یولین دورانویل، نوجوانی از کندوی زنبور های بوندس لیگا

به گزارش آناسی، شنیدن خبری در رابطه با معرفی یک پدیده تازه از آموزشگاه دورتموند تبدیل به عادت هر فصل علاقه مندان به بوندس لیگا شده است. این عادت شیرین برای زنبور های فوتبال باشگاهی آلمان گاهی به ارزش ده ها میلیون یورو هم می رسد و خزانه باشگاه را سرشار از سود های حاصل از پرورش پیروز استعداد ها می نماید.

یولین دورانویل، نوجوانی از کندوی زنبور های بوندس لیگا

در خصوص دورتموند برخلاف بسیاری از تیم های بزرگ فوتبال اروپا، ماجرا برای ستاره های جوان و نوجوان و پدیده های کم سن و سال جدی تر دنبال می شود و با اتکا به سابقه این باشگاه در معرفی بازیکنان بزرگ دنیای فوتبال، پدیده های معرفی شده به وسیله این باشگاه آلمانی به وسیله اهالی فوتبال بیش از دیگران جدی گرفته می شوند و مستعد تبدیل شدن به یک ستاره بزرگ به نظر می رسند.

این بار دورتموند یک بال سریع و تکنیکی را در فهرست تیم بزرگسالانش قرار داده تا مشتریان احتمالی دورانویل را از همین حالا در پی او بفرستد.

شناسنامه فوتبالی

یولین دورانویل، 5 می 2006، شهر اوکل بلژیک

پرورش یافته در آموزشگاه اندرلخت بلژیک و پیوسته به آموزشگاه دورتموند با مبلغ 8.5 میلیون یورو

تیم کنونی: دورتموند، یک بازی برای تیم بزرگسالان باشگاه

کارنامه ملی: 14 بازی و 2 گل برای تیم های رده های سنی بلژیک

ویژگی های فیزیکی: 170 سانتی متر قد با گام هایی سریع و مستعد ارائه تکنیک بالا، ریزنقش و فانتزی

سبک فوتبال

با عبور از نسل طلایی فوتبال بلژیک نگرانی ها در خصوص آینده تیم ملی این کشور بالا گرفته و بسیاری از کارشناسان فوتبالی در این کشور نگران تکرار نشدن ستاره هایی مانند ادن ازار، کوین دی بروینه و روملو لوکاکو هستند. دورتموند با معرفی دورانویل در کوشش است تا بخشی از این نگرانی های دستکم در پست بال چپ یا راست رفع شود.

این بال مستعد و نوجوان بوندس لیگا با تکیه بر گام های سریع و استعداد و توانایی عبور از بازیکنان مستقیم، تداعی ستاره هایی مانند ادن ازار را برای بلژیکی ها می نماید. او فانتزی باز و خلاق است و در گره های تاکتیکی هنگام حملات، با عبور از بازیکنان حریف و قابلیت دریبل زدن مدافعان رقبا به یاری تیمش می آید. سرعت قابل توجه و مثال زدنی دورانویل در این سن و سال از فاکتور هایی بوده که باعث شده کادر فنی دورتموند او را به تیم بزرگسالان باشگاه اضافه کند و به آینده او نگاه ویژه ای داشته باشد. در واقع ترکیب سرعت و توانایی دریبل زدن رقبا در کنار یکدیگر از مقوله هایی هستند که هر ستاره ای را مستعد پیشرفت نشان می دهند.

این 2 قابلیت تنها ویژگی های دورانویل نیستند و او در میدان نگاهی به باز کردن دروازه رقبا دارد. اگر چه هنوز آمار گلزنی جالب توجهی از این بازیکن ارائه نشده، اما معمولا در محوطه جریمه رقبا یا در نزدیکی دروازه حریف مشاهده می شود و کار در دورتموند می تواند او را هم به یک بال سریع با قابلیت چارچوب شناسی تبدیل کند.

دورانویل برای فرار از جناحین و جا گذاشتن مدافعات کناری رقبا از همین حالا مورد توجه قرار گرفته است و بعید نیست در این فصل بوندس لیگا نمایشی هر چند کوتاه از این قابلیت ها را با اعتماد کادر فنی ارائه کند. سبک فوتبال او تا اینجا بیش از دیگر بلژیکی ها به ادن ازار شبیه است، اما یقینا تا تبدیل شدن به نسخه تازهی از ستاره قدیمی تیم ملی بلژیک راه درازی پیش رو خواهد داشت.

آینده باشگاهی

او در ژانویه 2023 به دورتموند پیوسته و یک نیم فصل را در این باشگاه گذرانده است. هنوز مدیر برنامه ها و استعدادیاب ها به طور گسترده متوجه پدیده ای به نام دورانویل نشده اند. با این وجود، اشاره کادر فنی دورتموند به حضور او و عزم بهره بردن از این ستاره نوجوان نشان می دهد به زودی دورتموند باید در مقابل مشتریان این بازیکن بلژیکی موضع خودش را تعیین کند.

تجربه ثابت نموده باشگاه آلمانی اگر قصد فروش ستاره جوانی را داشته باشد تا آخرین فرصت برای بالاتر بردن قیمت او دست نگه می دارد. از آن جایی که دورانویل فعلا تحت قرارداد با دورتموند است، بعید به نظر می رسد دستکم تا 2 فصل آینده پیراهن تیم دیگری را بر تن کند.

این 2 فصل فرصت ثابت کردن قابلیت ها برای این پدیده تازه فوتبال بلژیک خواهد بود و آینده او در فوتبال باشگاهی اروپا به عملکرد این ستاره نوجوان در میادین بازمی شود. فصل پیش روی بوندس لیگا و به طور خاص بازی های دورتموند برای بلژیکی ها با نگاه ویژه تری دنبال خواهد شد و آن ها در پی فرصت پیدا کردن این بال مستعد زنبور های لیگ آلمان هستند. در حال حاضر سایت معتبر ترانسفرمارکت قیمت دورانویل را بیش از 8 میلیون یورو تخمین می زند که این قیمت با هر بازی و هر موفقیت او درون میدان بیشتر خواهد شد.

مشتریان بزرگ یولین دورانویل اگر می خواهند برای جذب او به زحمت خرج کردن ده ها میلیون یورو نیفتند، باید دست بجنبانند و هر چه زودتر او را از اردوی زنبور ها بربایند؛ اتفاقی که با سابقه عملکرد دورتموند دور از فکر به نظر می رسد. او فعلا باید خودش را برای درخشیدن در پیراهن زردپوشان بوندس لیگا آماده کند و در ادامه به ماجراجویی در سایر نقاط فوتبال اروپا نگاهی داشته باشد.

یولین دورانویل را نه به اتکای قیمتش در ترانسفرمارکت و نه با پشتوانه حضور و درخشش این بازیکن در رده های سنی تیم ملی بلژیک، بلکه به جدی گرفته شدن به وسیله کادر فنی دورتموند و حساب کردن روی این ستاره نوجوان می توان از پدیده های مستعد ستاره شدن قلمداد کرد و منتظر شنیده شدن بیشتر نامش در رسانه های فوتبالی بود.

منبع: فوتبال 360

منبع: فرارو
انتشار: 3 شهریور 1402 بروزرسانی: 3 شهریور 1402 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2394

به "یولین دورانویل، نوجوانی از کندوی زنبور های بوندس لیگا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یولین دورانویل، نوجوانی از کندوی زنبور های بوندس لیگا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید