5 مرحله ساده برای انتخاب حلقه نامزدی زیبا و بی نقص

به گزارش آناسی، اگر از مردانی که اخیرا ازدواج نموده اند بپرسید سخت ترین و پیچیده ترین فرآیند از زمان خواستگاری تا مراسم عروسی چه بوده؟ بسیاری از آن ها پاسخ می دهند انتخاب حلقه ی نامزدی! برای انجام این کار به اطلاعاتی مثل مقدار حلقه، یافتن سنگ قیمتی مناسب و آشنایی با انواع سبک های حلقه نامزدی و سنگ های قیمتی احتیاج دارید.

5 مرحله ساده برای انتخاب حلقه نامزدی زیبا و بی نقص

1. مقدار گیری دقیق برای انتخاب حلقه نامزدی

مرحله اول برای انتخاب حلقه نامزدی، پیدا کردن مقدار است. مقدار حلقه را می توان با نمودار دایره ای یا خط کش پیدا کرد. استفاده از نمودارهای دایره ای ساده تر و دقیق تر است. در این روش مقدار های مختلف حلقه بر روی یک برگه به صورت دایره ای کشیده شده است. می توانید این برگه از داخل سایت ها دانلود و پرینت کنید و سپس حلقه ای که دارید را بر روی دایره ها بگذارید تا مقدار دقیق را پیدا کنید.

روش دیگر استفاده از خط کش برای مقدار گیری است. به این ترتیب که قطر یکی از انگشترهایی که نامزد شما استفاده می نماید را با خط کش مقدار بگیرید. برای این کار باید بزرگ ترین قطر داخلی انگشتر را مقدار بگیرید. بعلاوه می توانید یک نوار را به دور انگشت و محلی که انگشتر قرار می گیرد، بپیچانید. محل اتصال نوار را علامت بزنید و با یک خط کش طول نوار را مقدار بگیرید.

برای پیدا کردن مقدار دقیق، یک حلقه هدیه بدهید

اگر می خواهید از مقدار دقیق انگشت نامزدتان برای خرید حلقه مطمئن شوید، برای یکی از مناسب ها به او یک حلقه هدیه بدهید. در این حالت یا انتخاب شما کاملا دقیق است و بعدا می توانید از مقدار همین حلقه برای انتخاب حلقه نامزدی بهره ببرید یا کمی بزرگ تر است که باز هم می توانید برای کوچک کردن حلقه با مقدار گیری یا رفتن پیش جواهرساز مقدار دقیق حلقه را پیدا کنید. سپس برای اینکه مقدار دقیق را نباید فراموش کنید، آن را در نوت گوشی یا روی برگه ای یادداشت کنید. بعلاوه می توانید از بستگان و دوستان بخواهید که مقدار دقیق را به شما بگویند.

  • 8 نکته که برای انتخاب لباس مجلسی مناسب عروسی باید بدانید

2. انتخاب سبک حلقه نامزدی

حالا که مقدار دقیق را پیدا کردیم، چکار باید بکنیم؟ حالا باید ویژگی های کلی که می خواهیم را معین کنیم. ساده باشد یا با جزئیات زیاد؟ ظریف باشد یا بزرگ؟ پر زرق و برق باشد یا کلاسیک؟ هرچه به این سوالات دقیق تر جواب بدهید، گزینه ها محدودتر و فرآیند انتخاب حلقه، ساده تر می گردد.

اول از همه پهنای مورد نظرتان را انتخاب کنید. هرچه انگشتر پهن تر باشد فضای بیشتری از انگشت را اشغال می نماید. حلقه های پهن تر ظاهر جسورانه تری دارند که توجه را به خود جلب می نماید، اما می تواند ترکیب و تطبیق آن ها با سایر جواهرات را سخت تر کند. بعلاوه حلقه هایی که از نواری با سطح مقطع بزرگ تر ساخته شده اند وزن بیشتری دارند و باز هم جسورانه به نظر می رسند. انتخاب این حلقه ها می تواند بر راحتی و استفاده از حلقه های دیگر در انگشتان مجاور، تاثیر بگذارد.

3. انتخاب طرح و رنگ حلقه نامزدی

بیشتر حلقه ها به استثنای برخی موارد در رنگ های طلایی، نقره ای یا مسی قرار می گیرند. در هر خانواده رنگی، فلزات مختلفی برای انتخاب خواهید داشت، اما قبل از انتخاب فلز، باید بدانید که در پی کدام رنگ هستید.

بعد از اینکه رنگ مورد نظرتان را انتخاب کردید، باید تعداد سنگ ها را معین کنید. آیا می خواهید حلقه تنها یک نگین داشته باشد یا خوشه ای از سنگ ها روی باند حلقه پخش شده باشد؟ یا اصلا سنگی روی حلقه وجود نداشته باشد. برای معین این مورد بهتر است بیشتر به سبکی که مورد علاقه نامزدتان است، توجه داشته باشید. اگر به یک جواهرفروش بگویید که در پی یک حلقه نامزدی بزرگ و جسورانه با رنگ طلایی، بدون سنگ هستید، او می تواند گزینه ها را بسیار محدود کند تا راحت تر و سریع تر حلقه دلخواهتان را پیدا کنید.

انواع حلقه نامزدی

اکنون زمان آن است که کمی دقیق تر آغاز کنیم. حلقه ها را می توان با نگاهی به عناصر تزئینی و نحوه به هم پیوستن آن ها به خانواده های بزرگ تقسیم کرد. یکی یا دو مورد که برای شما مجذوب نماینده است را انتخاب کنید و روی آن سبک ها تمرکز داشته باشید تا به هر انگشتری در فروشگاه نگاه نکنید.

1. حلقه نامزدی ساده طلا

ابتدایی ترین و رایج ترین سبکی که برای حلقه های نامزدی ستفاده می گردد، نواری از فلز جامد، بدون تزئین یا با حکاکی سبک است. مزیت این حلقه ها این است که هیچ وقت قدیمی نمی شوند و به راحتی با جواهرات دیگر و هر سبک لباسی ترکیب می شوند. بعلاوه این حلقه ها اغلب مقرون به صرفه تر از حلقه هایی با سنگ های قیمتی هستند. با انتخاب این مدل حلقه راحت تر می توانید روی کیفیت فلز تمرکز کنید.

2. حلقه نامزدی خاتم کاری شده

حلقه های نامزدی خاتم کاری شده یک قطعه فلز هستند که در بدنه یک قطعه بزرگ تر قرار می گیرند. آن ها می توانند رنگ متفاوتی داشته باشند که در این صورت حلقه کنتراست بصری معینی خواهند داشت. بعلاوه می توان آن ها را از همان فلزی که بدنه بزرگ تر ساخته شده است، درست کرد. حلقه های خاتم کاری شده معمولا کم نما هستند، زیرا حالت بیرون زده ندارند.

3. حلقه نامزدی تک سنگ

رینگ طلا با یک سنگ قیمتی در بالای آن یکی دیگر از سبک های رایج برای حلقه نامزدی است. حلقه های نامزدی تک سنگ سنتی، انتخابی مطمئن و زیبا هستند؛ بنابراین اگر در پی انتخاب حلقه ای سنتی با درخشش و مجذوب نمایندهیت بالا هستید، حلقه های نامزدی تک سنگ برترین انتخاب است. استفاده از این سبک حلقه نامزدی در بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکایی رایج و مرسوم است.

4. حلقه های نامزدی با سنگ های متعدد

برای درخشش و تاثیرگذاری حدبیشتری، حلقه ای با سنگ های متعدد انتخاب کنید. در این مدل حلقه ها یک سنگ بزرگ در وسط و چندین سنگ کوچک در اطراف قرار گرفته اند. این مدل حلقه ها بسیار پر زرق و برق و چشم نواز هستند.

راه های مختلفی برای قرار دادن چندین سنگ بر روی یک نوار وجود دارد. نحوه چیدمان سنگ ها بر سه بعدی بودن و بافت حلقه تاثیر می گذارد. پخش شدن سنگ ها در امتداد نوار حلقه باعث می گردد که نگاه ها از هر زاویه ای به آن جذب گردد. اگر می خواهید حلقه نامزدی تان یک انگشتر متفاوت باشد که فقط در برخی موقعیت های خاص از آن استفاده گردد، حلقه با سنگ های متعدد برترین انتخاب است.

  • آرایش مناسب عکاسی؛ هر آنچه باید در خصوص یک آرایش بی نقص بدانید

4. آنالیز جنس های مختلف برای انتخاب حلقه نامزدی

اول از همه متداول ترین فلز برای ساخت جواهرات را آنالیز می کنیم که برای حلقه های نامزدی نیز استفاده می شوند. علاوه بر متداول بودن استفاده از طلا برای زیورآلات عروس، چکش خواری طلا هم باعث شده تا این فلز به ماده ای عالی برای کار جواهرسازان تبدیل گردد. بعلاوه طلا دارای درخشندگی عمیق و طبیعی است که نمی توان با مواد مصنوعی نمونه ای مشابه با آن ساخت. طلایی که خوب صیقل داده شده وقتی نور را می گیرد، درخشش نرم خود را دارد.

طلای سفید و رز گلد

وقتی به طلافروشی سر می زنید، علاوه بر طلای زرد، طلای سفید و رزگلد را نیز خواهید دید. این نمونه ها سنگ معدن طلای خاصی با رنگ طبیعی نیستند. بلکه طلای زرد معمولی هستند که با فلز دیگری ترکیب شده اند تا به رنگ متفاوتی دست یابند.

برای رسیدن به طلای رز گلد، طلا را با مس در مقادیر مختلف ترکیب می نمایند. در نتیجه ترکیبی از رنگ قرمز تقریبا زنگ زده تا صورتی روشن ایجاد می گردد که همان درخشندگی طلا را دارد اما رنگ آن منحصربه فرد است. حلقه طلای رز گلد انتخابی محبوب برای افرادی محسوب می گردد که می خواهند انگشتر ظریفی داشته باشند که کمی از قالب سنتی خارج شده باشد.

طلای سفید رنگ نقره ای خود را از ترکیب طلا با نیکل به دست می آورد که برای روی آن از روکش رادیوم استفاده می گردد. آبکاری برای دادن درخشش انعکاسی به طلای سفید لازم است. چون نیکل به رنگ خاکستری مات است و درخشش طلا را خنثی می نماید. اگر به آلیاژ نیکل آلرژی دارید، پیشنهاد می کنیم که از طلای سفید استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است به مرور زمان آبکاری از بین برود و فلز نیکل با پوست شما تماس داشته باشد. بعلاوه برای حفظ درخشش به آبکاری مجدد احتیاج خواهید داشت.

فلز پلاتین و پالادیوم برای حلقه نامزدی

پلاتین فلزی محکم اما مستعد خراش با رنگ سفید واقعی و طبیعی است. چگالی آن از طلا بیشتر است و در خلوص بالاتر برای جواهرات استفاده می گردد. همین موضوع باعث می گردد که فلز پلاتین کمی گران تر از طلا باشد.

پالادیوم یک فلز گران بها شبیه پلاتین است. معمولا به عنوان جایگزین نیکل برای طلای سفید دیده می گردد، اما می توان از آن برای ساخت جواهرات خالص نیز استفاده کرد. جواهرات ساخته شده یا روکش شده با پالادیوم دارای درخشندگی طلایی اندکی بر روی پایه ای عمدتا نقره ای هستند.

همه این فلزات برای حلقه های نامزدی استفاه می شوند اما بیشتر حلقه های نامزدی از جنس طلا یا نقره هستند.

5. توجه به تزئینات؛ انتخاب حلقه نامزدی الماس

بیشتر حلقه های نامزدی دارای نوعی سنگ تراشیده هستند و در بیشتر آن ها از الماس استفاده می گردد. الماس به دلایل سنتی و سهولت تطبیق، مدت ها است که سنگ قیمتی پیش فرض برای جواهرات و حلقه های نامزدی محسوب می گردد. در انتخاب حلقه الماس باید دقت بسیاری داشته باشید که مبلغ بالایی را برای یک الماس نامرغوب پرداخت نکنید. ممکن است اصطلاح چهار C را در ارتباط با الماس شنیده باشید که به قیراط، شفافیت، رنگ و برش اشاره دارد. این ها چهار ویژگی هستند که ظاهر نهایی یک الماس تمام شده را تشکیل می دهند و تا حد زیادی قیمت آن را نیز معین می نمایند. الماس خالص رنگ ندارد و مانند آب زلال و شفاف است. هرچه الماس خالص تر باشد، نور بیشتری می تواند از آن عبور کند و به درخشش الماس می افزاید.

  • 13 نکته برای داشتن یک آرایش عروس بی نقص و زیبا

برای انتخاب برترین حلقه نامزدی این پنج مرحله را دنبال کنید

برای انتخاب برترین حلقه برای نامزدی کافی است که پنج مرحله را پشت سر بگذارید. اول از همه مقدار حلقه مورد نظر خود را پیدا کنید. سپس با طرح چند سوال اساسی مثل ظریف در مقابل ضخیم، تک سنگ در مقابل سنگ های خوشی، ظاهر کلی حلقه نامزدی معین می گردد. در مرحله سوم جنس فلز و اندازه خلوص حلقه را انتخاب کنید. یک سنگ یا عنصر تزئینی برای حلقه نامزدی در نظر بگیرید. در آخرین مرحله و بعد از معین این موارد، وقت آن است که بودجه ای که برای خرید حلقه نامزدی در نظر گرفته اید را معین کنید. شما بهتر از هر کس دیگری محدودیت های خود را می دانید. سعی کنید انعطاف پذیر باشید و صرفا به برترین قیمت ممکن فکر نکنید.

منبع: Real Men Real Style

منبع: دیجی استایل
انتشار: 27 شهریور 1401 بروزرسانی: 27 شهریور 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2250

به "5 مرحله ساده برای انتخاب حلقه نامزدی زیبا و بی نقص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مرحله ساده برای انتخاب حلقه نامزدی زیبا و بی نقص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید