آموزش های تخصصی و مهارتی در دانشگاه جامع علمی کاربردی

به گزارش آناسی، خبرنگاران/قزوین رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین گفت: تخصصی بودن رشته ها و آموزش های مهارتی دو ویژگی متمایز دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

آموزش های تخصصی و مهارتی در دانشگاه جامع علمی کاربردی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

علی فتح طاهری در گفت وگو با خبرنگاران، در مورد تمهیدات دانشگاه در مقابله با شیوع ویروس کرونا در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: رویکرد دانشگاه در سال تحصیلی جدید برای مدیریت شرایط موجود استفاده از بستر آموزش مجازی برای دروس نظری است ولی به جهت حفظ کیفیت آموزشی برای دروس عملی و کارگاهی کلاس های حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی پیش بینی شده است، همچنین برای کلاس هایی که تعداد زیادی دانشجو حضور دارد این موضوع با گروه بندی دانشجویان مدیریت خواهد شد.

وی بابیان اینکه در دانشگاه جامع علمی کاربردی 60 درصد دروس به صورت عملی و کارگاهی ارائه می گردد، مطرح کرد: تفاوت دانشگاه جامع علمی کاربردی با سایر دانشگاه های کشور علاوه بر تخصصی بودن رشته های تحصیلی، مهارت محور بودن آموزش هاست که اشتغال به کار 75 درصد از دانش آموختگان این دانشگاه درنتیجه این 2 ویژگی کلیدی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین رشته های دوخت و تکنولوژی لباس، امور بورس، رباتیک، عکاسی، تربیت مربی پیش دبستانی، امداد و نجات شهری، خدمات مشاوره معاملات خودرو، تکنیک های فروش، مربیگری آمادگی جسمانی، پرورش گیاهان داروئی و معطر، پرورش زنبورعسل و حراست فیزیکی را ازجمله رشته های متمایز دانشگاه در مقایسه با سایر دانشگاه ها مطرح کرد.

وی با تأکید بر اهمیت آموزش مهارتی در اشتغال دانش آموختگان، به برنامه دانشگاه های تراز اول کشور همچون دانشگاه تهران برای آموزش مهارتی دانشجویان به وسیله گذراندن 20 واحد درسی در رشته ای دیگر اشاره و گفت: در حال حاضر دانشجویانی در دانشگاه جامع علمی کاربردی داریم که علی رغم داشتن یک مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد، در یک رشته مهارتی در مقطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل و کسب مهارت هستند که این موضوع مایه افتخار دانشگاه است.

فتح طاهری در انتها از امکان تحصیل دانشجویان در این دانشگاه در 98 رشته مهارتی اطلاع داد و اضافه کرد: از این تعداد 62 رشته مربوط به مقطع کاردانی و 36 رشته دیگر مربوط به مقطع کارشناسی است که در پذیرش مهرماه امسال توسط 10 مرکز آموزش علمی کاربردی تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین ارائه شده اند.

وی بابیان اینکه در سال گذشته علی رغم اینکه بیشتر دانشگاه های کشور با کاهش پذیرش دانشجو روبه رو شدند، توضیح داد: ما در سال گذشته باوجود کاهش تعداد متقاضیان تحصیل در دانشگاه، شاهد افزایش حدود 20 درصدی دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی بودیم که نشان از اقبال جامعه به سمت آموزش های کاربردی و مهارت محور است.

به گزارش خبرنگاران، بنا بر اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور ثبت نام برای پذیرش دانشجویان در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی که از 11 شهریورماه شروع شده است تا روز یکشنبه 23 شهریورماه ادامه خواهد داشت و متقاضیان می توانند به آدرس اینترنتی این سازمان به آدرس www.sanjesh.org مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1324

به "آموزش های تخصصی و مهارتی در دانشگاه جامع علمی کاربردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش های تخصصی و مهارتی در دانشگاه جامع علمی کاربردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید