پاسخ فرماندار بیرجند درباره لغو برنامه های انتخاباتی دانشگاه ها ، کاندیدا های دعوت نشده به مناظره می توانند اعلام تخلف و جرم نمایند

به گزارش آناسی، فرماندار بیرجند گفت: هر کاندیدایی که به مناظرات دانشجویی دعوت نشود، فارغ از نقض صریح ماده 59 قانون انتخابات، از جهت عدم احقاق حقوق سایر کاندیدا ها می تواند طرح شکایت کند.

پاسخ فرماندار بیرجند درباره لغو برنامه های انتخاباتی دانشگاه ها ، کاندیدا های دعوت نشده به مناظره می توانند اعلام تخلف و جرم نمایند

علی ناصری، فرماندار بیرجند در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران با بیان اینکه گفته می گردد در سایر دانشگاه ها در کشور کاندیدا ها حضور پیدا می نمایند، گفت: همه اگر خلاف قانون رفتار نمایند، دلیلی بر رفتار خلاف قانون ما نیست. کسی مناظره را ممنوع نکرده، اگر در مکان دیگری غیر از اماکن دولتی که دانشگاه هم شامل آن است، انجام گردد، متولی معین داشته باشد و تعهدات لازم برای ایجاد فرصت برابر برای همه کاندیدا ها و رعایت نظم جلسه را بدهد، قطعاً برنامه انجام می گردد.

ناصری اعلام کرد: در روز های گذشته دو مناظره در مسجد صدیقه طاهره (س) و هتل کوهستان را مجوز دادیم. هیچ مشکل و مانعی هم نبود؛ بنابراین نباید فرافکنی و اتهام زنی و طرح مساله حمایت از کاندیدای خاص مطرح گردد، چرا که نه تنها اجازه چنین چیزی وجود ندارد، بلکه جرم است و قطعا مطرح نمایندگان این شبهه و توهین به عوامل اجرایی انتخابات، باید جوابگو باشند.

فرماندار بیرجند توضیح داد: مجموعه فرمانداری در هیچ زمانی خلاف قانون و اصل بی طرفی عمل نکرده و رفتار نخواهد کرد؛ لذا سعی نگردد یک مطالبه و شبهه طراحی و براساس آن موج سواری گردد که از اساس مطالبه خلاف متن صریح ماده 59 قانون انتخابات است.

وی به اظهارات مختلف درباره نامه وزارت علوم مبنی بر اجازه برگزاری مناظره در دانشگاه ها اشاره نمود و گفت: این نامه اگر وجود هم داشته باشد، با قانون انتخابات که وزارت کشور مسئول اجرای آن است، منافات دارد و هیچ دستگاه و سازمانی بر اساس ماده 25 قانون انتخابات و تبصره ذیل آن حق دخالت در امر انتخابات را ندارد، بر فرض امکان صدور مجوز برای محل برگزاری، هر کاندیدایی که به این مناظرات دعوت نگردد، اگر اعلام تخلف و جرم کند، فارغ از نقض صریح ماده 59 قانون انتخابات توسط برگزارنمایندگان برنامه و مدیران دانشگاه، کسی برای آنان پاسخی نخواهد داشت.

ناصری توضیح داد: ضمن اینکه فرمانداری برای تصمیمات خود قانون انتخابات و نظر هیات محترم نظارت بر انتخابات را ملاک عمل و فصل الخطاب می داند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 872

به "پاسخ فرماندار بیرجند درباره لغو برنامه های انتخاباتی دانشگاه ها ، کاندیدا های دعوت نشده به مناظره می توانند اعلام تخلف و جرم نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ فرماندار بیرجند درباره لغو برنامه های انتخاباتی دانشگاه ها ، کاندیدا های دعوت نشده به مناظره می توانند اعلام تخلف و جرم نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید