8 نشانه افرادی که به شما دروغ می گویند

به گزارش آناسی، نشانه های آدم دروغگو چیست؟

شناخت آدم دروغگو باعث می گردد از خود بهتر بتوانیم محافظت بکنیم و از خطرات احتمالی خود را در امان نگاه داریم. وقتی می خواهیم دروغ افراد را تشخیص دهیم ابتدا باید ویژگی افراد را در حالت عادی آنالیز کنیم و سپس هنگامی که می خواهیم تشخیص دهیم که آیا وی راست می گوید یا دروغ، به زبان بدن و رفتار های فرد توجه کنیم. بعلاوه کسی که دروغ می گوید ناخودآگاه علائمی از خود بروز میدهد که به یاری آن ها میتوان به دروغ افراد پی برد. در اینجا به هشت مورد اشاره می کنیم.

8 نشانه افرادی که به شما دروغ می گویند
  • اشاره بیش از حد با انگشت

اشخاص وقتی دروغ میگویند تمایل دارند تا اوضاع را به نفع خود و به ضرر دیگران تمام نمایند به همین علت حالت تدافعی به خود میگیرند و بیش از حد با انگشت به سمت شما یا دیگران اشاره میکند، بعلاوه دست به سینه شدن نیز یکی از حالت های تدافعی بدن است که افرادی که سعی دارند صحبت هایشان باور پذیر تر گردد از این حرکت استفاده مینمایند.

  • نگاهی سرد، خیره و بدون پلک زدن

افرادی که دروغ میگویند سعی مینمایند از تماس چشمی خود داری نمایند، اما ممکن است گاهی برای فریب دادن شما، بیشتر از حد معمول به شما خیره شوند و پلک نزنند که این کار نیز باعث میگردد نشان دهد که دروغ میگوید زیرا افرادی که دروغ نمی گویند به پیرامون نگاه مینمایند و به طور عادی پلک میزنند، اما دروغ گو ها نگاهی سرد و خیره غیر معمول دارند و نمی توانند به صورت عادی پلک بزنند.

  • به سختی حرف می زنند و لبخندی تصنعی دارند

سیستم عصبی افرادی که دروغ میگویند به علت استرس، ترشح بزاق را کاهش می دهد و باعث میگردد مخاط دهان خشک گردد، به همین علت صحبت کردن برای اینگونه افراد سخت میگردد، بعلاوه ممکن است علائمی مثل گاز گرفتن لب و فشردن لب ها نیز نشانهٔ دروغگویی افراد باشد. افرادی که سرفهٔ بیش از حد مینمایند نیز تمایل دارند تا حقیقت را پنهان نمایند و سعی مینمایند به وسیله سرفه کردن این کار را انجام دهند.

یکی دیگر از نشانه های دروغ افراد لبخند تصنعی آن ها است، اینگونه افراد لبخند میزنند اما چشمانشان تغییری نمی کند و به دیگران شادی منتقل نمی نمایند.

  • جا به جایی پاها و شانه بالا انداختن

تکان دادن و جا به جایی پا ها نشانه استرس و اضطراب است و اگر فردی دروغ میگوید نا خود مطلع استرس میگیرد و بی قراری میکند و تمایل دارد تا از این موقعیت دور گردد. بنابراین میتوانید به پا های او نگاه کنید و متوجه شوید که آیا دروغ میگوید یا نه، این راه یکی از برترین راهکار هایی میباشد که میتوان با استفاده از آن دروغ افراد را تشخیص داد.

بعلاوه اگر فردی شانه های خود را به میزان کمی بالا می اندازد قصد کتمان و انکار موضوعی را دارد زیرا شانه بالا انداختن حرکتی غیر ارادی است که افرادی که دروغ میگویند انجام میدهند.

  • گذاشتن دست روی دهان و لمس بیش از حد اعضای صورت

افرادی که دست خود یا وسیله ای مثل کاغذ و اتوماتیک را بر روی دهانشان میگذارند در حقیقت تمایل ندارند دربارهٔ مسئله ای صحبت نمایند و این کار نشان میدهد که از گفتن حقیقت دوری مینمایند و اگر شخصی این کار را انجام داد به این معنی است که محتمل است دربارهٔ مسئله ای دروغ بگوید.

بعلاوه افراد دروغ گو ممکن است به صورت ناخودمطلع اجزای صورت خود مثل چانه و بینی را بیش از حد لمس نمایند که می تواند نشان دهندهٔ دروغ فرد باشد.

  • زبان بدن افراد دروغگو | تکرار کلمات و عبارات

اگر شخصی به مراتب روی مسئله ای تاکید میکند و آن را تکرار میکند به این معنا است که تمایل دارد تا شما را نسبت به مسئله ای متقاعد کند و دروغ خود را توجیه کند، بعلاوه با این کار فرصتی برای خود بدست می آورد تا بتواند به دروغ خود ادامه دهد و کار نادرست خود را توجیه کند.

  • حرکت نکردن و ثابت ماندن و تعریق بیش از حد

اشخاصی که دروغ می گویند علاوه بر این که زیاد تکان می خورند ممکن است هیچ حرکتی ننمایند و در جای خود ثابت بمانند و اگر فردی این علامت را داشت می توان احتمال داد که دربارهٔ مسئله ای صادق نیست و دروغ میگوید.

بعلاوه افرادی که دروغ می گویند ناخودمطلع استرس می گیرند و باعث می گردد دمای بدن آن ها بالا برود و تعریق نمایند.

  • تغییر حالت سریع سر

هنگامی که از شخصی سوالی پرسیده گردد، اگر وی در آن موقعیت سر خود را سریعا حرکت داد احتمال اینکه میخواهد به شما دروغ بگوید وجود دارد، در بیشتر مواقع سر دروغ گو به عقب میرود، خم میگردد یا به یک طرف متمایل می گردد، این حالت وقتی رخ میدهد که شخص پاسخ را به دروغ جواب میدهد.

توجه داشته باشید مطالبی که در این پست برای شما نوشته شده است ممکن است 100 درصد، در خصوص شخصی صدق نکند.

منبع: هنر زندگی

منبع: اُکالا
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2080

به "8 نشانه افرادی که به شما دروغ می گویند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 نشانه افرادی که به شما دروغ می گویند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید