چگونه اقامت ترکیه را پس از خرید ملک دریافت کنیم؟ (تور ترکیه)

به گزارش آناسی، اقامت در کشورهایی مانند ترکیه با روش های مختلفی مانند خرید ملک امکان پذیر است. ترکیه یکی از کشورهایی بوده که به افرادی که خانه می خرند اجازه اقامت می دهد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که علاقه مند به اقامت ترکیه به وسیله خرید ملک هستید این مطلب را تا آخر دنبال کنید تا با شرایط نو این نوع اقامت آشنا شوید.

چگونه اقامت ترکیه را پس از خرید ملک دریافت کنیم؟ (تور ترکیه)

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

ترکیه در مورد اعطای مجوز اقامت از چه نوع سیاستی پیروی می نماید؟

امکان صدور اجازه اقامت ترکیه به وسیله خرید خانه فراهم است. هیچ الزامی برای برای آمدن فرد به ترکیه برای انجام خرید و فروش و دریافت سند اجازه اقامت وجود ندارد. با وکالتنامه ای که در کنسولگری ترکیه داده می شود ، هرکسی که بخواهد می تواند به وسیله وکلای خود خانه خریداری کند.

در ماه مه 2022، دولت ترکیه بسته ای از قطعنامه ها را تصویب کرد. در این قطعنامه ذکر شده که یک فرد خارجی که علاقه مند به اقامت ترکیه به وسیله خرید ملک در ترکیه است ، باید ملکی به ارزش 50 هزار دلار در شهرهای کوچک و 75 هزار دلار در استان های بزرگ مانند استانبول و آنتالیا خریداری کند.

بعلاوه اندازه شهروندی ترکیه از 250 هزار دلار به 400 هزار دلار تغییر یافت. در نهایت طبق قانون نو ترکیه امکان خرید ملک در بعضی از محله های استانبول وجود ندارد که این تصمیم به وسیله اداره مهاجرت ترکیه با در نظر گرفتن تراکم اتباع خارجی در منطقه ها مختلف ترکیه گرفته شده و ظرفیت خود را اعلام نموده است.

قانون نو خرید ملک در ترکیه

همانطور که گفته شد ، بر اساس قانون نو اداره مهاجرت ترکیه در شهرهای بزرگ مانند استانبول ، ازمیر و آنتالیا ، اگر سرمایه گذاری در ترکیه برای اخذ اقامت ترکیه ملکی را خریداری کند ، ارزش ملک خریداری شده باید بیش از 75 هزار دلار باشد.

بعلاوه اگر فرد برای اخذ اقامت ترکیه از شهرهای کوچک ، ملک خریداری کند ، ارزش ملک باید حداقل 50 هزار دلار باشد. در غیر این صورت ، اگر ارزش ملک خریداری شده کمتر از اندازه معین شده باشد ، سرمایه گذار باید یک طرح اجازه اقامت ارائه دهد که البته این مسیر سختی های خاص خودش را دارد.

در کدام منطقه ها استانبول می توان خانه خرید؟

با توجه به ظرفیت بعضی از منطقه ها ، اداره مهاجرت استانبول اجازه اقامت ترکیه در این منطقه ها را حتی در صورت خرید ملک نمی دهد. به علت تمرکز اتباع خارجی در منطقه ها خاص استانبول ، اداره مهاجرت ترکیه ظرفیت محله های ترک نشین را محدود نموده است. طبق این قانون در هر محله فقط 25 درصد خارجی ها باید زندگی نمایند. اگر اتباع خارجی در این محله ها ملک بخرند یا اجاره نمایند با مشکل روبرو خواهند شد.

اگر آدرس فرد خارجی قبلاً در سایت اداره ثبت احوال ترکیه ثبت شده باشد ، تمدید اقامت در این محله ها مسئله ای ندارد. به همین علت قبل از خرید ملک باید آمار مساحت درخواستی از شهرداری یا جمعیت آن منطقه را به دست آورید و اگر مطمئن هستید که ظرفیت آن محله پر نیست ، آن را بخرید.

موارد مهم برای دریافت اقامت ترکیه به وسیله خرید ملک

بر اساس قانون حمایت بین المللی شماره 6458 ، اتباع خارجی که دارای خانه در منطقه ها غیر ممنوعه ترکیه هستند ، با درخواست اجازه اقامت کوتاه مدت ، می توانند اجازه اقامت در ترکیه را دریافت نمایند. مواردی که باید در هنگام اخذ مجوز اقامت در نظر گرفت ؛

  • برای اخذ پاسپورت ترکیه به وسیله خرید ملک در ترکیه مبلغ کمتری معین نشده است. با خرید املاک مسکونی با هر ارزشی بدون شکاف مالی می توان اجازه اقامت دریافت کرد ؛
  • فقط مالک قانونی خانه در سند مالکیت می تواند اجازه اقامت را دریافت کند. همسر و بچه ها زیر 18 سال فرد متقاضی نیز می توانند اقامت خانواده را دریافت نمایند ؛
  • اخذ اقامت با اقامت ترکیه به وسیله سند مشترک امکان پذیر نیست. در این صورت تنها به یک نفر که در سند ذکر شده است اجازه اقامت اعطا می شود ؛
  • اجازه اقامت یک ساله داده می شود. در صورت عدم فروش خانه امکان تمدید وجود دارد.

آیا اخذ اقامت ترکیه به وسیله خرید ملک می تواند منجر به تابعیت شود؟

تبدیل اقامت به تابعیت ترکیه از دو راه امکان دارد. اول اینکه مدت اقامت ترکیه برای پنج سال متوالی باید به وسیله یک نفر تمدید شود و فاصله ای بین سال ها وجود نداشته باشد. راه دوم اینکه ملک تا سقف 400 هزار دلار خریداری شود.

منبع: اتاق
انتشار: 9 دی 1401 بروزرسانی: 9 دی 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2294

به "چگونه اقامت ترکیه را پس از خرید ملک دریافت کنیم؟ (تور ترکیه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه اقامت ترکیه را پس از خرید ملک دریافت کنیم؟ (تور ترکیه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید