7 نشانه یک رابطه سمی

به گزارش آناسی، در یک رابطه سمی طرفین مدام با هم دعوا و مجادله می کنند. با توجه به نتایج تحقیقات این دعوا منشأ مشخصی ندارد و غالبا در نتیجه سوء تفاهم به وجود می آید.

7 نشانه یک رابطه سمی

خبرنگاران | تقریبا هیچکس در دنیا نیست که عاشق نبوده و یا اینکه وارد رابطه ای عاشقانه نشده باشد. اگر این اتفاق در زندگی هر کدام از ما بیوفتد دوست داریم از تک تک ثانیه هایش لذت ببریم و در کنار دیگری شاد و خشنود باشیم.

اما گاهی اوقات پرچم های قرمز یک رابطه و سمی بودن آن به وضوح دیده نمی شوند و شما باید با دقت به نشانه ها توجه کنید تا بتوانید آن ها را شناسایی کنید.

در این گزارش با ما همراه باشید تا 7 نشانه اصلی یک رابطه سمی را بشناسید:

1- یکی از اولین نشانه های یک رابطه سمی زمانی است که یکی از طریق دیگری مرتب و مداوم کنترل شود و لزوما با خشونت و تهدید همراه نیست. در این شرایط شما حتی نمی توانید نظر خود را در مورد مسائل به راحتی ابراز کنید، زیرا از واکنش شریکتان به شدت می ترسید.

2- کنار شریکتان احساس شادی نمی کنید و راحت نیستید

سوفیا میلان متخصص روابط زناشویی می گوید: بدن انسان بسیار هوشمند است. اگر چیزی وارد آن شود که سلامتی اش را تهدید کند به هر نحوی شده تلاش می کند آن را دفع و به بیرون پرتاب کند. اگر عصبی هستید، استرس دارید، ریزش مو و یا نارحتی معده دارد و... همیشه در پی عوامل فیزیکی نباشید. گاهی باقی ماندن در یک رابطه سمی، روح و جسم شما را درگیر می کند. پس وقتی بیمار شدید از خودتان بپرسید رابطه ام با همسر و یا دوست و یا نامزدم چگونه است؟ اگر مسئله ای وجود دارد آن را حل کنید در غیر اینصورت این رابطه به شما آسیب های جدی وارد می کند.

3- همیشه در حال جنگ و جدل هستید

در یک رابطه سمی طرفین مدام با هم دعوا و مجادله می کنند. با توجه به نتایج تحقیقات این دعوا منشأ مشخصی ندارد و غالبا در نتیجه سوء تفاهم به وجود می آید.

4- حس مالکیت در رابطه حرف اول را می زند

زمانی که یکی از طرفین می خواهد دیگری با دوستان و یا خانواده اش قطع رابطه کند این رابطه سمی است. دیوار کشیدن دور خود و شریک زندگی و اینکه او نباید به دیگری حتی پدر و مادرش تعلق خاطر داشته باشد بسیار دردناک است و شاید در کوتاه مدت مسئله ای به وجود نیاید، ولی بعد از گذشت چند ماه و حتی چند سال غیرقابل تحمل خواهد شد.

5- شریکتان مثل یک دیوار سنگی است

در یک رابطه سالم دو طرف برای موضوعات مشترک و مختلف حرفی برای گفتن دارند. اگر رابطه شما و شریکتان تنها به این خلاصه می شود که مثلا با هم خرید کنید و یا بیرون غذا بخورید متوجه باشید که وارد یک رابطه سمی شده اید. وقتی حرفی برای گفتن نیست پس حتما یک مشکل بزرگ وجود دارد.

6-ثبات رفتاری و تناسب شخصیتی بین طرفین دیده نمی شود

زمانی می توانیم بگوییم رابطه ای عاشقانه و صحیح است که بین دو طرف تناسب از هر جهت وجود داشته باشد. اگر هردو درک خوبی از رفتار و علایق و توامندی های یکدیگر داشته باشد می توان مطمئن بود در ادامه مسئله ای به وجود نخواهد آمد. اما اینکه همیشه یکی برای ایجاد تعادل در رابطه، وزنه دیگری باشد در دراز مدت جواب نخواهد داد و این عدم توازن باعث ایجاد مشکلاتی در ادامه خواهد شد.

7- احساس می کنید تصورتان از رابطه عاشقانه اشتباه بوده است

گاهی از همان آغاز رابطه متوجه می شوید مسیری که می روید اشتباه است و به بیراه می رود. اما به خود و شریکتان این فرصت را می دهید تا همه چیز خو ب. و مطابق میلتان پیش برود. شاید در ادامه شرایط عالی شود، اما اگر هنوز این افکار به سراغتان می آید که - نه این چیزی نبود که می خواستم- و یا اینکه - از اول اشتباه کردم- باید توجه داشته باشید که درگیر یک رابطه سمی شده اید و هر چه زودتر باید به ان سروسامان بدهید.

حرف آخر

برای اینکه در روابطی که با آدم ها برقرار می کنید پیروز باشید و کمترین آسیب را ببینید (فرقی نمی کند رابطه عاشقانه باشد و یا محبت آمیز ویا حتی در محیط کار با همکارانتان باشد) افرادی که رفتار و کردارشان سمی است را از خود دور کنید. افرادی که به راحتی دیگران را قضاوت می کنند، متکبر و مغرور هستند، دروغ می گویند، بدبین و دورو و خود شیفته هستند، دمدمی مزاج و حسودند و همیشه خود را قربانی شرایط می دانند برای دوستی و هر نوع رابطه ای که فکرش را بکنید مناسب نیستند. در انتخاب دقت کنید.

منبع: readers digest

منبع: فرادید
انتشار: 31 مرداد 1401 بروزرسانی: 31 مرداد 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2233

به "7 نشانه یک رابطه سمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 نشانه یک رابطه سمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید