62 مدرسه در خارج از کشور داریم

به گزارش آناسی، معاون آموزش مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت:حدود 10 سال قبل 40 هزار دانش آموز ایرانی و نزدیک به 130 مدرسه در خارج از کشور داشتیم.

62 مدرسه در خارج از کشور داریم

کمالی گفت: در حال حاضر حدود 140 معلم ارزی و اعزامی در سراسر کشور های دنیا داریم. بیش از 650 نفر معلم بومی داریم و نزدیک به 200 نفر نیز معلمان ریالی هستند که حذف شدند.

او ادامه داد: جبران حذف نیرو های ریالی را به وسیله نیرو های ارزی یعنی افزایش اعزام معلمان و افزایش نیرو های محلی خواهیم داشت.

وی گفت: حدود 10 سال قبل 40 هزار دانش آموز ایرانی و نزدیک به 130 مدرسه در خارج از کشور داشتیم که این آمار اکنون کم شده و به 9600 دانش آموز و 62 مدرسه رسیده است.

او گفت: سیاست ما این است که بتوانیم شرایط موجود را حفظ کنیم و برای ارتقای آن نیز بکوشیم. اکنون پیشنهاد تاسیس 7 مدرسه را در کشور های مختلف به وزارت امور خارجه داده ایم و اگر سایر نهاد ها همکاری نمایند در کوشش هستیم تعداد مدارس را افزایش دهیم تا بتوانیم سیاست دیپلماسی آموزشی را درکنار دیپلماسی سیاسی توسعه دهیم.

معاون آموزش مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت:قطعا اگر مدارس افزایش پیدا نمایند نیرو ها نیز با افزایش روبرو می شوند و خیلی ازمشکلات بر طرف خواهد شد.

خبرنگاران علمی پزشکی آموزش و پرورش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 شهریور 1401 بروزرسانی: 31 شهریور 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2252

به "62 مدرسه در خارج از کشور داریم" امتیاز دهید

1 کاربر به "62 مدرسه در خارج از کشور داریم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "62 مدرسه در خارج از کشور داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید