تاکید اشتاین مایر بر لروم حفظ ارتباطات با روسیه

به گزارش آناسی، رئیس جمهور آلمان با اشاره به تیرگی مناسبات بین غرب و شرق در سایه سیاست های مسکو در عین حال تاکید نمود که در این شرایط سخت باید مراقب باشیم که همه روابط با روسیه قطع نشود.

تاکید اشتاین مایر بر لروم حفظ ارتباطات با روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان در یک ویدئو کنفرانس مالی درباره رویکرد روسیه ابراز دلسردی نموده و تاکید نمود که امیدها برای شراکت با روسیه برآورده نشده است. در این شرایط حتی عرصه اقتصاد هم نمی تواند ادعای فضایی محافظت شده در روابط با مسکو را داشته باشد.

وی امروز (پنج شنبه) در پیغامی ویدئویی در یک کمیسیون مالی در آلمان گفت: امیدهای ما برای یک شراکت گسترده با روسیه برآورده نشده است.

اشتاین مایر همچنین گفت: مناقشات دراز مدت در شرق اوکراین و مسئله الحاق کریمه به روسیه مناسبات را همچنان سخت نموده است، با سیاست های مسکو علیه آلکسی ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین و معترضان در شهرهای روسیه، مسکو در حال نقض تعهداتی است که در سطح ملی و بین المللی برای حمایت از حقوق بشر بر عهده داشته است.

اشتاین مایر همچنین گفت: ما در آینده هم رفتار روسیه را با این تعهدات اندازه گیری خواهیم کرد.

رئیس جمهور آلمان حدود دو هفته پیش از طرف سفیر اوکراین در کشورش به دلیل بعضی اظهارات درباره پروژه گازی نورد استریم 2 شدیدا مورد انتقاد قرار گرفته بود. اشتاین مایر با توقف این پروژه گازی به عنوان واکنشی به مناقشات با روسیه مخالفت نموده و تاکید نموده بود که در دوران سخت هم همه پل ها با روسیه نباید از بین برود و مذاکرات باید ادامه یابد.

رئیس جمهور آلمان همچنین در ویدئو کنفرانسی در برابر نمایندگان شرکت هایی که در اروپای شرقی، روسیه و دیگر کشورهای عضو اتحاد جماهیر شوروی سابق فعال هستند گفت: این شرایط نگران کننده ای است که در 20 سال گذشته بسیاری از پل های بین غرب و شرق شکننده شده اند. وی تاکید نمود که این اظهارات را صریحا خطاب به مسکو ایراد می نماید.

اشتاین مایر گفت: مناسبات مالی دیگر نمی تواند فضای محافظت شده ای را فرتر از چارچوب های سیاسی برای خود داشته باشد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی با نگاهی به روی کار آمدن دولت جدید آمریکا تحت ریاست جمهوری بایدن این را درست ارزیابی کرد که از یک طرف مسکو را شدیدا مورد انتقاد قرار دهیم و از طرف دیگر بخواهیم به توافقات الزام آور با این کشور همان گونه که در تمدید پیمان کنترل تسلیحات نیو استارت به دست آمد برسیم.

)جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اشتاین مایر در بخش دیگری از سخنانش گفت: نشانه های زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه رهبری روسیه به صورت فزاینده ای کشور را به سمت داخل سوق می دهد و اهمیت اروپا به عنوان یک الگوی مدرنیزاسیون به اندازه بی سابقه کمی در 300 سال گذشته رسیده است. با این همه در این مرحله سخت از روابط ما باید مراقب باشیم که همه ارتباطات قطع نشود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1633

به "تاکید اشتاین مایر بر لروم حفظ ارتباطات با روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید اشتاین مایر بر لروم حفظ ارتباطات با روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید