59 رشته دکتری در دانشگاه محقق اردبیلی ایجاد گردیده است

به گزارش آناسی، به گزارش خبرنگاران، عزیز حبیبی عصر دوشنبه در دیدار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با مدیران و نخبگان دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: دانشگاه محقق اردبیلی حدود 11 هزار و 500 نفر دانشجو دارد که سه هزار و 500 نفر از آنها در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می نمایند.

59 رشته دکتری در دانشگاه محقق اردبیلی ایجاد گردیده است

وی مجموع واحدهای دانشگاهی این استان را 50 واحد و تعداد دانشجویان را حدود 55 هزار دانشجو برشمرد و یادآور شد: حدود هزار نفر هیئت علمی در این دانشگاه و پنج مرکز رشد و یک پارک علم و فناوری هم در استان فعالیت دارند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: این دانشگاه 373 نفر عضو هیئت علمی دارد که 40 درصد آنها دارای مرتبه علمی دانشیاری و استاد تمام هستند و دو نفر از اعضای هیئت علمی این دانشگاه در زمره یک درصد دانشمندان برتر دنیا قرار دارند.

وی انتخاب یک نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان شیمیدان برجسته کشور و حضور پراستنادترین استاد علوم انسانی کشور را هم از افتخارات این دانشگاه برشمرد.

حبیبی تبدیل به دانشگاه جامعه محور را از اهداف و ضرورت های دانشگاه محقق اردبیلی مطرح کرد و ادامه داد: دانشگاه نباید به مانند جزیره عمل کند بلکه باید با تقویت ارتباط دانشگاه با جامعه دنبال ارائه راهکارهای علمی برای برطرف مسائل جامعه باشد.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان اولین مرکز رشد استان در سال 85 متذکر شد: در ایجاد و راه اندازی مرکز رشد فناوری فاصله زیادی با کشور نداشتیم اما پارک علم و فناوری با تاخیر زیادی در استان ایجاد گردیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 53

به "59 رشته دکتری در دانشگاه محقق اردبیلی ایجاد گردیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "59 رشته دکتری در دانشگاه محقق اردبیلی ایجاد گردیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید