ارتقاء استانداردسازی محصولات تولیدی حوزه غذا و دارو لازم است

به گزارش آناسی، به گزارش خبرنگاران، هاشم علایی عصر چهارشنبه در آئین امضا این تفاهم نامه مشترک با دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اضافه نمود: استانداردسازی زیرساخت تمام امورات در کشورهای توسعه یافته بوده و براین اساس توسعه استانداردسازی در حوزه های مختلف تولیدی و خدمات این استان نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

ارتقاء استانداردسازی محصولات تولیدی حوزه غذا و دارو لازم است

وی با اشاره به تدوین بالغ بر 30 هزار مورد استاندارد ملی در کشور یادآور شد: 700 مورد از این استانداردها در بخش پرستاری است که هنوز در کشور عملیاتی نشده است، در حوزه پزشکی نیز استانداردهای مختلفی تدوین شده که می تواند مورد استفاده گیرد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان با اشاره به تفاهم نامه همکاری این نهاد با دانشگاه علوم پزشکی اضافه نمود: این تفاهم نامه با محوریت پژوهشی و با هدف ارتقاء کیفی خدمات به شهروندان بوده و بی شک این دو دستگاه می توانند همکاری نزیکی در زمینه آموزش و نظارت در حوزه غذا و دارو داشته باشند.

وی با اشاره به عقد تفاهم نامه استاندارد اردبیل با هفت نهاد اجرایی و دانشگاهی متذکر شد: تعامل بین دستگاهی در فضای استان افزایش یافته و عقد این تفاهم نامه ها براساس این تعامل بوده که تداوم آن به توسعه خدمات و برنامه های دستگاه ها منتج خواهد شد.

علایی عملیاتی کردن تفاهم نامه های مشترک را ضروری خواند و در این خصوص خواهان استقرار دفتر نمایندگی استاندارد سازی در دستگاه های دولتی و اجرایی شد و برلزوم همکاری نهادها و دستگاه ها در این زمینه تاکید نمود.

وی همچنین با بیان اینکه باید خاتمه نامه های دانشجویی به سمت و سوی تعیین و تعیین در حوزه های مختلف سوق داده گردد، بیان داشت: با تحقق این مهم شاهد توسعه و رونق در تولیدات حوزه های مختلف خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 112

به "ارتقاء استانداردسازی محصولات تولیدی حوزه غذا و دارو لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقاء استانداردسازی محصولات تولیدی حوزه غذا و دارو لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید