کارگردان انگل: دوست ندارم فیلمنامه های هالیوودی را بسازم

به گزارش آناسی، آی سینما: بونگ جون-هو کارگردان کره ای فیلم انگل که سال جاری جایزه نخل طلای جشنواره کن را به خانه برد، می گوید علاقه ندارد فیلمنامه هایی را بسازد که از طرف هالیوود به او پیشنهاد می گردد. او یکی از امیدهای اصلی کسب جایزه اسکار رشته بهترین فیلم بین المللی است.

کارگردان انگل: دوست ندارم فیلمنامه های هالیوودی را بسازم

در حالی که انگل (Parasite) قرار است از ماه اکتبر در آمریکا اکران گردد و بونگ جون-هو با این فیلم در جشنواره تورنتو حضور دارد، در گفت وگو با ایندی وایر گفته دوست دارد مانند کوئنتین تارانتینو فیلمنامه های خودش را کارگردانی کند.

او در این مصاحبه شرح داده: بعد از فیلم میزبان در سال 2006 پیشنهادهای زیادی از هالیوود به من رسید. کلی فیلم علمی -تخیلی، ترسناک و اکشن. من با خودم می گفتم: وای، فیلمنامه هالیوودی! و هیچکدام را قبول نکردم. مدیر برنامه های من آدم خوبی بود و می دانست مثل کوئنتین تارانتینو دوست دارم فیلمنامه های خودم را کارگردانی کنم.

کارگردان کره ای در ادامه به شوخی می گوید: گاهی ناامید می شوم که چیزی برایم نمی فرستد. حالا برایم فیلمنامه نمی فرستد چون می داند خودم فیلمنامه کارهایم را می نویسم.

البته جون-هو دو بار تجربه ساخت فیلم انگلیسی زبان دارد؛ برف شکن و اوکجا که اولی بر اساس یک داستان مصور فرانسوی ساخته شد و دومی محصول نتفلیکس بود. اما او تاکید می نماید میلی به حضور در فرانشیزهای شروع شده و ساخت فیلمنامه های آماده ندارد.

اگر سال جاری انگل در رشته بهترین فیلم بین المللی (نام جدید رسته بهترین فیلم خارجی) در رقابت اسکار نامزد گردد، این نخستین کاندیداتوری فیلمی از کره جنوبی در تاریخ اسکار خواهد بود.

9417

منبع: آی سینما
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 443

به "کارگردان انگل: دوست ندارم فیلمنامه های هالیوودی را بسازم" امتیاز دهید

1 کاربر به "کارگردان انگل: دوست ندارم فیلمنامه های هالیوودی را بسازم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگردان انگل: دوست ندارم فیلمنامه های هالیوودی را بسازم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید