گودرزی: ایران ظرفیت های زیادی برای یاری به توسعه ورزش اندونزی دارد

به گزارش آناسی، خبرنگاران: وزیر ورزش و جوانان با تأکید به این نکته که سیاست دولت یازدهم برقراری ارتباط خوب با بیشتر کشورهای جهان است، گفت: ورزش یکی از مواردی است که می تواند ارتباطات اقوام و ملل را نزدیک و تقویت کند.

گودرزی: ایران ظرفیت های زیادی برای یاری به توسعه ورزش اندونزی دارد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمود گودرزی امروز (دوشنبه) با دیان ویرینگجوریت سفیر اندوزی در ایران ملاقات کرد.

در این دیدار گودرزی روابط ایران با اندونزی را حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: اشتراکات ما با کشور اندونزی هم مذهبی است و هم روابط سیاسی و فرهنگی که باعث شده به عنوان کشوری دوست ارتباط داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید به این نکته که سیاست دولت یازدهم برقراری ارتباط خوب با اکثر کشورهای جهان (به جز تعدادی معدود) است، گفت: ورزش یکی از مواردی است که می تواند ارتباطات اقوام و ملل را نزدیک و تقویت کند. این تعاملات فرهنگی و ورزشی منافع بی شماری برای همه طرف ها در بر دارد.

او با بیان این که ورزش اندونزی پتانسیل توسعه بیشتر را دارد، ادامه داد: این توسعه مشروط بر این است که تعامل خوبی با کشورهای دارای اشتراکات فرهنگی و مذهبی برقرار کند.

گودرزی بر تقویت رابطه ایران و اندونزی تأکید کرد و گفت: اگر اراده همانتها و همکاران ما در اندونزی وجود داشته باشد می توانیم برنامه های پیش بینی شده را عملیاتی و به ورزش این کشور یاری کنیم. ایران ظرفیت های زیادی برای یاری به توسعه ورزش اندونزی دارد.

وی اظهار داشت: برای آغاز کار تفاهم نامه ای که در گذشته منعقد شده است را فعال می کنیم و می توانیم در زمینه های تربیت مربی، اردوهای مشترک، دعوت از مربیان و ورزشکاران در تیم های ملی و همکاری در رشته هایی که مدنظرتان است و ایران در آنها در سطح عالی جهانی فعالیت دارد تعامل داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه ایران را کشوری با دانشگاه های معتبر و با سطح علمی بالا توصیف کرد و گفت: دانشکده های ورزشی بسیار قوی در ایران وجود دارد که زمینه مناسبی برای افزایش تبادل دانشجو، قهرمانان ورزشی و اساتید هستند.

وی اذعان داشت: امیدواریم همکاران ما در اندونزی در مورد توسعه ورزش این کشور سریعاً اقدام و نیازها را مطرح نمایند تا بتوانیم با یاری هم موجبات توسعه همه جانبه ورزش اندونزی را فراهم کنیم.

گودرزی در ادامه صحبت های خود به موضوع جوانان نیز اشاره نمود و گفت: در این حوزه آمادگی انتقال تجربیات را داریم و برای موضوع جوانان هم می توانیم پروژه های مشترکی داشته باشیم.

در ادامه این نشست دیان ویرینگجوریت نیز ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات گفت: ایران و اندونزی روابط محبت آمیز و همکاری خوبی در همه زمینه ها به خصوص سازمان های بین المللی دارند.

وی با بیان این که ما از توانمندی ها و ظرفیت های بالای ورزش ایران در سطح بین الملل مطلع هستیم، اضافه نمود: باید صادقانه بگویم که ما این فرصت های خوب را در گذشته از دست داده ایم، چرا که بیشتر مسئولان ورزش اندونزی نگاه شان به تعامل با غرب بود.

وی اظهار داشت: ما ورزشکاران زیادی به آمریکا، چین ، ژاپن و حتی دبی اعزام کردیم که هزینه های زیادی برای اندونزی در بر داشت اما از اکتبر سال پیش که رئیس جمهور جدید روی کارآمد نگاه جدید و روشنفکری حاکم شد.

سفیر اندونزی در ایران با بیان این که اندونزی در حوزه ورزش به ایران نیازمند است، اظهار داشتد: من بیش از سه سال است که در ایران هستم و در این مدت تحت تاثیر توانمندی های این کشور به خصوص در عرصه ورزش قرار گرفته ام.

او توانمندی های ایران را در اکثر رشته ها بالا توصیف کرد و گفت: این ظرفیت را من به مقامات بالادست و وزیر ورزش اندونزی گزارش داده ام و از وی خواستم تا به ایران بیاید و از نزدیک شاهد این موضوع باشد.

در انتها این دیدار گودرزی از سفیر اندونزی در تهران خواست دعوت از همتای خود را در کشور اندونزی برای سفر به ایران به اطلاع وی برساند.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 398

به "گودرزی: ایران ظرفیت های زیادی برای یاری به توسعه ورزش اندونزی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گودرزی: ایران ظرفیت های زیادی برای یاری به توسعه ورزش اندونزی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید