امید نمی دهم پتروشیمی گلستان راه اندازی گردد، کاهش بودجه نداریم

به گزارش آناسی، به گزارش خبرنگاران، سیدمناف هاشمی عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: فعالیت پتروشیمی گلستان از حدود 13 سال قبل آغاز شده بود اما از هشت یا 9 سال قبل تعطیل بود و اقدام جدی اتفاق نیفتاد.

امید نمی دهم پتروشیمی گلستان راه اندازی گردد، کاهش بودجه نداریم

وی اضافه نمود: امید نمی دهم فردا پتروشیمی گلستان آغاز می گردد اما پیگیر حل مسائل آن هستم تا مسائل را حل نموده و جلو ببریم.

استاندار گلستان ادامه داد: موضوع پتروشیمی گلستان را به وسیله وزیر کشور، جهاد، نفت و رئیس جمهور پیگیر شده و مکاتبه نموده ایم.

وی اضافه نمود: سخنگوی کمیسیون انرژی و نماینده مردم علی آباد از طرف مجمع نمایندگان با توجه به همکاری وزارت نفت، قرار است پیگیر شوند تا سازمان سرمایه گذاری نفت (پارسیان) یاری کند موضوع پتروشیمی حل گردد.

هاشمی توضیح داد: مکاتبات اجرا شده و در کنار سازمان سرمایه گذاری وزارت نفت و تعاون روستایی احتیاج داریم سرمایه گذاران بخش خصوصی هم وارد شوند.

وی با اشاره به این که از نظر وزارت نفت پتروشیمی گلستان برای مردم استان اقتصادی نیست، بیان نمود: هرچند مسائلی از جمله عدم شفافیت در حسابرسی و تسهیلات دریافتی مطرح است اما ما به دنبال ایجاد منفعت برای هده ای خاص نیستیم و نگاهمان این است مسائل 97 هزار سهامدار پتروشیمی حل گردد.

احتیاجمند سرمایه گذاری 5 هزار میلیاردی هستیم

استاندار گلستان با بیان این که فراوری پتروشیمی استان اوره و آمونیاک است و مصرف نماینده فراوریات آن چهار میلیون کشاورز داخل کشور، گفت: این پروژه به چهار تا پنج هزار میلیارد سرمایه گذاری احتیاج دارد که سهم آورده مردم در خوشبینانه ترین حالت 250 تا 300 میلیارد تومان است که اگر سه هزار میلیارد هم هزینه گردد سرمایه مردم معادل یک دهم سرمایه گذاری مورد احتیاج است.

وی تاکید نمود: اگر دو سرمایه گذار دولتی (وزارت نفت و تعاون روستایی) ورود نمایند دو بخش خصوصی از جمله موسسه ملل اعلام آمادگی نموده اند وگرنه باز به بن بست می خوریم؛ در عین حال کوشش داریم در سفر رئیس جمهور به گلستان بتوانیم با یاری مجمع نمایندگان وزارت نفت را مکلف به اجرای این پروژه کنیم.

هاشمی از اجرای طرح توسعه میگوی گمیشان در قالب شرکت کشاورزی میگو و بندر بارانداز چوب در استان اطلاع داد و بیان نمود: سال آینده فراوریات میگوی گلستان بین 50 تا 100 درصد رشد می نماید.

وی اضافه نمود: همچنین پیگیر حل مسائل هستیم تا بتوانیم بندر و بارانداز چوب را در اینچه برون و بندر خشک و یا ساحل گمیشان اجرایی کنیم.

استاندار گلستان ادامه داد: همچنین پیگیر اجرای پروژه هایی همچون عمانی ها، تله کابین، شهرک های گردشگری هستیم و امید داریم بتوانیم با اجرای آن ها از تکرار ویلاسازی در توشن و زیارت جلوگیری کنیم.

وی به موضوع شایعات در خصوص پیشنهادات جدید مدیریتی در شهرداری تهران و سازمان خصوصی سازی اشاره و اضافه نمود: فقط پنج یا 6 عضو شورای تهران برای شهرداری تهران پیشنهاد داده بودند که من هم علاقه داشتم به آنجا بروم اما وزیر کشور تاکید نمودند به مصلحت نیست وگرنه هیچ پیشنهاد رسمی دیگری نداشته ام.

هاشمی گفت: برای استانداری خراسان رضوی، تهران، اصفهان و مازندران به بنده پیشنهاد شد اما جواب منفی دادم.

کاهش بودجه نداشتیم؛ از مجلس مطالبه گری می کنیم

وی همچنین به موضوع بودجه استان اشاره و توضیح داد: هرچند بودجه کشور در سال 98 نسبت به سال 97 کاهش داشته اما بودجه گلستان در بعضی فصول بین 16 تا 20 درصد افزایش داشته است.

استاندار گلستان با دروغ خواندن کاهش 62 درصدی بودجه گلستان در سال 98، گفت: در شرایطی که این همه فشار و سختی را کشور و مردم تحمل می نمایند انتشار این گونه اخبار ناامید نماینده ظلم به مردم است.

وی بیان نمود: در حوزه جاری بین 16.5 تا 20 درصد،حوزه عمرانی بین 6 تا 10 درصد و عمرانی ملی تا 36 درصد اعتبارات مطابق جدول گلستان افزایش بودجه داشته است.

وی با بیان این که اعداد و ارقام اعلام شده از مقایسه لایحه 97 و 98 اعلام شده و قطعی است، تاکید نمود: هرچند کاهش بودجه نداریم اما از هم اکنون از مجلس مطالبه گری می کنیم که بتوانیم تا قبل از قانون شدن لایحه بودجه استان افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 132

به "امید نمی دهم پتروشیمی گلستان راه اندازی گردد، کاهش بودجه نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امید نمی دهم پتروشیمی گلستان راه اندازی گردد، کاهش بودجه نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید