ایمن سازی معابر منطقه 7 کرج با تدابیر ویژه

به گزارش آناسی، خدیجه ستارزاده- البرز- خبرنگار:نبود علائم هشداردهنده ترافیکی و خط کشی های لازم برای عبور و مرور عابران پیاده یکی از موارد مشکل ساز در بسیاری از نقاط شهر کرج است. با افزایش روزافزون جمعیت انسانی و همچنین خودرویی و عدم تناسب زیرساخت های ترافیکی با این رشد جمعیت یکی از معضلات شهری که برای مردم نگران کننده است، عبور از خیابان هاست.

ایمن سازی معابر منطقه 7 کرج با تدابیر ویژه

از طرفی رعایت نشدن قوانین توسط بعضی راننده ها که مواردی مانند خط کشی عابرپیاده را نادیده می گیرند و بدون رعایت حقوق شهروندان و عابران پیاده با نزدیک شدن به خط کشی ها بر سرعت خود می افزایند، نگرانی همیشگی عابران پیاده را به دنبال دارد.

  • خط کشی های محو و کم رنگ

یکی از شهروندان کرجی که در رجایی شهر ساکن است، می گوید: انتهای خیابان آزادی که هم به دانشگاه آزاد کرج نزدیک است و هم در این محدوده 4 مدرسه وجود دارد، یکی از پرترددترین و خطرآفرین ترین جهتهای این منطقه است. فیروزه صفی خانی ادامه می دهد: از جلوی یکی از مدارس که نبش خیابان سیزدهم واقع شده است به آن سمت خط کشی عابرپیاده وجود دارد، اما به قدری کم رنگ و محو است که دیده نمی گردد و همین باعث می گردد رانندگان ناآشنا با این جهت متوجه خط کشی نشوند و با سرعت گذر نمایند. وی می افزاید: البته بعضی از رانندگان در کل به این مساله بی توجهند و هنگام نزدیک شدن به خط کشی ها نه تنها توقف و یا سرعت خود را کم نمی نمایند، بلکه بر سرعت خود می افزایند و این مسأله همواره برای کسانی که فرزندان خود را برای مدرسه راهی می نمایند یک دغدغه و نگرانی دارد. وی با بیان این که در بعضی دیگر از نقاط رجایی شهر هم این مشکل وجود دارد می افزاید: در فلکه اول رجایی شهر، خیابان هشتم و دیگر نقاطی که پرتردد هستند، خط کشی ها از بین رفته و دیده نمی شوند و ضرورت دارد با خط کشی مجدد، از خطرات احتمالی برای جان شهروندان جلوگیری کرد.

  • نبود علائم هشداردهنده

یکی دیگر از شهروندان نیز با بیان این که در این منطقه علائم هشداردهنده و تابلوهای هدایت خودروها به اندازه کافی و گویا وجود ندارد، می گوید: نبود این علائم گاهی باعث سردرگمی راننده ها و در نتیجه ایجاد خطر برای عابران پیاده می گردد، چراکه دقت برای پیدا کردن جهت مانع تمرکز کافی روی رانندگی می گردد. وحید همت پور می افزاید: در خیابان های اصلی این مساله بیشتر مورد توجه قرار گرفته، اما در جهتهای فرعی علائم و تابلوهای هشداردهنده کم هستند و در صورت وجود خیلی گویا نیستند و ضروری است مسئولان شهری برای ایمن تر کردن شهر به ویژه برای عابران پیاده در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند.

  • رنگ آمیزی و ایمن سازی

مدیر منطقه 7 شهرداری کرج با بیان این که کوشش مجموعه مدیریت شهری افزایش ضریب ایمنی عابران پیاده است، می گوید: با هدف آرام سازی، ایمن سازی ترافیک شهری و حفظ سلامت شهروندان، بیش از 500 مترمربع از سرعت کاه های پرتردد عابران این منطقه رنگ آمیزی و ایمن سازی شد. امیرحسین کاظمینی می افزاید: با نزدیک شدن به فصل آغاز مدارس و با کوشش شبانه روزی کارکنان اداره حمل ونقل و ترافیک منطقه، عملیات رنگ آمیزی سرعت کاه ها اجرایی و 6 هزار مترمربع از معابر این منطقه نیز با اجرای عملیات خط کشی محوری، ایمن سازی شد. وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی وضعیت ترافیکی شهر می گوید: به منظور تسهیل در رفت و آمد، ایجاد نظم بیشتر، افزایش ایمنی شهروندان و کاهش بار ترافیکی، خط کشی محوری معابر این منطقه در حال اجرا است و در همه نقاطی که احتیاج به ایمن سازی دارند، این اقدامات انجام خواهد شد.

  • نصب هزار عدد چشم گربه ای

وی اظهار می نماید: معاونت حمل ونقل و ترافیک منطقه با هدف کاهش تصادفات و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه، اقدام به نصب هزار عدد چشم گربه ای در لاین کندرو بلوار بیهقی و بلوار امام خمینی(ره) و همچنین اجرای سرعت کاه مجازی و ایمن سازی دیگر معابر منطقه نموده است.

شهردار منطقه 7 کرج با بیان این که بلوار بیهقی یکی از محورهای پررفت و آمد منطقه است می گوید: ایمن سازی و بهسازی این محور در دستور کار شهرداری قرار گرفته و عملیات آسفالت باند جنوبی این بلوار به متراژ 5880 مترمربع با صرف 1500 تن آسفالت اجرایی شده است.

کاظمینی با اشاره به اهمیت برطرف چاله و ناهمواری های معابر می گوید: لکه گیری آسفالت معابر و بهبود عبور و مرور معابر شهری جزو فعالیت مهم این منطقه برای سال جاری است و مرمت آسفالت معابر با اولویت بندی و اصول کارشناسی اجرا می گردد.

  • اجرای 4 هزار متر جدول گذاری

کاظمینی می افزاید: تاکنون بیش از 4 هزار متر عملیات جدول گذاری و 3 هزار متر پیاده روسازی اجرا شده است و بهسازی و استانداردسازی پیاده روهای دیگر منطقه برای تسهیل در عبور و مرور شهروندان در دستور کار واقع شده است.

شهردار منطقه 7 کرج با اشاره به تداوم عملیات بهسازی معابر می گوید: بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده، عملیات جدول گذاری، پیاده روسازی و استانداردسازی ضلع جنوب خیابان احداثی بین خیابان ششم و هفتم فاز یک، خیابان آرش در فلکه اول، خیابان سنبل 2 در شهرک الغدیر، خیابان گروسی در کوی قائم و دیگر محدوده های مورد احتیاج اجرایی شده یا همچنان ادامه دارد. وی اظهار می نماید: کوشش می کنیم و امیدواریم با انجام عملیات خط کشی و رنگ آمیزی سرعت کاه های ترافیکی و معابر، گام موثری در راستای افزایش ضریب ایمنی عبور عابران پیاده و تردد خودروها در به حداقل رساندن حوادث رانندگی و تبعات ناشی از آن برداریم.

  • نظارت بر ساخت وسازهای غیرمجاز

مدیر منطقه 7 شهرداری کرج با اشاره به این که ساخت وسازهای غیرمجاز هم یکی از مواردی است که ایمنی و جان مردم را در حال و آینده به خطر می اندازد می گوید: نظارت بر این کار از وظایف شهرداری است که در این مورد با جدیت در منطقه پیگیری و نظارت می کنیم. امیرحسین کاظمینی می گوید: نظارت بر ساخت وسازهای غیرمجاز لازمه حفظ کالبد شهری است و از آنجا که این ساخت وسازها در آینده و در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی می تواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشند، به همین دلیل نظارت و اقدام در این زمینه در اولویت منطقه قرار گرفته است. واحد تخلفات شهرداری منطقه در روزهای اخیر اقدام به تخریب 2 مورد بنا در محدوده بلوار انقلاب و بلوار انرژی اتمی نموده است و با موارد مشابه نیز به همین ترتیب برخورد خواهد شد. وی با تاکید بر ضرورت مشارکت بیشتر شهروندان برای داشتن شهری کامل و بدون کاستی می گوید: شهروندان می توانند هر گونه تخلف را که باعث آسیب به امنیت شهری است و یا هرگونه پیشنهاد در راستای بهبود شرایط را به وسیله سامانه 137 اعلام نمایند.

  • کاهش تصادفات درون شهری در کرج

رئیس پلیس هدایت و رانندگی استان البرز با بیان این که روزانه به طور متوسط حدود 3میلیون تردد در معابر درون شهری البرز انجام می گردد می گوید: استان البرز در آمار مرگ و میر تصادفات عابران پیاده در معابر درون شهری سال گذشته رتبه اول را داشت که این رقم سال جاری کاهش خوبی داشت امابرای به صفر رساندن این آمار احتیاجمند آموزش، افزایش پل های هوایی و گذرگاه های عابر پیاده ایمن هستیم.

به گزارش خبرنگاران سرهنگ غلامعلی شرق با اشاره به این که تصادفات منجر به فوت در معابر درون شهری استان 17 درصد کاهش داشته است، می گوید: از مجموع آمار متوفیان بیش از 80 درصد عابرپیاده بوده اند که می طلبد مسئولان ذیربط با اقدامات لازم برای کاهش این معضل عزم جدی به کار گیرند. وی می افزاید: در مجموع تصادفات درون شهری سال جاری 27 درصد کاهش داشته که نشان دهنده همکاری بیش از پیش رانندگان و نظارت مستمر و گسترده ماموران پلیس راهور بوده است. همچنین در این مدت تصادفات منجر به مصدومیت البرز 8 درصد و تعداد مجروحان نیز 21 درصد کاهش داشته است. رئیس پلیس راهور البرز با بیان این که از سال 97 به بعد با کوشش پلیس و همکاری 28 ارگان دخیل در امر ترافیک در 4 شهر استان، تعداد تصادفات منجر به فوت کاهش خوبی داشته، اضافه می نماید: در 2 شهر کرج و فردیس کماکان شاهد افزایش تصادفات فوتی به خصوص عابران پیاده در معابرهستیم.

سرهنگ شرق با تاکید بر این که رعایت نکردن قوانین از سوی راننده ها و همچنین عابران پیاده، خیابان ها را برای عابران ناامن می نماید، می گوید: ضرورت دارد خانواده ها نسبت به آموزش قوانین و فرهنگ ترافیکی به فرزندان خود اهتمام ویژه داشته باشند و در زمان عبور از عرض معابر، بچه ها و افراد مسن را همراهی نمایند و برای عبور از معابر حتی المقدور از گذرگاه ها و بلوک های عابرپیاده که راننده ها توجه بیشتری به آن دارند، عبور نمایند. وی می افزاید: مدیران شهرداری نیز باید با توجه و اهمیت بیشتر به نصب علائم و هشدارهای ترافیکی در همه مناطق، برای ایمن کردن معابر اقدام نمایند تا دیگر شاهد تصادفات عابران در معابر نباشیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 543

به "ایمن سازی معابر منطقه 7 کرج با تدابیر ویژه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایمن سازی معابر منطقه 7 کرج با تدابیر ویژه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید