افزایش صید ماهیان دریای خزر

به گزارش آناسی، صید ماهیان دریای خزر از ابتدای فصل صید تا به امروز 26 درصد افزایش داشته است.

افزایش صید ماهیان دریای خزر

اسحاقی مدیر کل شیلات مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از ساری، با بیان اینکه صیادان مازندرانی از ابتدای فصل صید در 15 مهرماه تا به امروز بیش از 215 تن ماهیان استخوانی از دریای خزر صید نموده اند گفت: این مقدار در مقایسه با مدت مشابه پارسال 26 درصد افزایش دارد.

او اضافه نمود: صیادان مازندرانی با صید این مقدار ماهی 18 و نیم میلیارد تومان عایدی داشتند که 78 درصد بیشتر از پارسال است.

مدیر کل شیلات مازندران با بیان اینکه سرانه صید هر تعاونی صید نیز تا به امروز 31 درصد افزایش داشته است، گفت: 81 درصد ماهیان صید شده کفال، 10 درصد ماهی سفید و 9 درصد نیز ماهی کپور بوده است.

اسحاقی شرایط مناسب آب و هوایی و دمای آب را یکی از دلایل افزایش صید ماهیان گفت و گفت: با گرم شدن آب دریا ماهیان به آب های کم عمق تر می آیند و در تور صیادان می افتند.

او ابراز امیدواری کرد این شرایط تا خاتمه سال نیز ادامه داشته باشد و بعد از سال ها صید ماهیان دریای خزر سال جاری افزایشی گردد.

مدیر کل شیلات مازندران یکی دیگر از دلایل افزایش صید را تکثیر نیمه مصنوعی ماهیان در دو مرکز تکثیر و پرورش ماهیان ساری و کلاردشت گفت و گفت: بیش از 100 میلیون قطعه بچه ماهی سال جاری در مراکز تکثیر ماهیان فراوری و با یاری شرکت های تعاونی در دریا رهاسازی شده است.

انتهای پیغام / ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1976

به "افزایش صید ماهیان دریای خزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش صید ماهیان دریای خزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید