اختصاص اعتبار چهار میلیارد تومانی برای روستا های هدف گردشگری تربت حیدریه

به گزارش آناسی، معابر پنج روستای هدف گردشگری تربت حیدریه با چهار میلیارد تومان اعتبار سنگ فرش می شود.

اختصاص اعتبار چهار میلیارد تومانی برای روستا های هدف گردشگری تربت حیدریه

خبرنگاران از مشهد-مدیربنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تربت حیدریه گفت: سنگ فرش معابر روستا های بسک، رودمعجن، رزگ، خرم، نظامیه وبکاول با چهار میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست.

اصغر کوهسرخی گفت: استفاده از مصالح بومی و محلی در اجرای طرح هادی در روستا های دارای پتانسیل گردشگری دراولویت کاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قراردارد.

وی گفت: سازگاری و دوام مناسب در برابر عوامل جوی نظیر یخبندان و فرسایش، هماهنگی با بافت، سیما ومنظر روستا، هویت بخشی به کالبد و ارتقای زیبایی بعدی روستا، امکان ایجاد تنوع با استفاده از شکل، رنگ و طرح های مختلف در زمان اجرا، کاهش هزینه های ترمیم و اصلاح، ایجادسرزندگی و محیط بهتر و سالم تر، حفظ محیط زیست و بافت سنتی، قدیمی و تاریخی روستا ها از مزایای استفاده از سنگ فرش در اجرای معابرروستایی است.

بیشتر بخوانید

مدیربنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تربت حیدریه گفت: مهمترین موضوع در خصوص رشد، توسعه و عمران روستا ها استفاده از راهبرد توسعه مشارکتی و آموزش و فرهنگ سازی وهمچنین استفاده از نظرات روستائیان عزیز درتمامی مراحل برنامه ریزی و اجرا عملیات است و در این خصوص قبل از شروع عملیات اجرایی جلسات مشورتی با دهیاری وشورا اسلامی روستا ها برگزار می شود.

روستا های بسک، رودمعجن، رزگ، خرم، نظامیه وبکاول از روستاهای هدف گردشگری تربت حیدریه است.

روستای بسک به واسطه حرفه ابریشم کشی ساکنان آن به عنوان روستای ملی ابریشم کشی ثبت شده است.کارگاه های ابریشم کشی از جذابیت های این روستا برای گردشگران است.

روستای رودمعجن در 48کیلومتری شمال غرب شهر تربت حیدریه و در بخش بایگ واقع شده است. برای رسیدن به این روستا جاده ای کوهستانی و پیچ در پیچ را باید پیمود. این روستا یک منطقهٔ کوهستانی با رودخانهٔ پرآب و آبشار بلند و کوه های مرتفع است.

بکاول روستایی است واقع در دهستان بالاولایت شهرستان تربت حیدریه که در کیلومتر20 جاده تربت حیدریه - مشهد و فاصله شش کیلومتری از جاده اصلی پس از روستای کامه علیا واقع شده است.

بکاول بخاطر شرایط آب و هوایی مناسب، چشم انداز های طبیعی زیبا، منطقه ای شاخص در زمینه گیاهان دارویی، بافت قدیمی روستا با خانه هایی طبقاتی از سنگ و گل به سبک ماسوله گیلان، درخت بید 350 ساله و همچنین اثری طبیعی موسوم به درخت باروری یک ظرفیت بالقوه برای جذب گردشگران است.

روستای رزگ در فاصله48 کیلومتری شهر تربت حیدریه واقع شده است و از مهمترین آثار تاریخی روستا علاوه بر محوطه های تاریخی و آسیاب های قدیمی می توان به قبرستان باستانی این منطقه اشاره کرد که با سنگ های افراشته کتیبه دار، پژوهشگران و محققین تاریخی زیادی را به این محل سوق داده است.

روستای زیبای رزگ علاوه بر آثار و بافت تاریخی، دارای جاذبه های منحصربفرد گردشگری از جمله رودخانه، درختان کهنسال، قله منحصربفرد پاچال، بند خاکی ومناظر طبیعی و باغات سرسبز است.

روستای نظامیه از توابع بخش جلگه رخ است. وجود جاذبه های طبیعی در روستا از جاذبه های گردشگری این روستا است.

ا. غ.

خبرنگاران خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2151

به "اختصاص اعتبار چهار میلیارد تومانی برای روستا های هدف گردشگری تربت حیدریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص اعتبار چهار میلیارد تومانی برای روستا های هدف گردشگری تربت حیدریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید