واکسیناسیون کلید مبارزه با امیکرون است، همه کشور ها آماده شیوع باشند

به گزارش آناسی، سازمان جهانی بهداشت از کشور ها خواست ظرفیت مراقبت های بهداشتی را افزایش داده و مردم خود را برای مبارزه با افزایش موارد کووید 19 که ممکن است ناشی از شیوع سویه امیکرون باشد، واکسینه نمایند.

واکسیناسیون کلید مبارزه با امیکرون است، همه کشور ها آماده شیوع باشند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سازمان دنیای بهداشت (WHO) از کشور ها خواست ظرفیت مراقبت های بهداشتی را افزایش داده و مردم خود را برای مبارزه با افزایش موارد کووید 19 که ممکن است ناشی از شیوع امیکرون باشد، واکسینه نمایند.

به گزارش رویترز، این سازمان تاکید نمود که محدودیت های سفر می تواند زمان بخرد، اما به تنهایی راه چاره نیست.

استرالیا علیرغم بستن مرز های خود برای سفر از کشور های پرخطر آفریقای جنوبی، مواردی از ابتلا به این سویه را گزارش نموده است. امیکرون در آسیا، آفریقا، آمریکا، خاورمیانه و اروپا توسعه یافته و به هفت استان از 9 استان آفریقای جنوبی رسیده است؛ بسیاری از دولت ها قوانین سفر را سخت تر نموده اند تا از شیوع این سویه جلوگیری نمایند.

تاکِشی کاسای مدیر بخش غرب اقیانوس آرام در سازمان دنیای بهداشت در یک نشست خبری گفت: کنترل های مرزی می تواند زمان بخرد، اما هر کشور و هر جامعه ای باید برای افزایش موارد نو آماده گردد.

مدیر غرب اقیانوس آرام سازمان دنیای بهداشت با یادآوری جنبه های ناشناخته سویه اومیکرون، برترین شیوه مقابله با آن را همان شیوه مقابله با سویه دلتا دانست و بر لزوم آمادگی همه کشور ها برای افزایش احتمالی موارد ابتلا تاکید نمود.

کاسایی از کشور ها خواست تا گروه های آسیب پذیر را به طور کامل واکسینه نمایند و اقدامات پیشگیرانه مانند پوشیدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند.

میشل گروم، دانشمند مؤسسه ملی بیماری های واگیر آفریقای جنوبی گفت: این کشور با افزایش بی سابقه موارد ابتلا به کرونا به علت شیوع سویه امیکرون روبرو است.

نرخ واکسیناسیون از کشوری به کشور دیگر فرق دارد، اما شکاف های نگران نماینده ای در کشور های فقیرتر وجود دارد. اندونزی، چهارمین کشور پرجمعیت دنیا، تنها حدود 35 درصد از جمعیت خود را به طور کامل واکسینه نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2048

به "واکسیناسیون کلید مبارزه با امیکرون است، همه کشور ها آماده شیوع باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون کلید مبارزه با امیکرون است، همه کشور ها آماده شیوع باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید