پلی استیشن در حال راه اندازی بخش موبایل گیمینگ است
به گزارش آناسی، پس از عرضه موفقیت آمیز عناوین فرست پارتی و انحصاری روی رایانه های شخصی، اکنون پلی استیشن در پی راهی برای ورود به بازار پرسود و در حال رشد موبایل گیمینگ است. گامی منطقی که البته با یک دهه تاخیر برداشته می گردد.
بر اساس فهرست مشاغل جدیدی که در وب سایت پلی استیشن مشاهده شده، می دانیم که این شرکت در پی استخدام یک معمار پلتفرم موبایل برای ایجاد پلتفرم مخصوص این کمپانی برای توسعه، انتشار و راه اندازی بازی های موبایلیِ رایگان است. فردی که این سمت را به دست می گیرد باید ضمن طراحی و پیاده سازی این پلتفرم، با تیم های داخلی برای اتصال بازی های موبایل به سرویس و خدمات پلی استیشن کار کند و اطمینان حاصل کند که تمامی بازی های موبایلی این کمپانی، انتظارات کیفی پلی استیشن را برآورده می نمایند.
از دیگر مسئولیت های این فرد می توان به ایجاد نوآوری ها، تغییرات و روندی موثر بر توسعه بازی های موبایلی و بعلاوه فراهم کردن فرآیندی برای تسهیل در ارائه نرم افزاری با کیفیت بالا اشاره نمود. این مساله نشان می دهد این شرکت نه تنها در پی راهی برای ارتقای قابل توجه تجربه کاربران از اپلیکیشن موبایل پلی استیشن است که در حال آماده سازی خود برای ورودی جدی به این بازار است.
منطقی است که پلی استیشن در حال آنالیز تمامی گزینه های موجود برای توسعه فعالیت های گیمینگ خود است. در حالی که پلی استیشن 5 از رقیب اصلی خود یعنی کنسول های ایکس باکس سری اس/ایکس فروش بیشتری داشته اما هنوز به آمار فروشی که سونی در سر می پروراند، دست نیافته است. البته این هم بی تاثیر نیست که نیمی از کاربران سرویس آنلاین پلی استیشن هنوز از کنسول پلی استیشن 4 استفاده می نمایند.
حالا با توحه به افزایش هزینه توسعه بازی ها، انتشار عناوین انحصاری ممکن است به مقدار گذشته سودآور نباشد. از طرفی موفقیت آثاری همانند هل دایورز 2 (Helldivers 2) و گوست آو سوشیما (Ghost of Tsushima) روی پلتفرم استیم نشان می دهد تمایل کمپانی ها به سمت عرضه بازی ها برای دیگر پلتفرم ها، قدمی منطقی برای به دست آوردن سود و بهره بیشتر است.
آمار و ارقام به دست آمده در سال 2023 نشان می دهد نیمی از کل عایدی صنعت بازی به صورت دنیای از پلتفرم موبایل است. فراگیر شدن تلفن های هوشمند در 15 سال گذشته، این دستگاه ها را به یکی از ابزار اصلی تفریح تبدیل نموده است. از همین رو کمپانی های فعال در حوزه گیمینگ مدام در کوشش هستند تا با استفاده از جذابیت این پلتفرم، مخاطبان جدیدی به دست بیاورند.
البته که پلی استیشن در این زمینه تنها نخواهد بود. اوایل ماه جاری میلادی بود که سارا باند؛ یکی از روسای ایکس باکس به صورت رسمی بیان کرد این شرکت در حال کار روی یک فروشگاه بازی های موبایلی است که در ماه جولای راه اندازی خواهد شد. کتابخانه این فروشگاه عناوینی همانند ماینکرفت (Minecraft) و کندی کراش (Candy Crush) را در بر خواهد گرفت و قرار است روی همه موبایل های هوشمند در سرتاسر دنیا عرضه گردد.
جالب است بدانید فیل اسپنسر هم مدتی پیش بیان کرد اضافه کردن King (ناشر عناوین موبایلی) به زیرمجموعه های خود یکی از استراتژی های کلیدی آن ها پشت خرید 70 میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد بوده است. در رقابت بین کمپانی های بزرگ می بینیم که هر یک به نحوی در کوشش هستند تا بخشی از این بازار شدیدا پرسود را به دست بگیرند و همین رقابت ها در نهایت به نفع گیمرهایی است که پلتفرم موبایل را برای بازی کردن برگزیده اند.
منبع: Inverse
منبع: دیجیکالا مگ