ارتقاء سواد رسانه ای احتیاج مشترک مردم

به گزارش آناسی، مقیسه گفت: ارتقاء سواد رسانه ای، احتیاج مشترک مردم، کارشناسان و مدیران است و باید در این حوزه قدم های محکمی برداشته گردد.

ارتقاء سواد رسانه ای احتیاج مشترک مردم

در ابتدای نشست هم اندیشی با انجمن سواد رسانه ای ایران سعید مقیسه، رئیس ساترا گفت: تا به امروز بیشتر اقداماتی که در کشور صورت گرفته است، معطوف به ارتقاء سواد رسانه ای ویژه مردم است اما حقیقت امر این است که ارتقاء سواد رسانه ای احتیاج مشترک مردم، کارشناسان و مدیران است و باید در این حوزه قدم های محکمی برداشته گردد.

ساترا؛ کمک دهنده مردم و مسئولان برای داشتن فضایی سالم

در ادامه دکتر امید علی مسعودی؛ رییس هیأت مدیره انجمن سواد رسانه ای ایران و رییس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره گفت: عمیقا اعتقاد دارم ساترا می تواند برای داشتن فضای مجازی سالم، اقدام کند و به وسیله فرهنگ سازی، ارتقاء سواد فضای مجازی و تنظیم گری اجتماعی مطمئن باشد که به مقصود خود می رسد. معیار های شفافی که ساترا برای نظارت بر رسانه های صوت و تصویر فراگیر اعلام نموده است، بسیار اقدام خوب و قابل توجهی بود و باید اینگونه فعالیت ها تداوم پیدا کند تا افکار عمومی در جریان فعالیت و کوشش ساترا برای تحقق فضای مجازی سالم قرار بگیرد.

انجمن سواد رسانه ای ایران در کنار ساترا است

در ادامه دکتر سیدمرتضی موسویان، مدیر عامل انجمن سواد رسانه ای ایران و مدرس دانشگاه های تهران به بیان پیشنهادات خود برای همکاری های مشترک این انجمن و ساترا پرداخت و گفت: انجمن سواد رسانه ای ایران در حال حاضر به صورت جمع سپاری اداره می گردد. این انجمن تا کنون از هیچ نهاد و سازمانی بودجه دریافت ننموده است و عایدی انجمن صرفا از محل حق عضویت اعضاء و دوره های آموزشی است که در طول سال برگزار می نماید.

مدیر عامل انجمن سواد رسانه ای ایران در ادامه برای همکاری با ساترا اعلام آمادگی کرد و گفت: با توجه به نقش مهم ساترا ما حاضریم برای ارتقاء سواد فضای مجازی کاربران پلتفرم ها برنامه ریزی نموده و محصولاتی فراوری کنیم که به وسیله بستر های صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی منتشر و پخش گردد. بعلاوه آمادگی برگزاری دوره برای مدیران پلتفرم های دارای مجوز از ساترا را داریم.

سواد رسانه ای احتیاجمند سیاست گذاری است

در ادامه دکتر حمیدرضا کمالی؛ نایب رییس انجمن سواد رسانه ای ایران گفت: ارتقاء سواد رسانه ای، احتیاجمند سیاست گذاری است و شرط موفقیت سیاست گذاری های صورت گرفته در این حوزه، مشارکت مردم و گروه های مردم نهاد در این زمینه است.

خبرنگاران فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 شهریور 1401 بروزرسانی: 21 شهریور 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2246

به "ارتقاء سواد رسانه ای احتیاج مشترک مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقاء سواد رسانه ای احتیاج مشترک مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید