هموار شدن جهت برای پذیرش گردشگران خارجی در ایران

به گزارش آناسی، ایرنا/ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از هموار شدن جهت برای پذیرش گردشگران خارجی در ایران اطلاع داد.

هموار شدن جهت برای پذیرش گردشگران خارجی در ایران

قضیه چیست؟

علی اصغر مونسان گفت: در گذشته اختلافات در این زمینه زیاد بود و زمینه ورود دلال ها برای خدمات به توریست خارجی را مهیا می کرد، ولی اکنون با برگزاری جلسات متعدد با وزارت بهداشت به نقطه مشترک رسیدیم.

وی گفت: هم اکنون بهترین همکاری ها را با وزارت بهداشت داریم که قطعا این همکاری ها بین دو وزارتخانه به افزایش ورود توریست خارجی در حوزه سلامت منجر می گردد؛ همچنین بالا بودن استانداردها و تجهیزات پزشکی کشور در کنار هزینه های پایین آن، یکی دیگر از مولفه های مثبت ایران در این بخش است.

توریستی سلامت (health tourism) به توریستی پزشکی، توریستی درمان طبیعی و همچنین توریستی صحت، تندرستی و نیز پیشگیری تقسیم بندی می گردد و در رشد اقتصاد سلامت نقش مهمی دارد.

هم اکنون ایران از مقاصد عظیم توریستی سلامت در منطقه است و کشورهای همجوار مانند عراق، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، افغانستان و سایر کشورهای منطقه متقاضی استفاده از خدمات و امکانات ایران در این زمینه هستند.

سید کامل تقوی معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش از همه گیری کرونا اعلام نموده بود، سالانه حدود 600 هزار توریست سلامت برای درمان به ایران می آیند، خدمات سلامت بین 8.5 تا 9 درصد فراوری ناخالص ملی (جی دی پی - GDP) کشور را به خود اختصاص می دهد و امکان اینکه این سهم بیشتر گردد هم وجود دارد.

وی درباره نتیجه پرونده ثبت جهانی منظر فرهنگی اورامانات نیز گفت: این پرونده متعلق به بخش عظیمی از کشور در استان های کرمانشاه و کردستان با حدود 409 هزار هکتار عرصه و حریم است که 106 هزار هکتار آن مربوط به عرصه و 303 هزار هکتار نیز جز حریم است.

مونسان اضافه نمود: این پرونده سال گذشته به یونسکو ارسال شد. بالغ بر 100 روستا و سکونتگاه در محدوده عرصه و تعداد زیادی روستا نیز در محدوده حریم اورامانات واقع شده است. پس از طی مراحل اولیه این پرونده، برای انجام آنالیز های اولیه نماینده ایکوموس و ارزیاب یونسکو تابستان امسال به ایران سفر کرد.

مونسان با بیان اینکه هنوز نتیجه ای به ایران ارسال نشده اظهار امیدواری کرد: پذیرش این پرونده، می تواند علاوه بر رشد مالی و جذب بیشتر توریست منجر به نشاط اجتماعی برای مردم بخصوص مرم کردستان و کرمانشاه گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1557

به "هموار شدن جهت برای پذیرش گردشگران خارجی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هموار شدن جهت برای پذیرش گردشگران خارجی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید