آیا مرکل می تواند به حل بحران بلاروس یاری کند؟

به گزارش آناسی، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان می خواهد در تماس های تلفنی مختلف با روسای جمهور روسیه، لیتوانی و بلاروس به حل بحران ایجاد شده در بلاروس بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یاری کند.

آیا مرکل می تواند به حل بحران بلاروس یاری کند؟

به گزارش گروه بین الملل خبرگزری خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان درباره شرایط و تحولات اخیر در بلاروس با رئیس جمهور لیتوانی گفتگوی تلفنی انجام داده و از وی بابت پذیرفتن سوتلانا تیخانوفسکایا رهبر مخالفان بلاروس تشکر و قدر دانی کرد. این خبر را شب گذشته دفتر ریاست جمهوری لیتوانی بیان کرد.

مرکل در گفتگوی تلفنی روز گذشته خود با رئیس جمهور لیتوانی درباره شرایط و اوضاع بلاروس سخن گفت.

تیخانوفسکایا که به لیتوانی گریخته در پیامی ویدئویی ضمن درخواست دوباره برای بازشماری آرا، از همه شهرداران شهرهای بلاروس خواست مقدمات برگزاری اعتراضات مسالمت آمیز در روزهای آینده را فراهم نمایند. وی از لیتوانی اعلام نموده که مسئولیت را بر عهده گرفته و به عنوان رهبر ملی عمل خواهد نمود.

الکساندر لوکاشنکو که دوره ششم ریاست خود را به تازگی شروع نموده است توسط مخالفان دولت به تقلب در آرا متهم شده است. تظاهرات نمایندگان خواهان برکناری لوکاشنکو و همچنین اجرای عدالت برای قربانیان خشونت پلیس بودند که در روزهای پس از رای گیری در هفته گذشته رخ داد.

در جریان این اعتراضات تا به امروز بیش از 6 هزار معترض دستگیر و صد ها نفر زخمی شده اند. مقامات بلاروس نیز کشته شدن دو نفر در جریان این اعتراضات را تأیید نموده اند.

به گزارش رسانه های آلمانی آنگلا مرکل، امروز گفتگویی تلفنی را با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهورروسیه درباره تحولات بلاروس خواهد داشت. در بیانیه ای دولتی آمده است که مرکل همچنین برای انجام مذاکراتی با الکساندر لوکاشنکو کوشش می نماید.

صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور لیتوانی همچنین در این باره صحبت کردند که چگونه می توانند از جامعه مدنی در بلاروس حمایت نمایند.

فشارهای خارجی بر لوکاشنکو مرتبا افزایش می یابد. اتحادیه اروپا می خواهد روز چهارشنبه یک ویدئو کنفرانس درباره تحولات و وقایع در بلاروس را برگزار کند. هم زمان چارلز میشل، رئیس شورای اروپایی درباره دخالت های خارجی در این کشور هشدار داده و اعلام نموده که نباید هیچ گونه دخالت خارجی در این کشور وجود داشته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1293

به "آیا مرکل می تواند به حل بحران بلاروس یاری کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا مرکل می تواند به حل بحران بلاروس یاری کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید