هواوی کامپیوتری را با پردازنده ARM ساخت خودش تولید کرده است

به گزارش آناسی، اگر فکر می کنید که اپل تنها شرکتی است که بر روی توسعه کامپیوتر هایی با پردازنده ARM ساخت خودش کار می کند، سخت در اشتباه اید! شرکت چینی هواوی هم اکنون کامپیوتری را با پردازنده ARM ساخت خودش تولید کرده است.

هواوی کامپیوتری را با پردازنده ARM ساخت خودش تولید کرده است

انجام دادن این حرکت توسط این شرکت بخشی از برنامه بزرگ چین برای از بین بردن وابستگی خود به تکنولوژی توسعه داده شده توسط غرب است. به تازگی تصاویر و اطلاعاتی از این کامپیوتر هواوی به نام MateStation B515 فاش شده اند.

به نظر می رسد که هواوی قصد دارد اول این کامپیوتر دسکتاپ را به دولت و شرکت ها بفروشد و سپس در مقایس بیشتر برای استفاده عمومی عرضه کند. با توجه به این موضوع، انتظار داریم که این کامپیوتر یک دستگاه قدرتمند و قابل ارتقا باشد.

هواوی در این کامپیوتر از پردازنده ARM در مادربوردی به نام Kunpeng 920 (D920S10) استفاده کرده است. اطلاعات منتشر شده نشان می دهند که این پردازنده ARM توسط HiSilicon توسعه داده شده و توسط شرکت TSMC بر پایه معماری 7 نانومتری شاخته شده است. این پردازنده دارای 4 یا 8 هسته پردازشی با فرکانس 2.6 گیگاهرتز خواهد بود (پردازنده های قدرتمند به کار رفته در مادربورد Kunpeng 920 می توانند که دارای 64 هسته پردازشی و توان 180 وات باشند که به احتمال زیاد هواوی از این پردازنده ها در پروژه های دیگری استفاده خواهد کرد).

برخلاف اپل، هواوی برای باقی قسمت های کامپیوتر از اجزای استاندارد استفاده کرده است. این کامپیوتر دارای 4 اسلات UDIMM است که در مجموع می توانند حداکثر از 64 گیگابایت حافظه رم DDR4-2400 پشتیبانی کنند. از دیگر قابلیت های این کامپیوتر می توان به 6 محل برای استفاده از حافظه های SATA 3.0 و دو در گاه برای حافظه های SSD M.2 اشاره کرد.

  • آیا ریاست جمهوری بایدن به معنای پایان مسائل هواوی است؟

بر این اساس، کامپیوتر توسعه داده شده توسط هواوی در مقایسه با مک های دارای تراشه ی اپل M1 از قابلیت های بیشتری برای ارتقا و تغییر برخوردار است که در نهایت آن را به کامپیوتری مناسب برای انجام کارهای اداری تبدیل می کند.

هواوی برای واحد گرافیکی این کامپیوتر از کارت گرافیک AMD رادئون R7 430 استفاده کرده است. با توجه به اسلات های مختلف PCIe 3.0، کاربران می توانند در آینده از کارت های گرافیکی دیگری در این کامپیوتر استفاده کنند. هواوی در این کامپیوتر از 4 پورت USB 3.0 و 2 پورت USB 2.0 در کنار دو پورت NIC برای اتصال کابل شبکه ی گیگابیتی استفاده کرده است.

هواوی قصد دارد تا MateStation B515 را همراه با مانیتور 23.8 اینچی با رزولوشن 1080p به فروش برساند. از دیگر تعیینات فنی این مانیتور می توان به %72 پوشش گستره رنگی NTSC، کنتراست 1000:1 و زاویه دید 178 درجه اشاره کرد. کیس این کامپیوتر هم دارای جنس فلزی با حجم 8 لیتر است و اندازه به نسبت کوچکی دارد.

اطلاعات منتشر شده از عکس ها نشان می دهند که یکی از این کامپیوتر ها دارای تعیینان سخت افزاری مانند پردازنده 8 هسته ای، 8 گیگابایت حافظه رم، 256 گیگابایت حافظه SSD، کارت گرافیک R7 430، پاور 180 واتی و DVD درایو است.

با توجه به اینکه این کامپیوتر در ابتدا قرار است که به صورت عمده به فروش برسد، در نتیجه هنوز اطلاعاتی در رابطه با قیمت این کامپیوتر منتشر نشده است. هنوز هم تعیین نیست که در این کامپیوتر از چه سیستم عامل استفاده شده اما به نظر می رسد که هواوی در این کامپیوتر از سیستم عامل لینوکس استفاده کرده است.

  • هواوی می گوید در پی شکست ترامپ، بریتانیا باید ممنوعیت ها را لغو کند

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1442

به "هواوی کامپیوتری را با پردازنده ARM ساخت خودش تولید کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی کامپیوتری را با پردازنده ARM ساخت خودش تولید کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید