پرونده خوشنویسی ایران در یونسکو بارگذاری شد

به گزارش آناسی، معاون میراث فرهنگی کشور با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، از بارگذاری پرونده خوشنویسی ایران در سایت یونسکو اطلاع داد.

پرونده خوشنویسی ایران در یونسکو بارگذاری شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمدحسن طالبیان روز چهارشنبه 22 مرداد به مناسبت روز خبرنگار در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، حاضر شد و ضمن بازدید از بخش های مختلف از جمله اتاق خبر، به پرسش های خبرنگاران پاسخ گفت. در این بازدید خشایار نیکزادفر مدیر عامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران گردی و دنیا گردی نیز حضور داشت.

طالبیان در نشست با خبرنگاران ایرنا درباره آخرین خبر اعتراض ایران به یونسکو در رابطه با پیشنهاد ترکیه برای ثبت خوشنویسی اسلامی به نام این کشور، گفت: هم اکنون پرونده خوشنویسی ایران روی سایت یونسکو بارگذاری شده است. از طرف ایران در یونسکو چهار پرونده وجود دارد و پرونده خوشنویسی هم به یونسکو رفت و ممکن است در 2021 یا 2022 مطرح گردد.

او اضافه نمود: اعتراض ایران در این موارد هیچ گاه جنبه سیاسی نداشته و اعتراض ایران به ترکیه که در یونسکو ثبت شد جنبه و نگاهی کاملاً فنی دارد.

معاون میراث فرهنگی کشور درباره دیگر پرونده ایران یعنی اورامانات گفت: ارزیاب یونسکو برای ارزیابی این منطقه مهرماه به ایران می آید و از منطقه بازدید می نماید.

اعتبارات استانی کافی برای بازسازی ناشی از خسارت سیل اماکن تاریخی

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر پرداخت بودجه برای خسارات وارده به اماکن تاریخی در سیل سال گذشته گفت: برآورد ما از خسارات ناشی از سیل جاری حدود 4000 میلیارد ریال بود که دولت با پرداخت 1000 میلیارد ریال آن موافقت کرد، اما تا به امروز ریالی از آن نیز پرداخت نشده است. تا به امروز با اعتبارات استانی که در اختیار داشتیم تنها بازسازی های اولیه و ضروری انجام داده شد، که بیشتر عملیات ها به شکل مُسکن بوده است.

طالبیان عنوان نمود: با پیشگیری و فعالیت های اضطراری که همکاران استانی برای پل ها و قلعه فلک الافلاک انجام داده اند از تخریب جلوگیری شد ولی باید اعتبارات کافی برای بازسازی در اختیار ما قرار بگیرد. اگر اعتبارات نرسد فرسایش و تخریب اتفاق می افتاد. باید بازسازی های اساسی انجام گردد چون پیش از این به دلیل نبود اعتبارات این بازسازی ها انجام نشده است زیرا فرسایش در حال گسترش است.

او اضافه نمود: برای بازسازی پل و قلعه فلک الافلاک بودجه قابل توجهی احتیاج است و این اعتبارات که در اختیار داریم کافی نیست. البته حدود 60 درصد اعتبارات امسال به بخش میراث پرداخت شده که بسیار خوب بوده است و روز گذشته نیز وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اطلاع داد که دولت قرار است جبرانی در این بخش انجام دهد.

تعویق 10 روزه نمایشگاه ملی صنایع دستی

خشایار نیکزادفر مدیر عامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران گردی و دنیا گردی از به تعویق افتادن نمایشگاه ملی صنایع دستی اطلاع داد و گفت: فعلاً نمایشگاه ملی صنایع دستی 10 روز به تأخیر افتاده ولی لغو نشده است، منتظر اعلام نظر ستاد مقابله با کرونا هستیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1275

به "پرونده خوشنویسی ایران در یونسکو بارگذاری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده خوشنویسی ایران در یونسکو بارگذاری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید