نمایشگاه سفالینه های دختران کلپورگان در کافه آنسو برگزار می گردد

به گزارش آناسی، پنجشنبه و آدینه 22 و 23 آذرماه 1397 نمایشگاهی از سفالینه های ساخته شده به وسیله دختران کلپورگان در کافه آنسو برگزار و عایدی فروش آن صرف ساخت مدرسه در این روستا می گردد.

نمایشگاه سفالینه های دختران کلپورگان در کافه آنسو برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران، نمایشگاه دست ساخته های دختران و زنان روستای کلپورگان برای فروش صنایع دستی دانش آموزان دختر روستای کلپورگان، از توابع سراوان، در استان سیستان و بلوچستان امروز پنجشنبه در کافه آنسو برپا شده است.

نکته قابل توجه این که سفال کلپورگان که در سال 96، به عنوان اولین روستای جهانی صنایع دستی انتخاب شد، قدمتی چندهزارساله دارد، با این حال، متاسفانه روستای کلپورگان، با وجود این سفالینه ها و ثروت چند هزارساله، نه تنها از نعمت رفاه برخودار نیستند، بلکه گرد محرومیت بر دست و چهرهٔ هنرمندان این روستا نشسته است.

کوشش دختران هنرمند روستا برای احداث مدرسه

یکی از جلوه های محرومیت کلپورگان این است که متاسفانه دختران این روستا، از داشتن دبیرستان محروم مانده اند و زحمت و مسائل فراوانی برای ادامه دادن تحصیلات دبیرستانی خود در شهرهای دور از این روستا متحمل می شوند. حالا دختران تصمیم گرفته اند برای برطرف این محرومیت تنها به دولت چشم ندوزند و خودشان هم برای احداث مدرسه کاری بنمایند و کمر همت ببندند.به این منظور دختران و زنان کلپورگان سفالینه های دست ساخت خود را به تهران فرستاده اند تا در نمایشگاهی که در کافه آنسو برگزار می گردد به نمایش گذاشته شوند و به نفع ساخت مدرسه به فروش برسند. برخی از آنها هم با کمک معلمان هنر خود آثار سوزن دوزی به این نمایشگاه، فرستاده اند. علاقه مندان هنر سفال و خیران محترمی که می خواهند در امر آموزش آینده سازان ایران کاری انجام دهند، دست کمک خود را به سوی این عزیزان دراز نمایند.شایان ذکر است؛ نمایشگاه سفالینه های کلپورگان امروز و فردا(22 و 23 آذرماه)1397 در کافه سفال آنسو واقع در خیابان استاد نجات الهی(خیابان ویلا)، خیابان ورشو، پلاک 11، از ساعت 11صبح الی 21 پذیرای بازدیدنمایندگان محترم است.

منبع: همگردی
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2301

به "نمایشگاه سفالینه های دختران کلپورگان در کافه آنسو برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه سفالینه های دختران کلپورگان در کافه آنسو برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید