70 پروژه گردشگری در استان مرکزی در حال ساخت است

به گزارش آناسی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با گرامیداشت هفته گردشگری و به تشریح اقدامات شاخص انجام شده در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری استان طی 18 ماه گذشته پرداخت.

70 پروژه گردشگری در استان مرکزی در حال ساخت است

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، علیرضا ایزدی با بیان خبر فوق گفت: تعداد پروژه های گردشگری در حال ساخت استان 70 طرح با حجم سرمایه گذاری 35هزارمیلیارد ریال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در ادامه با اشاره به صدور مجوز 35 پروژه گردشگری طی 18 ماه گذشته اظهار کرد: این پروژه ها شامل یک هتل آپارتمان ، 10 اقامتگاه بوم گردی ، 9 سفره خانه سنتی، شش مجتمع تفریحی گردشگری، یک آکادمی گردشگری و هشت دفتر خدمات مسافرتی است.

ایزدی اضافه نمود: در 18 ماه گذشته، مجوز بهره برداری یک هتل و 10 اقامتگاه بوم گردی صادر و 222 نفر اشتغال زایی مستقیم در این حوزه ایجاد شد.

او گردشگران ورودی به مراکز اقامتی استان در مدت مذکور را 149 هزار گردشگر داخلی و 13530 گردشگر خارجی اظهار داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با اشاره به نقش مهم آموزش در ارائه خدمات مناسب به گردشگران و جذب بیشتر گردشگر اضافه نمود: به منظور توانمندسازی ذی نفعان این حوزه، 906 نفر از شاغلان در تاسیسات گردشگری و 77 نفر از جوامع محلی طی این مدت آموزش دیده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در مورد وضعیت تشکل های غیردولتی در حوزه گردشگری نیز توضیح داد: 12 تشکل در سه حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی فعال است که از این تعداد 10 تشکل در حوزه گردشگری فعالیت بیشتری دارند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 520

به "70 پروژه گردشگری در استان مرکزی در حال ساخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "70 پروژه گردشگری در استان مرکزی در حال ساخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید