کوش آداسی بهتر است یا آنتالیا؟

به گزارش آناسی، فصل تابستان برترین زمان برای آفتاب گرفتن در ساحل و لذت بردن از شور و هیجان سواحل است. بسیاری از گردشگران و مسافران برای این که بتوانند فصل تابستان خود را بسیار پر هیجان و به یاد ماندنی تر تجربه نمایند سفر به شهرهای ساحلی خارج از کشور را در برنامه خود قرار می دهند. یکی از محبوب ترین کشورها برای ایرانیان، کشور ترکیه می باشد، این کشور از سواحل بسیاری تشکیل شده است که همگی امکانات و خدمات بسیاری را در اختیار بازدید نمایندگان قرار می دهد؛ اما سوالی که برای خیلی از مسافران پیش می آید این است که برترین ساحل ترکیه کجاست؟ آنتالیا یا کوش آداسی؟ و یا این که کدام سواحل در تایم تابستان خلوت تر هستند و کدام شلوغ تر؟

کوش آداسی بهتر است یا آنتالیا؟

همان طور که می دانید ساحل آنتالیا و کوش آداسی محبوب ترین و شناخته شده ترین سواحل ترکیه می باشند، اگر قصد سفر به ترکیه و لذت بردن از سواحل آن را دارید باید در خصوص آنتالیا یا کوش آداسی اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشید تا بتوانید برترین ساحل را برای لذت بردن انتخاب نمایید. آژانس خبرنگاران این جاست تا اطلاعات لازم در خصوص سواحل آنتالیا یا کوش آداسی را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید در تابستان پیش رو، برترین تجربه سفر خود را کسب کنید.

از بین سواحل آنتالیا یا کوش آداسی کدام یک بهتر است ؟

قبل از این که به جزئیات بپردازیم، می خواهیم در خصوص این دو شهر بیشتر بدانیم. در گام اول باید بدانید که آنتالیا 2.5 میلیون جمعیت را در خود جای داده است و در مرکز1 استان آنتالیا واقع شده است. شهر آنتالیا یکی از محبوب ترین شهرهای ترکیه به شمار می رود که سالانه پذیرای بازدید نمایندگان بسیاری از سراسر جهان است. این شهر در سمت جنوب غربی کشور ترکیه قرار گرفته است به عنوان بزرگترین ساحل بین المللی ترکیه به شمار می رود و یکی از سواحل دریای مدیترانه می باشد.

کوش آداسی یا آنتالیا؟

استان آنتالیا از 20 شهر تشکیل شده که شناخته شده ترین آن ها آنالیا است. دلایل بسیاری وجود دارد که استان آنتالیا را به یکی از محبوب ترین شهرهای ترکیه تبدیل نموده است و از جمله آن ها می توان به مواردی مانند ساحل مجهز و امکانات تفریحی آن، هتل های لوکس و با کیفیت موجود در شهرها، جاذبه های تاریخی و تماشای، مراکز خرید لوکس، بازارهای قدیمی و سنتی، تفریحات آبی متنوع و آب و هوای بسیار خوب اشاره نمود.

حال بیایید با کوش آداسی بیشتر آشنا شویم، کوش آداسی یکی از شهرستان های ترکیه به شمار می رود که از جمعیتی حدود 600 الی یک میلیون نفر تشکیل شده است. این شهرستان از توابع استان آیدین کشور ترکیه می باشد و در کنار دریای اژه قرار گرفته است. یکی از جاذبه های کوش آداسی نزدیکی آن به جزیره یونانی ساموس می باشد که بسیاری از جهانگردانی که از کوش آداسی تماشا می نمایند به جزیره ساموس هم سفر می نمایند و لذت می برند. با این حال برای سفر به این جزیره نیازمند ویزا خواهید بود. کوش آداسی یکی از منطقه ها سرسبز و تماشای کشور ترکیه است که از جاذبه های تماشای و تفریحی بسیاری برخوردار می باشد، از جمله جاذبه های تماشای این شهرستان می توان به جنگل های انبوه کاج، تماشای های فرهنگی و تاریخی، بازارهای سنتی و قدیمی، رستوران های با کیفیت و بازی ها و تفریحات آبی و بعلاوه سواحل زیبا و آرامش بخش شنی آن اشاره نمود.

نحوه دسترسی به فرودگاه

نحوه دسترسی، یکی از مهم ترین جنبه های برای انتخاب برترین مقصد سفر به شمار می آید. برای دسترسی به آنتالیا یا کوش آداسی شما می توانید از فرودگاه بهره ببرید. فرودگاه بین المللی آنتالیا در 14 کیلومتری سمت شمال شرقی این شهر قرار گرفته است. فرودگاه آنتالیا را می توان یکی از پر رفت و آمدترین فرودگاه های کشور ترکیه دانست. با این حال، اگر قصد سفر از ایران را دارید باید بدانید که پرواز مستقیم ایران به آنتالیا لغو شده است و باید از روش های دیگری برای دسترسی به فرودگاه آنتالیا استفاده نمایید.

از طرفی، شهرستان کوش آداسی نیز از امکانات فرودگاه بهره مند نمی باشد و از همین رو امکان دسترسی مستقیم به این شهر وجود ندارد. برای آن که به کوش آداسی برسید باید به فرودگاه عدنان ازمیر که حدوداً در 95 کیلومتری این شهر واقع شده است، رفته و پس از آن با استفاده از سیستم حمل و نقل شهری یا ترانسفر هتلی که در آن اقامت دارید به کوش آداسی بروید. شما می توانید از تاکسی، اتوبوس، قطار و یا کشتی به این شهر دسترسی پیدا کنید.

محل اقامت و هتل های موجود در هر شهر نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. شهر آنتالیا همان طور که اشاره نمودیم به علت محبوبیت زیاد در بین جهانگردان و جهانگرد ها از هتل ها و اقامتگاه های متعدد و بسیار با کیفیتی برخوردار است. با سفر به این شهر دیگر نیازی نیست که نگران اقامت خود باشید، چرا که انواع و اقسام هتل ها و اقامتگاه ها در دسترس شما خواهند بود. بعلاوه می توانید برای آشنایی بیشتر با هتل های شهر آنتالیا به قسمت مربوطه در سایت خبرنگاران مراجعه کنید و تمامی اطلاعات لازم مورد نظر خود را در زمینه هتل های آنتالیا به دست آورید.

از جنبه دیگر، در کوش آداسی نیز هتل های بسیاری برای رزرو وجود دارند که می توانید از هتل های 5 ستاره تا اقامتگاه های بومی این شهر را در اختیار داشته باشید. محبوب ترین هتل های شهر کوش آداسی شامل هتل هایی مانند پاین بی، هتل آکوا فانتزی و کاریزما می باشند.

آب و هوای کدام یکی از سواحل ترکیه در تابستان بهتر است ؟

تا به اینجا با شهر آنتالیا و کوش آداسی به طور مختصر آشنا شدیم، حال وقت این است که ببینیم سواحل کدام شهر مناسب تر هستند؟ از بین آنتالیا یا کوش آداسی کدام یک برترین تجربه را در اختیار شما قرار خواهند داد ؟ برای آنالیز این پرسش، در ابتدا به آنالیز آب و هوای هر منطقه می پردازیم. آب و هوای هر منطقه می تواند روی تجربه سفر شما تاثیر بسیاری داشته باشد. با این حال، آنتالیا یا کوش آداسی منطقه های تقریباً نزدیک به هم هستند و بنابراین تفاوت زیادی در آب و هوای آن ها مشاهده نمی گردد، تنها موارد جزئی باعث تمایز این دو شهر می شوند.

در واقع، شهر آنتالیا در مقایسه با کوش آداسی از هوای گرم تری در بیشتر روزهای سال برخوردار است. فصل تابستان آنتالیا طولانی است و همین موضوع باعث شده تا به یکی از برترین مقاصد سفری برای گذراندن تابستان ها تبدیل گردد. از طرفی، آب و هوای کوش آداسی نسبتاً مرطوب تر است و در تابستان گرمای این شهرستان ممکن است زیاد باشد. رطوبت در کوش آداسی حدود 40 درصد می باشد.

کدام ساحل ترکیه خلوت تر و کدام ساحل شلوغ تر است ؟

موضوع بعدی که باید به آن توجه کنید این است که آیا ترجیح می دهید در یک ساحل خلوت وقت بگذرانید یا یک ساحل پر جنب و جوش؟ این موضوع کاملاً سلیقه ای است و با توجه به روحیه تان می توانید در هر زمان انتخاب متفاوتی داشته باشید. با این وجود باید بدانید که ساحل آنتالیا با توجه به جمعیتی که در این شهر زندگی می نمایند در فصل تابستان بسیار شلوغ می گردد. البته امکانات تفریحی و تفریح بسیاری نیز در نزدیکی این ساحل در نظر گرفته شده است که می توانید برای تجربه یک سفر پرهیجان با آدرنالین بالا از آن ها بهره ببرید.

از طرفی، کوش آداسی هنوز به اندازه شهر آنتالیا شناخته شده نیست و به اندازه آنتالیا در فصل تابستان پر از جهانگرد نمی گردد، از همین رو جمعیت کمتری را می توانید در ساحل کوش آداسی مشاهده کنید و اگر در پی کسب آرامش و استراحت هستید، ساحل کوش آداسی می تواند یک انتخاب بسیار خوب برای شما به شمار بیاید.

امکانات تفریحی در کدام ساحل ترکیه بیشتر است ؟ آنتالیا یا کوش آداسی ؟

اگر چه امکانات تفریحی و تفریح مثل تفریحات آبی در هر دوی این سواحل وجود دارد، اما این امکانات تا حدودی با یکدیگر فرق دارند. در واقع سواحل آنتالیا یکی از بخش های جهانگردی ترکیه به شمار می رود و بنابراین جای تعجبی نیست که امکانات تفریحی خاص و متعددی در این ساحل وجود داشته باشد. در ساحل آنتالیا شما می توانید از انواع ورزش های آبی و دریایی مانند موج سواری، جت اسکی، غواصی، انواع کافه ها و رستوران ها، سالن های اسپا و ماساژ، اسکی روی آب، قایقرانی، جشنواره قلعه شنی و صدها امکانات و خدمات دیگر استفاده نمایید. بعلاوه مکان های مختلفی برای آفتاب گرفتن در نظر گرفته شده است که چشم انداز ای خیره نماینده از دریا را ارائه می دهد. از انواع سواحل آنتالیا می توان به لارا، کنی آلتی، پاتارا، کمر، بلک و چیرالی اشاره نمود.

واضح است که سواحل آنتالیا نسبت به سواحل کوشی آداسی از امکانات و تجهیزات بیشتری برخوردار باشند. با این حال، کوشی آداسی نیز دارای سواحل طلایی، آب شفاف و کریستالی، کافه ها، کشتی هایی در نزدیکی بندر، تفریحات آبی و فضایی مناسب برای آفتاب گرفتن می باشد که در آرامش می توانید از این امکانات استفاده نمایید. اصلی ترین جاذبه جهانگردی کوشی آداسی سواحل آن می باشند و از همین رو دولت و مسئولین ترکیه برای رفاه جهانگردان و بازدید نمایندگان این منطقه امکانات بسیاری را فراهم نموده است. از برترین سواحل کوش آداسی می توان به مواردی مانند ساحل مرکزی، لانگ بیچ، لیدیز بیچ، ساحل الماس، سیلور سند، کوستور، ساحل بهشت و ساحل عشق اشاره نمود.

هزینه سفر به آنتالیا یا کوش آداسی چقدر است ؟

هزینه سفر یکی دیگر از عواملی است که در تصمیم گیری شما نقش اساسی خواهد داشت. هزینه های سفر به آنتالیا یا کوش آداسی را باید به سه دسته عمده تقسیم بندی کنید، این سه بخش خوراک، هزینه رزرو اقامتگاه و حمل و نقل می باشد. همان طور که اشاره نمودیم، آنتالیا دارای هتل ها و اقامتگاه های لوکس بسیاری است، بنابراین هزینه های اقامت در این شهر می تواند نسبت به کوش آداسی بیشتر باشد. کوش آداسی دارای فضایی صمیمی تر بوده و اقامتگاه های مختلفی را ارائه می دهد. با این حال، اگر می خواهید در یک هتل یا اقامتگاه لوکس و با کیفیت مستقر شوید، قطعاً آنتالیا برترین انتخاب خواهد بود.

هزینه های مربوط به حمل و نقل نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که هزینه حمل و نقل در کشور ترکیه تقریباً مانند هم است و تفاوت چندانی ندارند. بنابراین چیزی که می تواند هزینه های شما را افزایش دهد اندازه نزدیکی یا دوری محل اقامتتان به ساحل می باشد.

  • آیا ساحل آنتالیا بهتر است یا ساحل کوش آداسی ؟

انتخاب برترین ساحل برای سفر می تواند امری کاملاً سلیقه ای باشد، ساحل آنتالیا بسیار شلوغ و پر جنب و جوش است در حالی که سواحل کوش آداسی آرام تر هستند. بعلاوه، کوش آداسی دارای مراکز تفریحی است که بیشتر محبت آمیز و صمیمی هستند و آنتالیا یک شهر جهانگردی و جهانگرد پذیر است که سالیانه پذیرای جهانگردان بسیاری می باشد.

  • آیا ساحل آنتالیا شنی است ؟

بله، بازدیدنمایندگان می توانند تعداد زیادی از سواحل شنی را پیدا نمایند.

  • آیا کوش آداسی نزدیک آنتالیا است ؟

فاصله آنتالیا تا کوش آداسی 322 کیلومتر است و مسافت جاده 403.5 کیلومتر است.

  • کدام ساحل در آنتالیا بهتر است ؟

ساحل Kaş از نظر بسیاری از جهانگردان و جهانگرد ها از بین سواحل آنتالیا برترین انتخاب می باشد.

نتیجه گیری

سؤال محبوب ترکیه سواحل آنتالیا و کوشی آداسی می باشند که پیشنهاد می دهیم در صورت سفر به ترکیه در فصل تابستان حتماً زمانی را برای بازدید از آن ها بگذارید. این سواحل تفاوت های جزئی با یکدیگر دارند اما در نهایت امکانات و تجهیزات کاملی را برای تفریحات آبی و سپری کردن زمانی عالی در ساحل را در اختیار بازدید نمایندگان قرار می دهد. فصل تابستان یکی از برترین زمان ها برای سفرهای هیجان انگیز و به یاد ماندنی است. اگر هنوز برای مقصد سفر خود تصمیم نگرفته اید، پیشنهاد می کنیم نگاهی به مطالب مختلف سایت خبرنگاران بیندازید تا به یاری آن ها بتوانید برترین مکان برای سفر تابستانی خود را انتخاب نمایید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2241

به "کوش آداسی بهتر است یا آنتالیا؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوش آداسی بهتر است یا آنتالیا؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید