چرا لپ تاپ تاشو منطقی تر و کاربردی تر از گوشی تاشو است؟

به گزارش آناسی، مدتی قبل مطلبی نوشتیم و در آن به این موضوع پرداختیم که چرا سامسونگ هیچوقت نباید یک لپ تاپ تاشو بسازد. اما بعد از اینکه در نمایشگاه IFA 2022، لپ تاپ هایی با نمایشگر تاشو به نمایش گذاشته شدند، متوجه شدیم که لپ تاپ تاشو حتی پتانسیل این را دارد که از گوشی تاشو هم مجذوب کننده تر باشد.

چرا لپ تاپ تاشو منطقی تر و کاربردی تر از گوشی تاشو است؟

در نمایشگاه IFA 2022 که البته چند روزی است به خاتمه رسیده، یک اتفاق هیجان انگیز رخ داد و آن هم رونمایی از لپ تاپ های تاشو بود. محصولاتی که طبق گفته نویسنده منبع این خبر، تجربه کار با آن ها بسیار لذت بخش تر از کار با گوشی های تاشو بوده است. وقتی لنوو نخستین بار از X1 فولد در سال 2019 رونمایی کرد، خیلی تحت تأثیر قرار نگرفتیم چرا که به نظر می رسید یک کوشش نافرجام از سوی این شرکت چینی باشد. اما آنچه که در سال 2022 تحت عنوان X1 فولد رونمایی شده، کاملا با آن محصول فرق دارد و حس و حال بسیار بهتری را به کاربر القا می نماید.

لنوو در زمینه فراوری لپ تاپ تاشو نخستین قدم را برداشت و ایسوس هم کمی بعد، از محصول مشابهی رونمایی کرد. نماینده ایسوس در نمایشگاه CES 2022 به نمایش عایدی ولی در IFA 2022 توانستیم به شکل دقیق تری از جزئیات آن آگاه شویم. نام این محصول ذن بوک 17 تاشو است که شباهت زیادی هم به نماینده لنوو دارد اما نمایشگر 17 اینچی آن باعث شده از لحاظ مقدار، کاملا از یکدیگر متمایز شوند.

چرا لپ تاپ تاشو ایده مجذوب نماینده تری از گوشی تاشو است؟

لپ تاپ های X1 فولد لنوو و ذن بوک 17 ایسوس، محصولاتی هستند که می گردد از آن ها به عنوان مانیتور اکسترنال استفاده کرد. به طور دقیق تر بخواهیم بگوییم، این محصولات کامپیوترهای All-in-One به حساب می آیند که می گردد از آن ها به عنوان یک تبلت با نمایشگر بسیار بزرگ استفاده کرد. وقتی هم که جمع می شوند، در قالب یک محصول 13 اینچی یا شاید هم کوچک تر در می آیند که حمل و نقل آن ها بسیار آسان تر گردد.

این دقیقا هیجان انگیزترین بخش ماجرا راجع به لپ تاپ های تاشو است. کامپیوترهایی که می گردد به آن ها صفحه کلیدهایی مجازی را متصل و با آن ها کار کرد. در این حالت شما یک لپ تاپ 16/17 اینچی با نسبت تصویر 4:3 در اختیار خواهید داشت که محتوای شما را به شکل بهتر و مجذوب نماینده تری به نمایش می گذارد. با توجه به اینکه کاربران چنین محصولاتی بیشتر اهل کسب و کار هستند، چنین محصولی بیشتر از یک لپ تاپ معمولی می تواند به کارشان بیاید. طبیعتا نمی گردد یک لپ تاپ معمولی با نسبت تصویر 4:3 پیدا کرد چرا که خیلی بزرگ خواهد بود. اما لپ تاپ های تاشو این مشکل را حل می نمایند.

هنگامی هم که در راه هستید، می گردد همین لپ تاپ 4:3 بزرگ را به یک محصول قابل حمل کوچک تبدیل کرد. البته قصد نداریم بگوییم گوشی های هوشمند تاشو ایده مجذوب نمایندهی نیستند اما لپ تاپ ها با توجه به کارایی که می گردد از آن ها دریافت کرد، به نظر گزینه مجذوب نماینده تری می آیند. آن ها نمایشگری بزرگ را به نمایشگر بزرگ تر تبدیل می نمایند اما گوشی های هوشمند خیلی این کار را خوب انجام نمی دهند. مثلا نهایتا یک یا دو اینچ بزرگ تر می شوند.

در رابطه با زد فلیپ 4 یا محصولات مشابه دیگر هم باید بگوییم که آن ها اصلا هدف گوشی های تاشو را دنبال نمی نمایند. چون در حالت بسته استفاده از آن ها بسیار محدود است و در حالت باز هم تبدیل می شوند به یک گوشی کاملا معمولی. زد فولد یا گوشی های مشابه حداقل از این حیث بهتر هستند چون در حالت بسته کار یک گوشی معمولی را انجام می دهند اما در حالت باز شدن، تماشای فیلم و انجام بازی را به امری لذت بخش تر تبدیل می نمایند.

قطعا کاری که شما می توانید با یک لپ تاپ تاشو انجام دهید به لطف نمایشگر بسیار بزرگی که دارد بیشتر است اما در ابتدا شرکت های نرم افزاری نظیر مایکروسافت باید سیستم عامل خوبی را برای بهره بردن از امکانات این دسته از محصولات طراحی نمایند. نظیر اندروید 12L که به برترین شکل ممکن با گوشی های اندرویدی سازگاری دارد و به یک نقطه قوت بزرگ برای آن ها تبدیل شده است.

لپ تاپ تاشو همچنان راه درازی در پیش دارند

همانطور که در ابتدای متن گفته شده، هستند افرادی که دقیقا بر عکس نویسنده این مطلب فکر می نمایند و گوشی های تاشو را ایده بهتر و مجذوب نماینده تری از لپ تاپ ها می دانند. آن ها هم دلایل خاص خود را دارند که منطقی به نظر می رسند. تمام این ها نشان می دهد لپ تاپ های تاشو و به طور کلی فناوری تاشو هنوز در ابتدای جهت قرار گرفته است و اگرچه بیش از سه سال از حضور آن در دنیای گجت های هوشمند می گذرد، هنوز حداقل دو برابر این مقدار زمان ضروری است تا بگردد روی آن ها به عنوان محصولی مجذوب نماینده و خوب حساب کرد.

گوشی های تاشو در حال حاضر بسیار گران هستند و لپ تاپ ها هم قطعا آنقدر گران خواهند بود که فعلا نمی توان آن ها را گزینه ای منطقی به حساب آورد. برای مثال لپ تاپ لنوو X1 فولد 2500 دلار و لپ تاپ ذن بوک 17 هم 3500 دلار قیمت دارد. این قیمت چیزی نیست که بگردد به راحتی آن را پرداخت کرد چون می گردد با پرداخت نیمی از آن هم به محصولاتی دسترسی پیدا کرد که بگردد سنگین ترین کارها را هم با آن ها انجام داد بدون اینکه با مشکل خاصی روبرو شد. بنابراین هنوز کار زیادی هست که باید انجام گردد.

آینده خوبی در پیش است

لپ تاپ های تاشو علی رغم نقاط ضعف یادشده، محصولات مجذوب نمایندهی هستند که می گردد پیش بینی کرد آینده درخشانی در انتظار آن هاست. آن ها پتانسیل این را دارند که نظر مثبت کاربران را به خود جلب نمایند و چون فعلا در ابتدای جهت قرار دارند و فقط هم دو شرکت به خود جرئت فراوری آن ها را داده اند، طبیعی است که با مسائل ریز و درشتی همراه باشند.

نظر شما در این رابطه چیست؟ فکر می کنید لپ تاپ تاشو گزینه بهتری است یا گوشی تاشو؟

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 شهریور 1401 بروزرسانی: 24 شهریور 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2248

به "چرا لپ تاپ تاشو منطقی تر و کاربردی تر از گوشی تاشو است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا لپ تاپ تاشو منطقی تر و کاربردی تر از گوشی تاشو است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید