هلال احمر به 2700 سیل زده در کرمان امداد رساند

به گزارش آناسی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان از امدادرسانی به 2 هزار و753 نفر در منطقه ها سیل زده جنوب استان طی چندروز اخیر اطلاع داد.

هلال احمر به 2700 سیل زده در کرمان امداد رساند

به گزارش خبرنگار استان های خبرنگاران، رضا فلاح شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید معاون اول رییس جمهور از منطقه ها سیل زده جنوب استان کرمان به خبرنگار ایرنا گفت: 262 نیروی عملیاتی در قالب 70 تیم با 77 دستگاه خودرو و یک فروند بالگرد در منطقه ها سیل زده شهرستان های قلعه گنج، منوجان و رودبارجنوب خدمات رسانی می نمایند.

وی با بیان اینکه 22 دستگاه لجن کش در منطقه ها سیل زده جنوب استان کرمان مستقر شده است اظهارداشت: عملیات تخلیه آب از منازل همچنان در حال اجرا است.

فلاح با بیان اینکه 151 روستا در منطقه ها سیل زده جنوب استان کرمان ارزیابی شده اند اضافه کرد: 708 نفر نیز در منطقه ها سیل زده اسکان داده شدند.

به گفته وی عملیات امدادرسانی در منطقه ها سیل زده از یکشنبه هفته جاری آغاز و یکهزار بسته مواد غذایی، 2 هزار و 593 پتو، 150 چادر و سایر اقلام غذایی در این منطقه ها توزیع شده است.

جاری شدن سیلاب طی روز های اخیر در منطقه های از استان کرمان خسارت آفریده است؛ بیشترین منطقه ها در شهرستان های جنوب استان کرمان هستند. بیشتر خسارت ها به زمین های کشاورزی و دامداری ها بوده است.

معاون اول رییس جمهور ظهر دیروز (چهارشنبه) به همراه وزیر جهاد کشاورزی از منطقه ها سیل زده جنوب استان کرمان بازدید و در جلسه ستاد مدیریت بحران استان در جیرفت شرکت کرد؛ در این جلسه تصمیم هایی برای تسریع در امدادرسانی به شهروندان و جبران خسارت های ناشی از سیل گرفته شد.

محمد مخبر در این جلسه از خسارت یکهزار میلیارد تومانی سیلاب به منطقه جنوب کرمان اطلاع داد و گفت: استمهال تسهیلات کشاورزی باید برای کشاورزان در نظر گرفته گردد.

وی اظهارامیدواری کرد که با استمهال 2 تا سه ساله تسهیلات کشاورزی شاهد برگشت شرایط کشاورزان به روال عادی زندگی باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2188

به "هلال احمر به 2700 سیل زده در کرمان امداد رساند" امتیاز دهید

1 کاربر به "هلال احمر به 2700 سیل زده در کرمان امداد رساند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هلال احمر به 2700 سیل زده در کرمان امداد رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید