدنی در چیلیز رایگان است.

این رستوران ها استیک و سایر غذاهای غربی را هم سرو می کنند. اما سرسبد رستوران های کوالالامپور در طبخ استیک، رستوران delicious است. 300 گرم برش گوشت به همراه تکه های سیب زمینی و سیر و مارچوبه چیزی ست که delicious را جزء سه انتخاب برتر طرف داران استیک قرار داده است. اگر می خواهید استیک تان در یک ظرف چدنی جلز و ولز روبروی تان قرار گیرد به گارسون بگویید سفارش تان sizzling باشد.

در این رستوران ها وقتی سفارش همبرگر یا استیک می دهید گارسون از شما میزان پخت را سوال می نماید. اگر می خواهید گوشت تان آب دار باشد، بگویید medium و اگر گوشت کاملا پخته را ترجیح می دهید، بگویید well done . medium well done هم حالتی ست بین این دو.

بسته به رستوران و گوشتی که برای استیک استفاده می گردد، قیمت تمام شده یک پرس استیک با مخلفات و نوشیدنی چیزی بین 30 تا 60 رینگیت خواهد بود.

غذاهای مالزیایی

بی راه نیست اگر ناسی گورنگ آیام را محبوب ترین غذای مالزیایی در بین ایرانیان بدانیم. معنای تحت الفظی آن برنج سرخ شده به همراه مرغ است. برنج کته ای را با اسفناج، کلم، سیر، فلفل و رُبی مخصوص با سبزیجات دیگر، چند دقیقه روی حرارت بالا تف می دهند و با مرغ سرخ شده سرو می کنند. اگر با غذاهای تند مشکل دارید، به گارسون بگویید غذای تان را کم تر تند کند. در غیر این صورت توصیه می کنم طعم اصلی و واقعی این غذا را بچشید. قیمت یک وعده از این غذا به 10 رینگیت هم نمی رسد. برای صرف غذای مالایی مجموعه رستوران های old time cafe را به شما توصیه می کنیم.

غذاهای چینی

ساده ترین و در عین حال معروف ترین غذا در چین، چیکن رایس یا به قول خودمان پلو مرغ است. برای هم وطنانی که به غذای خارجی عادت ندارند، پلوی هیچ جای جهان را مورد پسند نیست. پس چیکن رایس را بدون پیش فرض پلوی ایرانی سفارش دهید. حدود 8 رینگیت به همراه یک سوپ ساده و آبکی برای تان آب می خورد. یادتان باشد سویا سس به مرغ اضافه کنید.

برای سفارش ماهی باربیکیو، می توانید خودتان ماهی را از پیش خوان انتخاب کنید. سپس خودتان آن را به همراه ادویه جات و مخلفاتی چون گوجه و فلفل و پیاز در فویل و روی آتش کباب کنید. مزه آن را هیچ وقت فراموش نخواهید کرد. حتما لیمو ترش زیادی با آن مصرف کنید چرا که به جز طمع دادن به غذا، هضم آن را نیز آسان تر می نماید. می توانید یک ظرف سبزیجات هم کنار غذا سفارش دهید. از قلم نیاندازید که بگویید no spicy چراکه ممکن است زبان تان تا روز بعد بسوزد.

اگر با یک منوی چینی با بیش از صد نوع غذا روبرو شدید گیج نشوید. یادتان باشد که زیاد به فکر ماجرا جویی نباشید. به جز چیکن رایس، نودلز و ماهی باربیکیو بقیه غذاها به شانس و ذائقه و همین طور میزان ماجراجویی تان در سفارش غذا بستگی دارد. میگو رستوران های چینی هم غذاهای قابل تاملی هستند.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 318

به "هر آنچه در مالزی می توان نوش جان کرد(بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه در مالزی می توان نوش جان کرد(بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید