ادامه فرایند صعودی مبتلایان به کرونا در آلمان

به گزارش آناسی، آمارهای رسمی نشان می دهد شمار ابتلاهای جدید به کرونا در آلمان همچنان در حال افزایش است.

ادامه فرایند صعودی مبتلایان به کرونا در آلمان

مقامات بهداشتی آلمان در مقایسه با هفته قبل حدود 2 هزار مورد جدید دیگر از ابتلا به کرونا را گزارش نموده اند. این در حالی است که بروز هفت روزه نیز در حال افزایش است.

خبرگزاری د. پ.آ. آلمان امروز (سه شنبه) اظهار داشت میزان بروز هفت روزه کرونا در هر 100 هزار نفر در این کشور به 135.2 رسیده است. موسسه روبرت کخ (RKI) اظهار داشت دیروز این میزان 164.4 بوده است.

این در حالی است که اوایل مارس (اواسط اسفند) این مقدار به زیر70 نفر رسیده بود. پس از آنکه در اواسط ماه فوریه (اواخر بهمن) تعداد ابتلا های جدید به طور قابل توجهی بخاطر محدودیت ها کاهش یافت، اخیراً این میزان به شدت افزایش یافته است که کارشناسان علت آن را به گسترش انواع مسری تر ویروس نسبت می دهند.

طی 24 ساعت گذشته مقامات بهداشتی آلمان 9549 مورد جدید ابتلا به کرونا را به موسسه روبرت کخ گزارش دادند. علاوه بر این در این مدت 180 مرگ جدید ثبت شد. از ابتدای شیوع همه گیری دو میلیون و 791 هزار و 822 مورد ابتلا به بیماری کووید-19 در آلمان شناسایی شده است.

در همین حال بعضی کارشناسان می گویند تعداد کل واقعی به احتمال زیاد بیشتر از آمارهای رسمی است، زیرا بسیاری از ابتلا ها تشخیص داده نمی شوند. موسسه روبرت کخ تعداد کسانی را که بهبود یافته اند حدود دو میلیون و 507 هزار و 900 نفر اظهار داشت. در این میان تعداد کل افرادی که بر اثر این بیماری فوت نموده اند به 76 هزار و 93 نفر رسیده است.

طبق گزارش موسسه روبرت کخ از عصر روز دوشنبه، شاخص سرایت هفت روزه در سراسر کشور 1.10 شده است. این بدان معناست که هر 100 فرد آلوده از نظر تئوری 110 نفر دیگر را آلوده می نمایند.

،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1682

به "ادامه فرایند صعودی مبتلایان به کرونا در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه فرایند صعودی مبتلایان به کرونا در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید